Ajatteletteko, että työkavereillanne on jotain sutinaa keskenään, jos he viihtyvät hyvin toistensa seurassa?
Olen todella sosiaalinen luonteeltani ja tutustun helposti uusiin ihmisiin. Olen jokunen kuukausi sitten ystävystynyt miespuolisen työkaverini kanssa, joka on suunnilleen ikäiseni. Olemme molemmat perheellisiä, eikä välillämme ole mitään muuta kuin kaveruutta. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, että kuvitteleekohan jotkut työkavereistamme, että meillä on jotain sutinaa kun viihdymme niin hyvin toistemme seurassa. Menen välillä tämän miehen kyydillä kotiin, kun asumme lähekkäin ja muutenkin käymme lounailla yhdessä yms. Itse olen pitänyt tätä täysin normaalina, kunnes viime viikolla yksi työkavereistamme heitti sen suuntaisen vitsin, että välillämme olisi muka jotain. Vaikka se olikin vitsi, niin se pisti miettimään asiaa. Itselleni ei ole tullut mikään muu kuin kaveruus pieneen mieleenikään, vaikka tämä mies onkin työpaikkamme naisten mielestä todellinen komistus. Viime aikoina tämä mies on myöskin ruvennut vähän niin kuin salailemaan sitä, että kuljemme usein yhtä matkaa kun taas itse en näe siinä mitään kummallista/salattavaa.
Kommentit (25)
Olen ollut tilanteessa, jossa mulla ja miespuolisella työkaverilla huhuttiin olevan suhde. Tultiin vain tosi hyvin juttuun, koska samanlaiset taustat, samanhenkisyys ja samat intressit. Saatiin ihan suoraa kuittailua seksisuhteesta, jota ei ollut. Juttelimme paljon keskenämme, mutta myös muiden kanssa. Kemiat oli tietysti kohdallaan, koska olimme tosiaan samalla aaltopituudella - ja kummallakin vakaa parisuhde. Monelle olikin järkytys, kun paljastui paria kuukautta ennen äitiyslomaani, että saan vauvan mieheni kanssa. Työkaverimies puolestaan muutti myöhemmin tyttöystävänsä kanssa töiden perässä toiselle paikkakunnalle. Voin kuvitella, että muutama juoruämmä vielä kehitteli näistä elämänvaiheistamme omia johtopäätöksiään.
Vaikka tulimme juttuun töissä, niin emme pitäneet yhteyttä työn ulkopuolella, jos ei sattumalta baarissa tms törmätty.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, kun sattuneesta syystä mulle on tultu useamma kerran vuosien varrella uskoutumaan tai muuten on käynyt ilmi, että usein ne julkisesti parhaiten keskenään viihtyvät kaverit, joilla vaikuttaisi olevan välillä jotakin ovatkin aidosti vain kavereita. Mutta sitten ne töissä tms syntyvät romanssit ovatkin niiden välillä, joista sitä ei olisi arvannut. Töissä oli eräskin tapaus, jossa yhdellä naisella olisi voinut arvella olevan paljonkin viritteillä, kun oli kuin paita ja peppu varsinkin yhden miehen kanssa. Ja olihan sillä: Puoli vuotta myöhemmin ilmoitti muuttavansa työkaverinsa kanssa yhteen, mutta se olikin se nurkan hiljainen heppu, ei kukaan niistä, joika kanssa ei kahvitunnilla kikatteli ja oli aina joka paikassa.
Opiskeluaikana meillä jopa tälle ilmiölle sanonta, kun sama juttu toistui niim usein.
Joskus myös vaikutti firman juhlien halailusta päätellen, että parin työkaverin välillä olisi ollut jotain, mutta myöhemmin kun opin tuntemaan toisen hyvin, oli hyvin pääteltävissä, ettei näin tosiaan ollut koskaan ollut.
En siis vedä mitään johtopäätöksiä, kun on tullut niin useasti havaittua, ettei niitä suhteita useinkaan tunnista. Vielä vähemmän pettämistapauksissa, jossa ihmiset tietoisesti osaavat varoa suhteen paljastumista.
Juurikin näin. Tiedän myös meidän työpaikalla olevan ainakin yksi salasuhde sellaisilla henkilöillä, joista kukaan ei voisi uskoa. He tekevät kaiken salassa, joten muilla ei ole aavistustakaan tästä suhteesta. Sen takia minusta tuntuukin kurjalta, jos työpaikallani juorutaan minusta ilman syytä. Jotenkin minua loukkaa asia erityisesti puolisoidemme puolesta, koska meillä molemmilla on hyvä avioliitto emmekä kumpikaan koskaan pettäisi kumppaneitamme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, kun sattuneesta syystä mulle on tultu useamma kerran vuosien varrella uskoutumaan tai muuten on käynyt ilmi, että usein ne julkisesti parhaiten keskenään viihtyvät kaverit, joilla vaikuttaisi olevan välillä jotakin ovatkin aidosti vain kavereita. Mutta sitten ne töissä tms syntyvät romanssit ovatkin niiden välillä, joista sitä ei olisi arvannut. Töissä oli eräskin tapaus, jossa yhdellä naisella olisi voinut arvella olevan paljonkin viritteillä, kun oli kuin paita ja peppu varsinkin yhden miehen kanssa. Ja olihan sillä: Puoli vuotta myöhemmin ilmoitti muuttavansa työkaverinsa kanssa yhteen, mutta se olikin se nurkan hiljainen heppu, ei kukaan niistä, joika kanssa ei kahvitunnilla kikatteli ja oli aina joka paikassa.
Opiskeluaikana meillä jopa tälle ilmiölle sanonta, kun sama juttu toistui niim usein.
Joskus myös vaikutti firman juhlien halailusta päätellen, että parin työkaverin välillä olisi ollut jotain, mutta myöhemmin kun opin tuntemaan toisen hyvin, oli hyvin pääteltävissä, ettei näin tosiaan ollut koskaan ollut.
En siis vedä mitään johtopäätöksiä, kun on tullut niin useasti havaittua, ettei niitä suhteita useinkaan tunnista. Vielä vähemmän pettämistapauksissa, jossa ihmiset tietoisesti osaavat varoa suhteen paljastumista.
Juurikin näin. Tiedän myös meidän työpaikalla olevan ainakin yksi salasuhde sellaisilla henkilöillä, joista kukaan ei voisi uskoa. He tekevät kaiken salassa, joten muilla ei ole aavistustakaan tästä suhteesta. Sen takia minusta tuntuukin kurjalta, jos työpaikallani juorutaan minusta ilman syytä. Jotenkin minua loukkaa asia erityisesti puolisoidemme puolesta, koska meillä molemmilla on hyvä avioliitto emmekä kumpikaan koskaan pettäisi kumppaneitamme.
Ap
Mistä tiedät, ettei työkaverisi koskaan pettäisi puolisoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä tiedät, ettei työkaverisi koskaan pettäisi puolisoaan?
Totta, en varsinaisesti tiedäkään eikä olla myöskään juteltu aiheesta. Hän vaan vaikuttaa siltä ja puhuu myöskin kivasti aina vaimostaan yms.
Ap
Kuten myös.
Itse asun tosi kivalla paikalla mutta töihin menee n 45 min suunta.
Samalla alueella asuu monta työkaveria ja meillä on rinki, jossa kerrotaan jos joku tulee autolla töihin. Yksi myyjä, on hyvin harvoin konttorilla, aina kun lähtee ns meidän muiden aikaan toimistolta, laittaa viestiä kyytiin pääsee.
Hienoa tollanen kyytien tarjoaminen.