Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä makua kasvisruokaan?

Vierailija
19.03.2017 |

Mitä mausteita käytätte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä laittanut kasvisruokiin suolaa.

Vierailija
2/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea misotahna on hyvä umamilisä. Kun ruoassa on tarpeeksi rasvaa, suolaa ja misoa, se uppoaa siinä missä liharuokakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiska ja käytän eineksiä, joista suosikkejani ovat ns etniset ruoat. Eli kannattaa pölliä vaikutteita muiden kulttuurien maustehyllyiltä.

Vierailija
4/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti eri mausteita, itsellä suurkulutuksessa kuivattu ja tuore basilika, oregano, muut yrtit sekä kuivattuna että tuoreena.. suola ja pippuri tietysti myös :-)! Erikoisempiin ruokiin esim. kurkumaa, currya jne, vähän sen mukaan mihin päin maailmaa ruoka sijoittuu. Tomaattikastikkeeseen laitan aina pari valkosipulinkynttä hautumaan hyväksi aikaa.

Vierailija
5/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha saa kasvisruuankin maistumaan hyvältä.

Vierailija
6/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetisti suolaa. Muutoin mitäänsanomattoman makuista.

Vierailija
7/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka mitä, riippuen ruokalajista. Kerropa vähän mihin ruokiin kaipaisit mausteita?

Yleisesti jos puhutaan niin tulee käytettyä yrttejä (tuoreena ja kuivattuna), mustapippuria, savupaprikaa, chililastuja ja chilitahnaa (harissaa tällä hetkellä useimmiten).

Vierailija
8/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni toimii.

Vierailija
9/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesto makaronia sisältäviin wokkeihin, currytahna ja tacokastike riisiä sisältäviin :D Muuta kasvisruokaa en osaa tehdä kuin wokkeja. Jos en olisi pähkinöille allerginen, laittaisin niitäkin.

Vierailija
10/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee laadukkaista aineksista niin ei tarvitse tönkkösuolata. Itse käytän pakastevihanneksia erittäin vähän, mielummin aina tuoreita kauden vihanneksia. Käytän paljon tuoretta inkivääriä, valkosipulia, sipulia, yrttejä jne mausteena.

Vierailija
11/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mausteita käytän kuin lihaankin. Suolaa, pippuria, basilikaa, oreganoa, jauhelihamaustetta, grillimaustetta. Noita tulee käytettyä eniten, mutta riippuu aivan mitä ruokaa olen tekemässä.

Vierailija
12/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonilla

Vierailija
13/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetuilla ruokakermoilla ja juustoilla.

Vierailija
14/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mausteita kuin lihaankin, maun mukaan. Ei lihakaan mielestäni sellaisenaan juuri miltään maistu, kyllä maustetta pitää siinäkin olla.

Vierailija
15/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu ruuasta. Yrttejä, pippureita, sitruksia, suolaa, etikkaa, erilaisia maustekastikkeita, maustesekoituksia, chilejä, inkivääriä, savustamista... Valmistustapakin vaikuttaa ruuan makuun. Ja pyrin mausteilla/tekniikoilla korostamaan kasvisten omaa makua. On olemassa myös voimakkaan makuisia kasviksia, joita käytän mausteen tavoin, esim. Selleri tai fenkoli.

Vierailija
16/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee laadukkaista aineksista niin ei tarvitse tönkkösuolata. Itse käytän pakastevihanneksia erittäin vähän, mielummin aina tuoreita kauden vihanneksia. Käytän paljon tuoretta inkivääriä, valkosipulia, sipulia, yrttejä jne mausteena.

Pakastevihannekset eivät ole huono vaihtoehto. Pakastaminen ei hävitä vitamiineja, ja vihannekset pakastetaan yleensä nopeasti korjuun jälkeen. Tuorevihannekset saattavat lojua kaupan varastossa ja tiskissä vaikka kuinka kauan, ja vitamiineja häviää koko ajan.

Vierailija
17/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha saa kasvisruuankin maistumaan hyvältä.

Liha maistuu loppujen lopuksi aika paskalta. Sellaiselta kuolemalta.

Vierailija
18/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri, pesto, yrtit, chili.

Vierailija
19/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mausteita käytätte?

Lammasta.

Vierailija
20/24 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeera ja korianteri on mun lemppari mausteet. Osta kokonaisia siemeniä ja murskaan ne. En nyt kaikkeen laita, mutta tykkään lähi-itä tyylisestä ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi