Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitinä seitsemän vuotta ja aloitan huomenna TYöT

Vierailija
19.03.2017 |

Tuntuu siltä että en todellakaan ole valmis. Tahdon perua koko töihin paluun. Voitte varmaan kuvitella tilanteen työpaikalla kun kotiäiti palaa omaan pestiinsä eikä muista mitään mistään ja asiat ovat sitäpaitsi muuttuneet kehityksen myötä.
Olen jopa pohtinut vaihtaisinko ammattia eli lähtisin opiskelemaan suuren häpeän vuoksi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä arvon kotiäidit tuumisivat siitä, jos kaikki suomen naiset jäisivät pois työelämästä juhlistamaan äityttään seitsemäksi vuodeksi kotiin? Mistäpä sitten valtio ottaisi verot joilla tuet maksellaan? Siinä taitaisi hallituksen leikkuri louskauttaa siihen malliin että matameille tulisi kiire töihin. 

Onneksi suurin osa kansalaisista kuitenkin on suoraselkäisiä eivätkä ajattele että "eihän sillä väliä jos minä, kunhan eivät muut".

70-luvulla suurin osa oli maaseudulla kotiäitejä, siihen asti kun lapset lähtivät kouluun. Minun äitini oli noin 10 vuotta. Ei ollut päiväkoteja maalla ja vielä 80-luvulla ne olivat vain pienituloisille. Mummot hoitivat lapsia, jos heitä oli tai joku naapurin tyttö minipalkalla. Silti maapallo pyöri. Kun itse olin kotiäitinä, oli jättityöttömyys ja itse jäin työttömäksi äitiysloman aikana. Olisin mennyt töihin, jos olisi oman alan töitä ollut tarjolla. Sitten kun lapset kasvoivat, olin valmis ottamaan muutakin, mutta oman alan töitä sain. 

Itä-Euroopan ja Venäjän paimentolaiskansojen keskuudessahan tämä kulttuuri näkyy edelleen, lehmiä lypsetään muksu kainalossa. Heidänkin maapallonsa pyörii kyllä. 

Vierailija
42/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillinen työpaikka sulle tulossa. Yleensä uudet työsuhteet alkavat kuun alusta. Mutta siellä Porvoossa on tosiaankin ihat omat tavat, ja palkanlaskentakin helpompaa.

No täähän ei kai ollut uusi työsuhde, vaan ap palaa fressillä osaamisella paikkaan, jossa on 7 vuotta kituuttanut sijainen/sijaiset ja tämä saa nyt lähteä, kun varsinaisen työntekijän pieninkin on 3-vuotias. Varmaan se muksu täyttää tänään kolme ja huomenna on pakko mennä, ei voi enää pitkittää.

Toivottavasti ap ei ole esim. sairaanhoitaja. Vaikka luultavasti juuri siitä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se yksi ihme, että kotiäitiys tässä maassa on niin halveksittua. Jos joku joskus laskisi, miten paljon esim. ruokamenoissa perhe voi säästää, kun kotona on se kotiäiti-niminen kone, joka raastaa ja hauduttaa.

Moni nainen tai mies haluaisi aidosti olla kotona, mutta miten voi tässä maassa tehdä jotain, mitä kaikki halveksivat. Toki jos on valmis laskemaan elintasonsa köyhyysrajan alapuolelle, kiitos korkeiden verojen ja elinkustannusten, niin mikä ettei kotiäitiys tai -isyys.

Salli mun nauraa. Omat ruokamenot ovat puhtaasti omista valinnoista kiinni , ei siihen mitään kotiäitiä tarvita :D

No shit Sherlock, ettäkö kaikki halveksuvat sitä että joku valitsee elää  muiden veronmaksajien siivellä?

Ja voi nyyh että valtio ei maksa lorvijoille riittävää elintasoa, se jos mikä on huutava vääryys!

Vierailija
44/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Hyvin tulet pärjäämään. Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, kotivuosia kertyi lopulta 11. Mutta hyvin sujui töihin meno vaikka iltaisin olen vieläkin joskus todella väsynyt. Työnkuvani oli vähän muuttunut 11 vuoden aikana ja nopeasti piti opetella paljon uutta ja pitää vieläkin. Ja työkaverit vaihtui kaikki! Mutta heihin tutustuu.

En häpeile kotivuosiani, olen ylpeä että sain niihin mahdollisuuden ja joku toinen sai töitä, hänet vakinaistettiin firmaan kun palasin, on nyt kollegani. Säästin yhteiskunnalta pitkän pennin kun en vienyt lapsiani 1000e kuukaudessa maksavaan päivähoitoon.

Vierailija
45/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä arvon kotiäidit tuumisivat siitä, jos kaikki suomen naiset jäisivät pois työelämästä juhlistamaan äityttään seitsemäksi vuodeksi kotiin? Mistäpä sitten valtio ottaisi verot joilla tuet maksellaan? Siinä taitaisi hallituksen leikkuri louskauttaa siihen malliin että matameille tulisi kiire töihin. 

Onneksi suurin osa kansalaisista kuitenkin on suoraselkäisiä eivätkä ajattele että "eihän sillä väliä jos minä, kunhan eivät muut".

Oispahan töitä lapsettomille naisille ja lapsensa isoiksi kasvattaneille. Vai luuletko ettei tekijöitä löytyis sadoista tuhansista työttömistä.

Vierailija
46/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillinen työpaikka sulle tulossa. Yleensä uudet työsuhteet alkavat kuun alusta. Mutta siellä Porvoossa on tosiaankin ihat omat tavat, ja palkanlaskentakin helpompaa.

Mistä tällainen käsitys, että uudet työsuhteet alkaisivat yleensä kuukauden alusta? Eiköhän ne ala ihan sopimuksen mukaan.

Vierailija
47/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairaslomalla puoli vuotta (ihan fyysiset syyt) ja huomenna paluu työhön, vieläpä uuteen paikkaan. Ahdistaa ja jännittää kyllä.

Vierailija
48/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän on estänyt pysymästä asioista kärryllä?

Esim. lukea voi aina, vaikka olisikin lasten kanssa kotona. 

no niin voi, mutta työnantaja ei välttämättä julkaise kirjaa joka kerta esim silloin kun käytäntöjä muutetaan, tulee uutta tekniikkaa mikä pitää hallita jne. Eli kyllähän sellaista aoaan littyvää ajankohtaista yleistietoa voi lukea, mutta se ei auta mitään siellä työpaikalla jonne on poissaolon aikana tullut uudet laitteet ja uudet käytännöt plus tietenkin uutta henkilökuntaa.

Vierailija
49/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täähän ei kai ollut uusi työsuhde, vaan ap palaa fressillä osaamisella paikkaan, jossa on 7 vuotta kituuttanut sijainen/sijaiset ja tämä saa nyt lähteä, kun varsinaisen työntekijän pieninkin on 3-vuotias. Varmaan se muksu täyttää tänään kolme ja huomenna on pakko mennä, ei voi enää pitkittää.

Toivottavasti ap ei ole esim. sairaanhoitaja. Vaikka luultavasti juuri siitä on kyse.

Opettajissa on myös viranhaltijoita, jotka jäävät pitkälle äitiyslomalle. Tosin opettajien tapauksessa "palasivat töihin" koulujen opetuksettomaksi ajaksi kesällä. Sijainen sitten jäi ilman kesän palkkaa, vaikka mahdollisesti jatkoi taas syksyllä opettajan sijaisena.

Vierailija
50/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sentään lopulta ryhdistäydyit. Huomaahan tuon jo aloituksestasi että laiskuus ja saamattomuus ovat olleet syitä sille että olet lorvinut kotona 7(!) vuotta! Mitä oikein meinasit, jatkaa lorvimista? Me muut hoidetaan SEKÄ lapset ETTÄ työelämä samaan aikaan. No, kaikista ei ole samaan.

Tällaiset viestit vahvistaa omalla kohdalla tunnetta siitä että töihin ryntäävät äidit ovat aika idioottia sakkia.. suoltaa vihaa ja katkeruutta ympärilleen. Pysyy työssä koska kiusaa muita ja on vielä ylpeä siitä. Lahjoilla tai kyvyillä tai ahkeruudella ei ole väliä työelämässä niinkään, vain ilkeinmät ja röyhkeimmät muiden kiusaajat siellä kauiiten ovat. Hankkivat lapsia vain statuksen vuoksi että voi leveillä että minäpä olen töissä ja äiti. Todellisuudessa se oma ego on tärkeintä ja minäminäminä -asenne.

Kerrohan missä olet töissä ja nimesi niin voimme ihastella suurta saavutustasi.. olet selvästi empaattinen ja loistavaa äitimateriaalia. Lapset varmasti onnesta soikeena (jos hymyilevät sinun läsnäollessa niin Se on varmaan tekohymyä koska pelkäävät että jos eivät hymyile niin rähjäät heille tai he päätyvät jonnekin ojan pohjalle mustassa jätesäkissä..)

Vierailija
51/51 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko. Juuri tämä on ollut Suomessa ongelmana ja ajaa maan tuhoon.

(Kyräily, katkeruus, pahansuopa, kateellisuus, egoilu, lapsiviha)