Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan melatoniini vs apteekki melatoniini

Vierailija
19.03.2017 |

Paketissa lukee, että yksi 1mg tableti päivässä, mutta eikös apteekin melatoniini ole voimakkaampaa, muistaakseni 3mg tabletteja? Miksi näitä kaupan versioita saisi sitten ottaa vain yhden?

Ja vähän risitiriitaista tuietoa pitäisikö pitääkö melatoniini ottaa juuri ennen nukkumaanmeno vai tunteja aikaisemmin. Paketissa lukee ennen nukkumaanmenoa, mutta asantuntijat(?) taas sanovat, että pitäisi ottaa tunteja ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa on sekä reseptillä että ilman noita

Reseptillä vahvempia

Vierailija
2/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö apteekissa suurin vahvuus ole 1,5mg? Samaa ainetta ne muuten kaupassa ja apteekissa ovat, reseptillä saa huomattavasti vahvempia ja halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö apteekissa suurin vahvuus ole 1,5mg? Samaa ainetta ne muuten kaupassa ja apteekissa ovat, reseptillä saa huomattavasti vahvempia ja halvemmalla.

Ok. Jos reseptillä saa paljon vahvempia, noita heikompiakin voi siis ottaaa enemmän kuin yhden.

Vierailija
4/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen osta mitään vitamiineja ja juttuja apteekin. Joo maksan ehkä liikaa, mutta tuotteet ovat luotettavampia. Ne on tutkittuja ja sisältää sen, mitä purkin kyljessä sanotaan. Ruokakaupan tuotteet ei välttämättä niinkään.

Vierailija
5/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minen osta mitään vitamiineja ja juttuja apteekin. Joo maksan ehkä liikaa, mutta tuotteet ovat luotettavampia. Ne on tutkittuja ja sisältää sen, mitä purkin kyljessä sanotaan. Ruokakaupan tuotteet ei välttämättä niinkään.

Tullut vedettyä ties minkälaisia vähemmän luotettavia laittomia kemikaaleja, joten kaupan melatoniinin "epäluotettavuus" ei kyllä huoleta mua.

Vierailija
6/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos reseptillä saa paljon vahvempia, noita heikompiakin voi siis ottaaa enemmän kuin yhden.

Minä ainakin olen ottanut. Apteekista olen ostanut sitä 1mg:n melatoniinia ja ottanut 1-2 tablettia aina kerralla, vaikka ohjeessa sanotaan 0,5-1 tablettia. Tuntuu, ettei 1 aina tehoa, vaikka en edes käytä säännöllisesti.

Vierailija
7/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3mg reseptillä. Otan iltaisin n. 1h ennen nukkumaanmenoa 2kpl eli 6mg. Ennen pyörin aina vähintään 2h ennen nukahtamista, nyt nukahdan 30min-1h sänkyynmenosta. Että voi ihminen olla iloinen! :)

Vierailija
8/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini auttaa joillakin ja joillakin ei. Mulla ei auta 1 milliset eikä 1,5 milliset. Lääkäri sanoi että voi kokeilla ottaa jopa kuusinkertaisen annoksen, mutta jos ei auta niin ei auta.

Ja otetaan muutama tunti ennen nukkumaanmenoa. Että ehtii alkaa vaikuttaa jos alkaa vaikuttaa.

Itse haen yksityiseltä lääkäriltä reseptillä oikeita nukahtamislääkkeitä ja vedän unta kuuppaan 20 min - 30 min pillerin ottamisesta. Jopa puolikas 7,5mg;n pilleristä laittaa mut unten maille. Ihanaa! En luovu näistä ikinä!

Thaimaanmatkilla ostan aina jotain unilääkkeitä niiden pikku apteekeista ja hyvin on kyllä niilläkin nukuttanut. Jotain Stillnochtia taisin viiemksi saada, ja pameja tietysti aina. EIkä maksa paljon mitään eikä reseptejä kysellä..

Vierailija
9/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokeilin melatoniinia, alle 6mg ei tehonnut ja kun sitä käytin jonkin aikaa, sain jatkuvat päänsäryt. Sitten meni ibuprofeenia jatkuvasti. Palasin unilääkkeisiin.

Vierailija
10/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti kärsii unettomuudesta niin siinä mitkään melatoniinit auta. Itsellä ollut 5mg reseptillä, Kreikasta ostanut 3mg kun sai ilman reseptiä, pelkällä melatoniinilla nukkuminen aika nihkeetä. Espanjasta ja Saksasta saa nukahtamislääkkeitä ilman reseptiä, sieltä ostelen. Ja jotain 1mg melatoniinissa voi huoletta moninkertaistaa annoksen jos ei noi pienet määrä auta nukahtamista.

Vierailija
11/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti kärsii unettomuudesta niin siinä mitkään melatoniinit auta. Itsellä ollut 5mg reseptillä, Kreikasta ostanut 3mg kun sai ilman reseptiä, pelkällä melatoniinilla nukkuminen aika nihkeetä. Espanjasta ja Saksasta saa nukahtamislääkkeitä ilman reseptiä, sieltä ostelen. Ja jotain 1mg melatoniinissa voi huoletta moninkertaistaa annoksen jos ei noi pienet määrä auta nukahtamista.

En kärsi unettomuudesta, mutta tuli taas eilen otettua "muutama" liikaa ja silloin on vaikea saada loppuillasta unenpäästä kiinni. Huomenaamulla on kuitenkin menoa, joten pitäisi pystyä nukkumaan yön yli. Tennareitakaan ei ole, joten melatoniini on ainoa apu.

Vierailija
12/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käypä hoito -suosituksen mukaan melatoniini tulisi ottaa kuusi tuntia ennen unen oletettua puoliväliä. Jos nukut kello 23–7, melatoniini tulisi ottaa viimeistään kello 21."

Vierailija
13/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanntaa ostaa pitkävaikutteista melatoniinia, niin nukkuu riittävän pitkään. Esim. Terveyskaistan pitkävaikutteinen melatoniini 1,5mg on tehokas

Vierailija
14/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei juonittele eikä kieroile niin illalla tulee uni helposti kun on omatunto puhdas, eikä pahuudet pyöri mielessä.

Vierailija
15/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan 6-9mg 2h ennen nukkumaan menoa. Kärsin aiemmin vaikeasta unettomuudesta.

Vierailija
16/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kokeilin melatoniinia, alle 6mg ei tehonnut ja kun sitä käytin jonkin aikaa, sain jatkuvat päänsäryt. Sitten meni ibuprofeenia jatkuvasti. Palasin unilääkkeisiin.

Tutkimusten mukaan 5mg annosta ei kannata ylittää, koska ylityksellä ei tutkimuksen mukaan ole nukahtamiseen enää vaikutusta.

Tiedän että lääkärit määräävät suurmpiakin annoksia koska lääkefirmat tykkää siitä ja jos potilas saa parremmin unen lumevaikutuksen vuoksi, niin eipä siitä suurta haittaakaan ole.

Vierailija
17/19 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen ottanut. Apteekista olen ostanut sitä 1mg:n melatoniinia ja ottanut 1-2 tablettia aina kerralla, vaikka ohjeessa sanotaan 0,5-1 tablettia. Tuntuu, ettei 1 aina tehoa, vaikka en edes käytä säännöllisesti.

Ehkä vika on juuri siinä. Minulle lääkäri kertoi, että melatoniini alkaa vaikuttaa parhaiten vasta parin viikon säännöllisen käytön jälkeen. Eli sitä pitäisi syödä mieluummin muutavan viikon kuureina kuin sillä tavalla, että välillä otat ja sitten taas päiväkausiin et.

Vierailija
18/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nukuinko melatoniin avulla. Nukahdin, mutta heräsin keskellä yötä ja sitten nuokuin lopun aikaa, mutta en oikein tiedä nukuinko aina välillä vai en. Autto melatooni jonkun verran, mutta ei kyllä voi verrata esim. tennareihin, joilla saa varmasti hyvät yöunet.

Vierailija
19/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vika on juuri siinä. Minulle lääkäri kertoi, että melatoniini alkaa vaikuttaa parhaiten vasta parin viikon säännöllisen käytön jälkeen. Eli sitä pitäisi syödä mieluummin muutavan viikon kuureina kuin sillä tavalla, että välillä otat ja sitten taas päiväkausiin et.

Tämä onkin hauska neuvo (itse kuullut saman) siinä mielessä, että toisaalta taas melatoniinia suositellaan juuri aikaeroon sopeutumiseen. Eli päinvastoin, vaikutuksen oletetaan alkavan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi