Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi hyvät neuvot kullan arvoisia

Shokki
18.03.2017 |

Olen raskaana, laskettu aika on toukokuussa.
Tänään mies kertoi, että muuttaa pois. Nyt illalla teki asuntohakemuksen.
Miehelläni on aiemmin ollut talousvaikeuksia, minkä vuoksi asuntomme (omistus) on minun nimissä, samoin auto. Siitäkin on rahoitusta jäljellä. Mies on maksanut sitä. Hän saa luottotiedot takaisin kesällä, jolloin oli tarkoitus pikkuhiljaa tasata näitä velkasuhteita.
Minulla on 1 ala-asteikäinen lapsi edellisestä suhteesta ja miehellä yläasteikäinen. Minun lapseni asuu meillä, miehen lapsi äitinsä kanssa.

Olen nyt jäämässä lievästi sanottuna kuseen. Erityisesti taloudellisesti. Ja nyt en tarvitse kiitos yhtään kommenttia siitä miten tyhmä olen ollut tähän joutuakseni. Meillä on ollut hääpäiväkin varattuna tulevien ristiäisten yhteyteen, joten en todellakaan olisi odottanut tätä.
Mies on vaan nyt tullut tulokseen ettei hän haluakaan, ei mitään. Itse on kuitenkin minua kosinut ja tulevaisuutta maalaillut. Mutta nyt ei.

Mitähän hel**ttiä tässä tekisi ja missä järjestyksessä? Minulla on muutama viikko töitä ennen äitiyslomalle jäämistä. En pysty maksamaan kaikkea yksin! Asunnon, ehkä, nipin napin. Mutta auto siihen päälle....ja tulojen tippuminen nyt samaan aikaan...ei ei. Jos autoliikkeseen sen vie niin taitavat ihan pilkkahinnalla vaan ostaa?
Asunnon myynti puolestaan ihan mahdotonta nykyisin. Emme ole pääkaupunkiseudulta.

Olen aika shokissa. En kyllä usko ennen kuin näen että oikeasti on tästä nyt lähdössä...vaan taitaa se olla.
Tosi reilu tilanne kaikin puolin....lasten kanssa pärjääminen ei minua nyt niinkään pelota mutta tämä taloudellinen umpikuja.

Hyviä vinkkejä asioiden järjestelyyn ottaisin mielelläni vastaan!
Kun ei tästä nyt vielä osaa kellekään sanoakaan mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ilmeisesti työpaikka, josta olet jäämässä äitiyslomalle. Ei huono, kun siitä saat palkkaa sitten kun taas palaat töihin.

Luovu autosta, niin pääset samalla eroon kaikista auton kuluista. Hanki sitten tarpeen mukaan joku muutaman satasen kottero, jolla voit ajaa niin pitkään kuin se kulkee. Huomaa että oman auton kuluilla ajat melko pitkästi taksilla.

Pidä talosta kiinni ja mieti, mistä kaikesta tarpeettomasta voit luopua. Kalliit vakuutukset - mitkä niistä ovat todella tarpeellisia? Entä muut tavalliset menot, mitä voisit vähentää?

Vierailija
22/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tämä mies vielä luonasi?

Hänhän on jo ns. henkisesti lähtenyt.

Jos asuu,poista hänet taloudestasi heti,ihan konkreettisesti.ei mitään selittelyjä ja säälipisteitä ja ymmärrysmussutuksia.ethän ole itsekkään saanut mitään sellaista.

Sinun on niin valtavan tuskaista jakaa elämääsi tälläisessä tilanteessa hänen kanssaan,saati sitten ajatella mahdollisimman selkeästi käytännön asioita.saati henkistä puolta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies on paska.

Voisin tähän kirjoittaa mitä kaikkea sen teot tuo mieleen...mut empä viitti,ei oo sen vaivan arvonen tuo ihiminen.

Muista että sulla on kaikki oikeus tuntea mitä tunnet!

Ja joo,olen samaa mieltä,laitat sen pihalle nyt!

Jätesäkkeihin vaan kamat ja tien poskeen.

Älä kattele tuomosta ennää hetkeäkään.

Hänen mieli voi muuttua tai blaa blaa blaaa,

Mutta juuri nyt tilanne on tämä mikä on.

Oma tila käyttöön!!

Ja jämynä!!

Vierailija
24/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalla lapsellasi on kaikki hyvin.elämään kuuluu vaikeita asioita,lapsellakin.hänellä on hyvä rakastava äiti,hyvä turvallinen koti ja ihana rakas pikkusisarus kohta täällä!

Kun toimit tässä tilanteessasi järkevästi,tunteita näyttäen myös,annat lapsellesi myös luvan tuntea tuntemuksiaan.

Elämä ei pysähdy,teillä on jo,ja lisää tulossa,hyviä uusia asioita ja ihmisiä ja kokemuksia!

Vierailija
25/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hae asuntolainaan lyhennysvapaata, niin saat helpotusta ja aikalisää raha-asioiden miettimiseen.

-jos on yhteistä omaisuutta, sopikaa sen jakamisesta

- auto myyntiin, jos et sitä tarvitse

- varaa aika lastenvalvojalle, voitte siellä sopia lapsen elatukseen liittyvät asiat

-puhu ja pura tilannetta läheisillesi, se helpottaa

Vierailija
26/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalla lapsellani on onneksi hyvä isä, vaikka kauempana asuukin. Hänen kanssaan erosimme yhteisymmärryksessä kauan sitten ja kaikki on mennyt hyvin.

Lapseni on silti todella kiintynyt nykyiseen mieheeni. Mietin vaan että mitähän osaan vastata "miksi?" kysymykseen. Hän kuitenkin on jo sen ikäinen että ymmärtää monia asioita. Sanonko rehellisesti vaan, etten oikein tiedä?

Täällä on tilanne se, että ei sanottu edes hyvää yötä tai huomenta. No, ei väkisin. Ei siis ole puhunut minulle yli puoleen vuorokauteen sanaakaan.

Olen paitsi edelleen ihan shokissa niin myös vihainen. Lähteköön. Mut en kyllä ala pakkaamaan, pakatkoon itse.

Miten käytännössä tapahtuu rahoituksessa olevan auton myynti? Siis jos yksityishenkilölle myy? Tuo on hyvä auto ja se on pidetty ja huollettu hyvin. Miten paperiasiat menee, kun en ole omistaja vaan pelkkä haltija?

Vakuutuksia on taloon, autoon, lapselle tapaturma- ja itselle henkivakuutus. Kilpailutettu on. Omaa henkivakuutusta en uskalla irtisanoa :-D

Ajattelin myös, että jos hankin autoa ollenkaan niin jonkun mihin en todellakaan tarvitse lainaa.

Synnyttämään kaiketi mennään sitten taksilla (jos ei ambulanssia tarvitse). Synnytyssairaalaan on matkaa noin 100km.

Aloittaja

Vierailija
27/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hyvä puoli on, että saan äitiysloman ensimmäiseltä 3 kuukaudelta palkkaa. Huh.

Vierailija
28/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhhhhaaaa. Miestä ei kiinnosta entisen miehen kanssa vääntämäsi lapsen elättäminen, ja tämäkin raskaus oli "pilleritpetti"-raskaus miehen nalkkiin saamiseksi? Eikö vain?

Väärin.

Itse olen lapseni elättänyt ja osittain myös miestäni, sekä auttanut monin tavoin. Minä epäröin enemmän tämän lapsen yrittämistä näin "vanhalla iällä" , yli 30-vuotiaana, enemmän kuin mies.

Hän myös on halunnut kovasti kanssani naimisiin.

Tähän päivään saakka siis. En tiedä mitä on tapahtunut.

2/5 - ei nyt ihan huono provo. Kirjoitustyylisi toki alkaa paljastamaan sinut, samoin kuin ajankohta. Viikonloppunahan näitä tapaa enemmän olla, kun töissä käyvillä trolleilla on enemmän aikaa tuotoksiaan ruokkia.

Tämän kuitenkin paljasti (taas) ap.:n reaktion epärealistisuus. Sinun kuvaamassasi shokkitilanteessa ei todellakaan oltaisi ensimmäisen päivän sisään Vauva-palstalla vastailemassa kysymyksiin ja seurailemassa keskustelun kulkua...

Vierailija
29/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämän kuitenkin paljasti (taas) ap.:n reaktion epärealistisuus. Sinun kuvaamassasi shokkitilanteessa ei todellakaan oltaisi ensimmäisen päivän sisään Vauva-palstalla vastailemassa kysymyksiin ja seurailemassa keskustelun kulkua...[/quote]

Puhu vaan omasta puolestasi. Itse olen käsitellyt täällä esimerkiksi puolisoni itsemurhaa hyvin pian tapahtuneen jälkeen. Ärsyttää, kun pumpulissa kasvaneet ihmiset luulevat tietävänsä, miten shokissa oleva käyttäytyy.

Ap, en osaa neuvoa talousasioissa, mutta synnytykseen voit halutessasi ottaa tueksi myös ystävän tai sukulaisen. Suosittelisin muuten doulaa, mutta he tekevät työtä yleensä rahasta. "Yksin" synnyttäminen on myös hyvä vaihtoehto, Suomessa on ammattitaitoiset kätilöt, jotka osaavat ottaa tilanteesi huomioon.

Vierailija
30/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ei, tsemppiä sinulle, ota pieniä askeleita kerrallaan!

Onko sinulla ketään sukulaista tai ystävää joka voisi auttaa edes väliaikaisesti?

Olet jo saanut hyviä käytännön neuvoja, joita voit alkaa seuloa ja toteuttaa. Mutta komppaan tuota ylläolevaa. Tarvitset myös henkistä tukea ja lohtua, apua arkeen jne. Ei sinun tarvitse perustella miehen tekoa kellekään, ei selitellä mitään. Saat ihan rauhassa olla shokissa, ja eihän sinulla tuossa tilanteessa muuta mahdollisuutta olekaan. Läheiset ymmärtävät kyllä, ei heille mitään punnittua esitelmää tarvitse pitää. 

Kun lapsi kysyy miksi isäpuoli lähti, sano että et tiedä, mutta että asia tulee kyllä selviämään tulevaisuudessa. Se joko selviää tai ei, mutta jos sanot noin, se rauhoittaa lasta. Sinun ei tarvitse lapsellekaan selittää tai perustella miehen tekoa. Sehän on miehen tehtävä! Hän aikoo ilmeisesti hylätä myös esikoisesi? Onko tilanteessasi jotakin, jossa esikoisen isä voisi sinua auttaa (välimatkasta huolimatta)? Siis: käänny muiden ihmisten puoleen, tarvitset tukea ja ystävyyttä. Selviät kyllä, olen monen muun lailla varma siitä. Pidä huolta siitä, että saat nukuttua ja syötyä. Onneksi koululainen pitää arjen pyörimässä. 

Ja provon huutelijalle sen verran, että mitä väliä vaikka avaus olisi provo? Ketjussa on paljon tietoja ja neuvoja, joista on hyötyä ja apua vastaavassa tilanteessa oleville. OT, mutta olen miettinyt joskus noita provohuutelijoita: a) mitä he huutelustaan saavat ja b) millaisia he ovat oikeassa elämässä? He näkevät ihmisen, joka näyttää tarvitsevan apua, mutta eivät auta, koska tuo ihminen saattaa teeskennellä, joten he jättävät lähimmäisensä pulaan? Lapsi kertoo, että häntä kiusataan koulussa, mutta provohuutelija-äiti ei auta, koska hän lähtee siitä, että lapsi valehtelee?

Vierailija
31/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat yksinhuoltajakorotuksen luonasi asuvaan lapseen heti, kun mies ei ole enää kirjoilla asunnossasi. (Sinun pitää hakea sitä Kelalta). Samoin saat ko. korotuksen vauvan syntymän jälkeen, jos mies jo muuttanut pois. Yh korotus yhdestä lapsesta vajaa 48,55€ eli kahdesta lapsesta 97,10€.

Saat syntyvästä lapsesta myös elatustukea minimi 155,50€. Mainitsit, että olet elättänyt myös miestäsi eli ajattele asiaa myös siltä kantilta, että säästöä ruokalaskuista ym.

Rahallista tukea saat siis 252,60€. Voit myös tosiaan hakea asumistukea, vaikka asutkin omistamassasi asunnossa. Laskurilla voit katsoa suurinpiirteisen arvion.

Vierailija
32/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kuitenkin paljasti (taas) ap.:n reaktion epärealistisuus. Sinun kuvaamassasi shokkitilanteessa ei todellakaan oltaisi ensimmäisen päivän sisään Vauva-palstalla vastailemassa kysymyksiin ja seurailemassa keskustelun kulkua...

Puhu vaan omasta puolestasi. Itse olen käsitellyt täällä esimerkiksi puolisoni itsemurhaa hyvin pian tapahtuneen jälkeen. Ärsyttää, kun pumpulissa kasvaneet ihmiset luulevat tietävänsä, miten shokissa oleva käyttäytyy.

Ap, en osaa neuvoa talousasioissa, mutta synnytykseen voit halutessasi ottaa tueksi myös ystävän tai sukulaisen. Suosittelisin muuten doulaa, mutta he tekevät työtä yleensä rahasta. "Yksin" synnyttäminen on myös hyvä vaihtoehto, Suomessa on ammattitaitoiset kätilöt, jotka osaavat ottaa tilanteesi huomioon.

Kirjoititko itsemurhasta heti samana päivänä? Joojoo...

Vierailija
33/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolla ei vuodessa kuin max 5000km ajoja POP:ista saat vakuutuksen kaskoineen alle 450€. Lopetat miehen elättämisen heti eli ostat ruokaa vain itsellesi ja lapsellesi. Samoin et anna miehen roikottaa sua epätietoisuudessa, vaan jos todella lähdössä, ilmoitat päivän jolloin pitää muuttaa pois. Tämä siitä syystä, että voit hakea sinulle kuuluvia tukia.

Vierailija
34/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole keksitty juttu. Käyn lukemassa tätä palstaa usein ja nyt kirjoitin tänne, kun ei tule mieleen ketään jolle tässä vaiheessa osaisin tilanteesta kertoa. Olen ratkaisu- ja käytäntökeskeinen ihminen. Tämä ei ole elämäni ensimmäinen kriisi ja aina olen käytännön asiat ratkonut ensin ja surrut myöhemmin.

Olen tosi pettynyt ja hämmentynyt edelleen. Tällaisiako ihmiset, miehet, nykyään ovat?

Tokihan parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen mutta että näin vaan päätetään se lopettaa noin 2kk ennen perheenlisäystä? Onhan miehen täytynyt miettiä tätä jo pidempään.

Kävin kävelylenkillä miettimässä asiaa. Onneksi osaan asua omakotitalossa, siis minulla on käytännön taitoja. Käytännön asioissa olen ihan hyvä ja tekevä ihminen.

Ei se kyllä paljon lohduta. Rakastanut olen tuota miestä ja hänkin väittänyt rakastavansa minua. Nyt kaikki se on katoamassa, kadonnut.

Kiitos vinkeistä kaikille!

Aloittaja

Vierailija
35/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokkitilanteessa juurikin ratkotaan käytännönasioita. Suremiset tulevat sitten myöhemmin. Mies pihalle heti olisi minunkin motto, nukkukoot muiden sohvilla, shokkihoitoa samalla mitalla takaisin.  

Vierailija
36/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit ap. rahoitusyhtiön autosta.

Yleensä auton maksuerät pitää maksaa rahoitusyhtiölle, ennen kuin voit myydä sen eteenpäin.

Joko otat pankkilainaa, maksat maksuerät sillä ja kun myyt auton, niillä rahoilla taas maksat pankkilainan.

Olisiko joku sukulainen tai tuttu, joka ostaisi auton ja maksaisi etukäteen velan rahoitusyhtiölle ja vasta sen jälkeen tekisitte auton omistajan paperit.

Näin ostin rahoitusyhtiön omistaman auton puolitutulta.

Suosittelen ap. että pyydät miestäsi muuttamaan heti, näin saisit käytännön asiat hoidettua ja aloittaa surutyösi, kun synnytys on noin lähellä.

Mun ystävälle kävi juuri samalla tavalla, asui vielä miehen omistamassa talossa ja joutui aloittamaan tyhjästä kahden lapsen kanssa. Mies hurahti johonkin uskontolahkoon ja muuttui täysin.

Miehen eropyynnöstä, ystävälläni oli asunto jo kuukauden päästä ja muutti pois.

Vierailija
37/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kiire taas lisääntyä enne naimisiin menoa?

Vierailija
38/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puolustella miehesi käytöstä, sillä tuo ei voi olla normaalia käytöstä mieheltä, oli teillä miten huonot välit tahansa - jättää nyt viimeisillään raskaana olevan naisen ja syntymättömän lapsensa.

Voisiko joku voimakas lapsuuden trauma nousta miehesi pintaan?

Millainen suhde hänellä on omaan isäänsä? Juontaisitko sieltä jokin, joka selittäisi miehen käytöksen?

Vierailija
39/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli sitten kiire taas lisääntyä enne naimisiin menoa?

Jankuti jankuti jankuti jankuti....

Vierailija
40/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan ihan fiksusti mietti, että taas olisi yksi suu lisää ruokittavana ja kun hän lopultakin saa omat luottotietonsa kuntoon, niin ottaa siitä onnesta ja uudesta alusta kaiken irti. Ja uuden alun hän varmaan haluaa ilman parkuvaa vauvaa, josta ei ole mitään muuta kuin rahanmenoa. Ei tuosta voi miestä oikein moittia, kun jättää palavan laivan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi