Ilmianna cover-versio, joka on parempi kuin alkuperäinen
aloitin tämän ketjun, koska kuvittelin ettei coverit vaan yksinkertaisesti voi olla parempia kuin originaaliversio. Mutta keksinhän mä yhden: Metallican versio Whiskey in the jar-biisistä on kyllä saletisti parempi kuin Thin Lizzyn alkuperäinen (joka on itseasiassa trad.)
Kommentit (264)
Ché Aimee Dorval & Farkosten : Missä Muruseni On
My heart will go on cover Benedetta Caretta, alkuperäinen hyvä myös mutta Benedettan ääni on erittäin kaunis ja kevyt
Kuka tahansa muu kuin Sinead o'connor laulamassa Nothing Compares to You. Sinead ei osaa laulaa.
Ei Simon & Garfunkelin versio ole huono, mutta tästä tykkään enemmän. Johtunee varmaankin siitä, kun ihan pikku nassikasta asti olen pitänyt Kirkan musiikista paljon.
Yes Sir i can boogie.M.A Nummisen versio paras.
Johnny Cashin veto U2:n Onesta.
Kirkkonummi soi kirjoitti:
Jukka Pojan :"Silkkii" Laura Närhen versiona on niin sensuaalinen.
On joo, mutta se sovitus vähän hukkaa alkuperäisen liian pahasti.
Pet shop boys "Always on my mind"
kirjoitti:
Cover:
Loona - Vamos a la Playa (2010)
Alkuperäinen:
Miranda - Vamos a la Playa (1999)
Tämä on vielä parempi vaikkei sama biisi olekaan kuin nimeltä:
Käännösversio ei ole cover. Jotkut ei vieläkään näytä tajuavan.
Eikös tästäkin ketjusta ole nyt cover-versio? ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin sellainen kappale on cover, josta et edes tiedä sen olevan cover. Tässä pläjäys siitä:
Mutta jos pitää poimia jotain esimerkiksi niin tämä nyt on tunnettu cover:
Ja tämä Nirvanan versio David Bowien kappaleesta on myös aina ollut hieno:
No ei tosiaan ole parempi! Kauheaa nasaaliääntelyä, en voinut kuunnella kuin vähän alusta.
Sitä paitsi, otetaanpa Bowieltakin unplugged versio jostain live ohjelmasta. Yllättyisit!
The Last Shadow Puppetsin keikkaversio Bowien 'In the Heat of the Morning' biisistä on parempi. Pakko myöntää, vaikka olen iso bowiefani.
Kuuntelenpa sen nyt taas, kun pitää se klippi hakea.... https://www.youtube.com/watch?v=57cK2XA3-gk
Vierailija kirjoitti:
Hurriganes - Tallahassee Lassie
no kyllä mun mielestä Freddy Cannonin originaali pesee tuon...
Joan jett - I love rock'n roll.
En tiedä onko parempi versio kuin alkuperäinen, mutta tätä tykkään ennemmin kuunnella kuin sitä alkuperäistä: