Miksi IHMEESSÄ monissa lihapiirakoissa on naudan ja sian sydäntä???
Mitä hittoa! Hoviruoan ja pirkan lihiksissä ainakin???
Kommentit (63)
Hyi helvetti. Eläimen ruokaa syötetään ihmisille lihana, vain Suomessa
Halpaa teurasjätettä, siksi. Kannattaa lukea valmistusaineet, joillakin valmistajilla on ilman sisäelimiä.
Itse ostan nykyisin lihikset lähileipomon myymälästä.
Juu. Siis roskiin muu osa kuin sisäfileet! Tähän on tultu 😵
Kasvislihiksessä ei tuota pelkoa ole. Maistakaas sitä!
Miksi ei olisi? Voit toki tehdä itse lihapiirakkasi vaikka karhun sisäfileestä, jos haluat. Taidat olla ikäsi aikana tietämättäsi syönyt vaikka mitä teurasjätettä valmislihapullien ja muiden ruokien muodossa.
no mitä sydän sitten on jos ei lihaa?
Sydäntä , keuhkoja ja munuaisia myytin vielä -90-luvun alussakin ihan tavallisissa marketeissa ihan ihmisten syötäväksi, miten porukka on näin todellisuudesta vieraantuneita?
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ruuan roskiin heittämisestä vaan siitä, että lihapiirakassa pitäisi olla lihaa, tai ainakin asiakkaat kuvittelee niin. Sydän ei ole lihaa vaan sisäelin. Ymmärrätkö?
Tuskinpa muuten sinäkään tietoisesti naudan tai sian sydäntä söisit, jos siitä tehty ruoka eteesi kannettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
no mitä sydän sitten on jos ei lihaa?
Se lasketaan sisäelimeksi elintarvikelainsäädännössä. Siksi se myös pitää olla erikseen mainittuna valmistusaineissa.
Entäs sitten? Parempi kai se on käyttää siitä elukasta kaikki mitä käytettävissä on?
Hyi, lihapiirakka on muutenkin pahaa, joten ihan sama mitä siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ruuan roskiin heittämisestä vaan siitä, että lihapiirakassa pitäisi olla lihaa, tai ainakin asiakkaat kuvittelee niin. Sydän ei ole lihaa vaan sisäelin. Ymmärrätkö?
Tuskinpa muuten sinäkään tietoisesti naudan tai sian sydäntä söisit, jos siitä tehty ruoka eteesi kannettaisiin.
Tuskin kukaan tosissaan kuvittelee, että lihapiirakan tasoisessa eineksessä kunnon lihaa olisi.
Käyttäkää vaikka ne teurasjätteet työttömien ruokkimiseen. Mun arvolle ei puhettakaan että sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä ainakin ostan vähän väliä sisäelimiä. Juuri pari viikkoa sitten ostin sydämen. Oli muuten hyvää leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydän on myös Lihas eli lihaa. Ja kyllä olen syönyt sydäntä. Et ilmeisesti ole kuullut esim Coeur de boeuf façon bourguignon?
Minun piirakassa on kylläkin makkara!
Sama koskee lihapullia, pizzoja, jauhelihapihvejä ym. lihaeineksiä. Toki löytyy myös niitä joissa ei ole, hinnasta voi jo päätellä. Katsopas vaikka kanaeineksien tuoteselosteita seuraavaksi, kyllä sinne kaikki tuupataan.
Miksi ei olisi? Eettistä, että käytetään teurastettu eläin kokonaan hyödyksi.