Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käsitä miten jotkut eivät työllisty

Vierailija
18.03.2017 |

Itse olen aina saanut puhelinsoitolla töitä, pari kertaa jopa pyydetty töihin. En käsitä miten jotkut eivät onnistu. Lähipiirissä on myös paljon tuttuja, joita on pyydelty jopa eläkepäiviltä takaisin töihin. Työttömiä ei sukulaisissa yms montaakaan ole. Yksi sisaruksista kärsinyt mielenterveysongelmista 30-vuotiaaksi asti ja oli työkyvyttömyyseläkkeellä, nyt seki vankasti työelämässä kiinni.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tämä nykyajan nuori kun mikään työ ei kelpaa. Katsokaa vaikka metsää, kyllä siellä tekemistä löytyy.

Vierailija
2/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten jotkut eivät käsitä asioita, joista ei ole omakohtaista kokemusta. Onko se ihan mielikuvituksen puutetta? Kyvyttömyyttä samaistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta viisikymppinen enkä ole koskaan työllistynyt.

Vierailija
4/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet itse viimeksi hakenut töitä? Mille alalle?

Työnhakijan koulutus tai ikä saattaa olla työnsaannin esteenä. Omalta alalta ei välttämättä töitä löydy ja ainakin maagisen 50 vuoden rajapyykin jälkeen töitä löytää yleensä vain hyvällä tuurilla.

Vierailija
5/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten jotkut eivät käsitä asioita, joista ei ole omakohtaista kokemusta. Onko se ihan mielikuvituksen puutetta? Kyvyttömyyttä samaistua?

Sinäpä sen sanoit! Joillakin ei todellakaan ole käsitystä lorvehtimisesta. Onko sulla työnilosta??

Vierailija
6/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla matikka ap:n vahvoja aineita koulussa ? Katso  Suomen avoimien työpaikkojen määrää ja vertaa sitä tällä hetkellä täällä työttöminä olevien määrään. Vastaus on siinä.

Vierailija
7/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tämä nykyajan nuori kun mikään työ ei kelpaa. Katsokaa vaikka metsää, kyllä siellä tekemistä löytyy.

Luuletko oikeasti, että joku maksaa risujen tai männynkäpyjen keräämisestä? Tai että maksaa tarpeeksi elämiseen?

Vierailija
8/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä siivoojan hommia noin... Jotkut ehkä etsivät jotain, mikä vastaa omaa koulutusta.

Vierailija
9/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan kertoo vain sinun piireistä. Itse voin luetella nopeasti kymmenen eri-ikäistä pitkäaikaistyötöntä. Eri aloilta.

Vierailija
10/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä,mutta jos yhteen avoimeen paikkaan tulee 100 hakemusta, niin ei tartte lukion pitkää matikkaa eikä yliopiston tilastotiedekurssia ymmärtääkseen, että paikan saa 1 ja 99 jää rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
11/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi kehuskelemaan sillä etten tajua asioita.

Vierailija
12/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän johonkin aivottoman apinan työhön saattaakin päästä pelkällä puhelinsoitolla.

Vierailija
13/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osa hakee töitä vaikka on 2 maisteritutkintoa, ehkä juuri siksi

mitä osaisi hakee en tiedä mihin olisi edes työkykyä? ei noilla maisterin paperieilla mitään tee

ja normikansan idiootiksi en jaksa eli kassalletöihin enkä raksallekaan enää 45 vuotiaanaa enkä mihinkään

jonkun pitäs pakottaa töihin tai ohjata

Vierailija
14/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä siivoojan hommia noin... Jotkut ehkä etsivät jotain, mikä vastaa omaa koulutusta.

Ei saa siivojanhommia. Minä jopa yritin mutta en päässyt, kun ei ole koulutusta.

Vierailija
15/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Keksi seuraavaksi parempi provo, nämä työttömien haukkumiset on jo niin kulunutta läppää.

Vierailija
16/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

To be onest, kyllä se mietityttää jos ei saa töitä. Persoonallisuus ratkaisee. Mutta varmasti ikävä tilanne!

Vierailija
17/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän johonkin aivottoman apinan työhön saattaakin päästä pelkällä puhelinsoitolla.

Jos joku tällaisia tietää, niin voi kertoa.

PS! Työ on sit sitä, että siitä saa palkkaa, jolla elää.

Vierailija
18/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten niihin  siivoojan töihinkään nykyään kukaan ihan noin vain pääse. Ammattitaitoiset ja kursseja käyneet ovat tietenkin etusijalla ja koulutusta vaaditaan nykyisin siihenkin. Esim. sairaalasiivoaminen on hyvinkin tarkkaa työtä , hygieniasäännöt täytyy tuntea tarkkaan ja koneita on  osata käyttää sujuvasti .

Vierailija
19/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävin juuri ryhmähaastattelussa. Hakijoita oli satoja tai jopa tuhansia, haastatteluun kutsuttiin joku 30-50 ihmistä ja muutama valittiin. Laskepa tuommoisesta todennäköisyydet. Niin ja mitä hommia teet, oot joku raksaäijä tms?

Vierailija
20/21 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kävin juuri ryhmähaastattelussa. Hakijoita oli satoja tai jopa tuhansia, haastatteluun kutsuttiin joku 30-50 ihmistä ja muutama valittiin. Laskepa tuommoisesta todennäköisyydet. Niin ja mitä hommia teet, oot joku raksaäijä tms?

Rakennusalalla on nykyään paljon ulkomailta (erityisesti Virosta) tullutta työvoimaa. Työllistyminen sillä alalla ei todellakaan ole nykyisin helppoa.

Esim kirvesmies-,tai raudoittajakurssit käytynä, työkokemusta ja henkilöauto+ halukkuus matkustaa vähintään saman maakunnan lähikaupunkeihin töihin on melko ehdoton edellytys nykyään .

Sitten voi hyvällä onnella päästäkin jonnekin töihin - joksikin aikaa.