Voiko turvakotiin mennä henkisen väkivallan takia
Jos se henkinen väkivalta koskee vaan raha-asioita?
Kommentit (10)
Mies ei maksanut rakennekynsiä, vaatepakettejasi, ajokorttiasi tai kuntosalijäsenyyttäsi? Niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Mies ei maksanut rakennekynsiä, vaatepakettejasi, ajokorttiasi tai kuntosalijäsenyyttäsi? Niinhän?
No ei. Vaan miehen takia olen tuloton ja hän ei anna mihinkään rahaa. En tuollaisiin luksusjuttuihin rahaa ole koskaan pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
No eka lupasi maksaa ja sit ei suostunutkaan kun oli muka liian kallista.
Turvakoti on nimensä mukaisesti turvaa hakeville.
Mitä turvaa nyt rahapulaan tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti on nimensä mukaisesti turvaa hakeville.
Mitä turvaa nyt rahapulaan tarvitsee?
Lue viesti nro 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Vaan miehen takia olen tuloton ja hän ei anna mihinkään rahaa. En tuollaisiin luksusjuttuihin rahaa ole koskaan pyytänyt.
Millä tapaa mies on syyllinen tulottomuuteesi? How about vastuun kantaminen omasta elämästään?
Mieskö on mielestäsi jonkinlainen taikaseinä?
Varmaan riippuu turvakodista. Minä en päässyt. Elin hirvittävässä avioliitossa ja kun hain avioeroa miehen käytös vain paheni. Huusi, haukkui, riehui lapsen nähden niin että lapsi pelkäsi. Esti osittain mun syömisen, otti pankkikortin kerran moneksi päiväksi. Olin hakenut vuokra-asuntoja itselleni ja lapselle, mutta ei ollut vielä löytynyt, mutta turvakotiin meitä ei otettu kun ei ollut fyysistä väkivaltaa, vaikka selitin tilanteen.
Miten miehen takia tuloton?
Kerro nyt vähän enemmän. Ei turvakoti ole mikään sosiaalitoimisto tai psykologin vastaanotto, vaan tosiaan turvapaikka akuuttiin turvan tarpeeseen.
En usko, että sinne otetaan muita kuin fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa kokevia. Ne ovat niin täysiäkin, että resurssit riittävät tuskin hätätapauksiinkaan.
Voi mennä. Itse olen mennyt ja päässyt siten irti tuhoisasta parisuhteesta.