Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällistyttävän moni tällä palstalla kuvittelee, että lapsen saanti tapahtuu sormia napsauttamalla! :o/

Vierailija
21.03.2006 |

Toki on myös sellaisia ihmisiä, jotka tulee raskaaksi ihan helposti, mutta niitä ihmisiä on koko ajan vähemmässä määrin.

Sitten kolmekymppisinä itketään, kun lasta ei vaan kuulu. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

doissa vaan ei vaan tärppää.

Vierailija
2/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lykkäävät lapsentekoa reilusti yli kolmekymppiseksi vaikka parisuhde ja talous kunnossa, ja puhuvat asiasta siihen malliin, että sitten kun on just se sopiva aika, ne lapset vaan tehdään...Se kun ei välttämättä mene ihan niin. Mutta tietysti toivon että ystäväni eivät kärsisi lapsettomuudesta, omasta näkökulmastani homma vaan on vähän " uhkapeliä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulimme että lasta pitää tekemällä tehdä monta kuukautta ja kummatkin saivat alkunsa ensi yrittämillä.

Vierailija
4/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitimme 25-vuotiaina ja onnistuimme 32-vuotiaina. Ihan vaan tiedoksi, että hoidoilla yli 3-kymppisenä tulleita lapsia on saatettu tehdä jo vuosia. Hedelmällinen nainen kyllä saa lapsen myös 30-vuotiaana, mutta jos esim. ei tule kunnollisia munasoluja, ei auta vaikka lasta yrittäisi jo 14-vuotiaana.

Vierailija
5/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät siirtäisi sitä lapsen tekoa sinne kolmen kympin tienoille.

Vaikka lapsettomuus lisääntymässä, silti suurin osa sikiää ihan hyvin.

T: lapsen teon liian myöhään aloittanut

Vierailija
6/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei nykypäivänä voi välttyä siltä tiedolta, että tahattomasti lapsettomia on paljon, eikä lapsen saanti ole monillekaan helppoa. Uskon myös, että hormonaalisella ehkäisyllä on osuutensa asiaan, itse en ole koskaan sitä käyttänyt.

Vierailija
7/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin raskauteen tarvittiin 2 vuotta ja hormonihoitoja. Nyt vähän päälle 3-kymppisenä raskautuminen onnistuikin " sormia napsauttamalla" ekasta yrityskierrosta.

Itse asiassa olen kuullut, että monella pco-tapauksella (kuten minä) hdelmällisyys PARANTUU iän myötä.

Vierailija
8/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se mitään humpuukia ole, että todennäköisemmin ihminen kärsii lapsettomuudesta 35- kuin 25-vuotiaana.

Vierailija:

Me aloitimme 25-vuotiaina ja onnistuimme 32-vuotiaina. Ihan vaan tiedoksi, että hoidoilla yli 3-kymppisenä tulleita lapsia on saatettu tehdä jo vuosia. Hedelmällinen nainen kyllä saa lapsen myös 30-vuotiaana, mutta jos esim. ei tule kunnollisia munasoluja, ei auta vaikka lasta yrittäisi jo 14-vuotiaana.

Vierailija
9/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut lasten " teon" 33-vuotiaana ja aina on raskaus alkanut kertalaakista.

Vierailija
10/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en silti ajattele että kaikilla yhtä helposti.

Vierailija
11/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mutta tietänet sen, että jo 30 ikävuoden jälkeen hedelmällisyys alkaa laskea kiihtyvällä tahdilla?"

Hedelmällisyys alkaa laskea merkittävästi vasta 40 ikävuoden jälkeen ja laskee laskemistaan vaihdevuosiin, jolloin raskaaksi tulo on lähes mahdotonta. Yleensä 25 vuoden jälkeen hedelmällisyys alkaa laskea hieman, mutta erot ovat hyvin yksilöllisiä. Mutta ei voida tosiaankaan puhua kiihtyvästä tahdista yli 30-vuotiailla.

Jos on kolmikymppisenä hedelmätön, niin hyvin todennäköistä on, että on ollut sitä jo parikymppisenä.

Ja kyllä, on olemassa naisia, jotka ovat tulleet raskaaksi vaihdevuosien aikana. Munasarjat onkin päättäneet vielä yhden hormonipyräyksen tehdä ja raskaus käynnistyy. Hämmästys onkin suuri, kun lähes viisikymppisenä " pääsee" taas äidiksi.

Vierailija
12/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan käyttänyt ja lapsenteon olen aloittanut 29v. Neljä raskautta on alkanut kerta laakista.

Ap:n kanssa olen eri mieltä siitä että monet luulevat täällä raskautumisen olevan helppoa. Päinvastoin, tämän palstan perusteella ei kukaan tule raskaaksi. Koko ajan täällä jauhetaan lapsettomuutta ja kaikenmaailman ovislimoja.

Vierailija
13/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme " lapsenteon" ollessani 24-vuotias. Syy lapsettomuuteen löytyi ollessani 26-vuotias, ja lapsi syntyi hieman ennen 28-vuotispäivääni. Toistakin tekisi mieli, mutta en tiedä jaksetaanko enää yrittää :(

Vierailija
14/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan sormia napsauttamalla, mutta heti kun olen pillerit jättänyt pois, olen tullut raskaaksi. Näin tapahtunut kaksi kertaa. Olen onnekas myönnän. Ja en usko kaikkien näin nopeasti raskautuvan, mutta välillä se on vaikea muistaa.

Vierailija
15/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu suoraan heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan ja kyvyistään..

miehen sisko on juuri tällainen, joka ei edes vaivaudu kysymään yritetäänkä meillä ylipäätään lapsia, tulevatko ne helposti vai ei ja mitä lapsen saantia vaikeuttavia tekijöitä taustalla on. Sen sijaan hän laukaisee jonkin totuuden " kun minä syön niin terveellisesti" , " kun on hyvä kunto" tai jotain muuta itserakasta.. Eipä tuollaiselle huvitakaan kertoa mitään todellista, eläköön pilvilinnoissansa

Vierailija
16/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset kyllä ymmärtävät yleensä, että raskaaksitulo ei välttämättä käykään hetkessä. Mutta miehillä näyttäisi sen sijaan olevan hyvinkin epärealistisia kuvitelmia omasta siittämiskyvystään. Moni mies kuvittelee, että ei tarvii kuin sohvalla istua vierekkäin, niin johan akka pamahtaa paksuksi. Sitten se käykin miestunnon päälle, kun nainen ei tulekaan yrityksistä huolimatta raskaaksi.

Vierailija
17/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitään suurta ylemmyyttä en tästä tunne, koska taustalla on hedelmällisyyttä heikentäviä tekijöitä tarpeeksi.. Ja hormonaalinen ehkäisykin on vuosia, kuka täällä sen osuutta taas pohti

Vierailija
18/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmä sillä kehuskele, mut emmä myöskään ihan ymmärrä miten sitten pitäisi suhtautua heihin joilla se ei käy ihan niin helposti? Sääliäkö?

Enemmän koen sen paineen tulevan juuri heiltä, että mitä-säkin-luulet-lapsentekemisestä-tietäväsi kun selviää, ettei meillä oikeastaan edes yritetty.

No emmäkään tätä itse valinnut, siinä missä hekään kivisempää polkuaan!!

Vierailija
19/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä siksi onkin niin vaikeeta yrittää eläytyä semmosen osaan, joiden tarvii tosissaan yrittää lasta saada ja aikaa menee..

Vierailija
20/21 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pelkästään hedelmöityshoidoissa käyneistä ihmisistä koostuva ryhmä.

Joten kyllä suurimmalla osalla raskaaksi tuleminen onnistuu " sormia napsauttamalla"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi