Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja oli ottanut tyttöni älypuhelimen tunnilla ja lukenut ääneen arkaluontoisen viestin

Vierailija
17.03.2017 |

Siis luokan edessä. Viesti liittyi intiimeihin asioihin, mm. Kuukautisiin. Oli kyllä varoittanut että jos näkee tunnilla puhelimia tai viestilappuja niin lukee ne luokan edessä ääneen (puhelimeen tulleet viestit myös) Mitä mieltä, väärin vai oikein?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhelinnäprääminen on opettajien mielestä niin hirveää? Jos oppilasta ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Miksi pitää tuhlata oppitunnin aikaa siihen että alkaa läksyttämään ihan vain auktoriteetin osoittamisen vuoksi jotain oppilaita joita ei kiinnosta. Ne oppilaat joita opetus kiinnostaa jäävät paitsioon kun opettaja opettamisen sijasta keskittyy "pitämään kuria" jollekin joka näprää kännykkäänsä. Muistan omilta kouluajoiltani sen tuskastumisen kun opettaja keskeytti opetuksensa vain ryhtyäkseen karjumaan kesken tunnin joillekin jotka piirtelivät vihkoihinsa. Jos touhusta ei lähde ääntä tai se ei aiheuta häiriötä muille oppilaille, niin miksi siitä pitää nostaa meteli? Ketä oikeasti häiritsee joku vihkoon rustaileva tai kännykkää näpeltävä teini? Sama teini saattaa toisen aineen tunnilla keskittyä oikeasti, ei kaikkia voi joka aine kiinnostaa. Jos ei ole puhelinta, niin ei se teini maagisesti seuraa opetusta jos ei ihan oikeasti ole mieluinen aihe. 

Olen yläkoulun aineenopettaja ja puolestani oppilaat saavat näprätä kännykkäänsä, kunhan eivät häiritse muita eli ovat hiljaa. Jos jotakuta ei aihe kiinnosta, ei se ole minulta pois. Sama palkka maksetaan, oppii oppilas vai ei. Oppilas tekee itse oman valintansa, seuraako vai ei. 

Olen aineenopettaja toisella asteella ja minulla on sama periaate, varsinkin 16-18-vuotiaiden pitäisi mielestäni jo ottaa vastuu omasta oppimisestaan. Kumma kyllä olen saanut noottia sekä rehtorilta että vanhemmilta tästä. Puhelimet pitäisi heidän mukaansa kerätä kokonaan pois, sillä oppilaat ovat niin riippuvaisia puhelimestaan, etteivät pysty opiskelemaan jos puhelin on houkuttelemassa lähietäisyydellä. Vielä ei ole koulu linjannut virallisesti näin, sillä suurin osa opettajista vastustaa kännyköiden kieltämistä.

Vierailija
42/45 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä tyttö. Olis laittanu heti näppäinlukon päälle kun ope pyytää puhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhelinnäprääminen on opettajien mielestä niin hirveää? Jos oppilasta ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Miksi pitää tuhlata oppitunnin aikaa siihen että alkaa läksyttämään ihan vain auktoriteetin osoittamisen vuoksi jotain oppilaita joita ei kiinnosta. Ne oppilaat joita opetus kiinnostaa jäävät paitsioon kun opettaja opettamisen sijasta keskittyy "pitämään kuria" jollekin joka näprää kännykkäänsä. Muistan omilta kouluajoiltani sen tuskastumisen kun opettaja keskeytti opetuksensa vain ryhtyäkseen karjumaan kesken tunnin joillekin jotka piirtelivät vihkoihinsa. Jos touhusta ei lähde ääntä tai se ei aiheuta häiriötä muille oppilaille, niin miksi siitä pitää nostaa meteli? Ketä oikeasti häiritsee joku vihkoon rustaileva tai kännykkää näpeltävä teini? Sama teini saattaa toisen aineen tunnilla keskittyä oikeasti, ei kaikkia voi joka aine kiinnostaa. Jos ei ole puhelinta, niin ei se teini maagisesti seuraa opetusta jos ei ihan oikeasti ole mieluinen aihe. 

Olen yläkoulun aineenopettaja ja puolestani oppilaat saavat näprätä kännykkäänsä, kunhan eivät häiritse muita eli ovat hiljaa. Jos jotakuta ei aihe kiinnosta, ei se ole minulta pois. Sama palkka maksetaan, oppii oppilas vai ei. Oppilas tekee itse oman valintansa, seuraako vai ei. 

Ja sitä odotellessa, kun kohta tulee lauma mammoja huutamaan, että opettajan pitää ottaa vastuu siitä että oppilaat opiskelevat. :D Ei se ole Nico-Yampan vika kun hän ei pysty keskittymään kun puhelin on kädessä! Opettaja antaa hiljaisella hyväksynnällä viestin, että tunneilla ei edes tarvitse kuunnella!

Vierailija
44/45 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pikku-pissis parkaa kun ei saa tehdä tunneillakaan mitä haluaa, vaan ilkeä ope toteuttaa uhkaiksensa myös hänen kohdalla. On se kammottavaa kun koululaisten pitäis totella sääntöjä ja ilkeät opet vaan kiusaa. Jestas, lopettakaa se kasvatksen ulkoistus ja opettakaa ne pentunne käyttäytyy älkääkä valittako iltapäivälehdille heti kun joku muu tekee sen puolestanne.

Vierailija
45/45 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis luokan edessä. Viesti liittyi intiimeihin asioihin, mm. Kuukautisiin. Oli kyllä varoittanut että jos näkee tunnilla puhelimia tai viestilappuja niin lukee ne luokan edessä ääneen (puhelimeen tulleet viestit myös) Mitä mieltä, väärin vai oikein?

Veikkaan tätä provoksi.

Itse tekisin varmaan ihan piruuttani rikosilmoituksen -olisi opella ihan pikkuisen selittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä