Miksi ilmoitat asiattomiksi viestejä tai ketjuja?
Koska olit sisällön kanssa eri mieltä vai koska sisältö sisälsi jotain asiatonta?
Kommentit (49)
Juu ärsyttävää kun olet kommentoimassa jotain ja ketju onkin kielletty. Ehtiikö sinne aina ilmestyä joku törkeä viesti kun itse kirjoitan vai voiko koko ketjun ilmiantaa vaikka sisältö olisi asiallinen?
Välillä ketju katoaa kun sinne tulee mukaan joku joka on eri mieltä mitä yleisesti keskustelussa ollaan. Eli uskon että moni suutuspäissään ilmoittaa asiattomaksi ketjun jonka kanssa on eri mieltä vaikkei siellä mitään asiatonta olisi.
Itse ilmoitan asiaksi ollessani eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sulje keskustelua ja poistu muualle?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi hedelmällisempää osallistua ja koittaa perustella oma mielipide? Etenkin jos se menee niin tunteisiin että pitää saada koko ketju pois.
Mukavien julkkisten haukkumiset ilmoitan hetkessä (Sara Chafak ym). Mälsien haukkumisia (esim. Enbuske) en ilmoita.
Miksi teidän pitäisi saada täällä haukkua syyttömiä ilman että kukaan puuttuu touhuunne?
Ilmoitan asiattomaksi, jos siellä on rasistista sisältöä esimerkiksi eri vakaumuksia tai ulkomaalaisia tai ulkomaalaisten kanssa eläviä suomalaisia kohtaan tai jos pilkataan nimeltä jotain henkilöä. Joko kommentin tai koko ketjun.
Ilmoitan asiattomiksi kaikki avaukset ja kommentit, jotka ihannoivat väkivaltaa, ovat sairaan pervoja tai solvaavat tunnistettavaa ihmistä törkeästi. Samoin ilmiannan aina Ikiksen vihaviestit 20-vuotiaita naisia vastaan. Seksiviestejä pyydän siirtämään seksipalstalle vaarin ja pojan iloksi.
Ilmoitin oman viestini asiattomaksi kun huomasin että olin kirjoittanut jotakin niin että siitä tunnisti henkilön ja vielä olin kirjoittanut hänen sukunimensäkkin (ei julkkis kuitenkaan) =D
Poistivat viestini melko nopeasti, tosin kerroin perusteluissakin että Oma viesti meni liian yksityiskohtaiseksi jne.. =D
Itse olen ilmoittanut pelkkiä yksittäisiä viestejä. Esim raiskaustoivotukset ja muu väkivaltafantasiointi.
Kaffepulla kirjoitti:
Vain, jos ketju sisältää yksityishenkilöön kohdistuvaa mautonta rienaamista. Julkkisten haukkumista ei lasketa.
Tosi harvoin olen ilmiantanut aloituksia, joskus ihan muutaman kerran ja syyt oli kyllä selvät.
Yleensä ilmiannan kaikki ketjut missä kaffepulla öyhöttää paskaa.
Ilmiselvät mainokset pyydän poistamaan.
Nyt tännekin tuli joku jolla on pahamieli eli ketju poistuu kohta.
Olen aika laiska ilmoittelemaan mistään. Ajattelen, että on "väärin", jos ilmoitankin turhaan, jos toisen kirjoitus ei olekaan tarpeeksi paha.
Viimeksi olen tainnut ilmoittaa jostain hurjasta alastonkuvalinkistä. Vaikken ole sääntöjä lukenut (tai en muista niitä), niin oletan etteivät sukuelimet ja naisten paljaat rinnat kuulu palstalle. Eli tuollaisista räikeämmistä jutuista yleensä ilmoitan.
En ilmoita pelkästään siksi, jos olen eri mieltä, ainoastaan silloin saatan niin tehdä, jos kirjoittaja on ilmaissut mielipiteensä asiattomasti.
Jos minua kiinnostava ketju poistetaan, niin poistatan 10 kissa aiheista ketjua. Ihan vaan Kostoksi siitä että oma kirjoitukseni poistettiin jostain ketjusta.
Jos joissakin annetaan yksityishenkilön tunnistettavia tietoja, muita asiattomuuksia. En turhasta syystä. Julkkisketjuissa silloin jos haukutaan heidän lapsiaan yms.
Oman viestin pitäisi pystyä poistamaan. Minuakin on kaduttanut niin, että olen oman viestin poistattanut.
- seuranhakuviesti
- yksityishenkilöön kohdistuvat viestit
- sekoiluviestit (pedo yms. viestit)
Vain, jos ketju sisältää yksityishenkilöön kohdistuvaa mautonta rienaamista. Julkkisten haukkumista ei lasketa.
Tosi harvoin olen ilmiantanut aloituksia, joskus ihan muutaman kerran ja syyt oli kyllä selvät.
🇺🇦🇮🇱