Iskä otti puhelimen pois ja uhkaa antaa sen vasta maanantaina
Sitten se vielä tönäisi ja sanoi että mun pitäisi häipyä kotoa, koska lintsaan niin paljon koulusta. :/
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen, että Vetis on oikeasti teinipoika joka esiintyy täällä jonain toisena. Kertoo siis toisen elämästä kirjoittaessaan näitä ketjuja ja viestejä.
Voi olla, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako Vetis olla hyvä tietotekniikan kanssa?
En erityisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö Kånken-reppua, converseja, Timberlandeja tai jopo-pyörää?
Yök en!!
Yök en!!
Käytän.
Yök en!!
Vierailija kirjoitti:
Oletko linjoilla? Huomiotahan sinä kaipaat, niin vastaile nyt sitten.
Koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö Kånken-reppua, converseja, Timberlandeja tai jopo-pyörää?
Vansseja ne nykyään käyttää, ja niin että nilkat on paljaana talvisin.
Jotkut käyttää. Ei kuitenkaan kaikki.
T. Vetis kirjoitti:
Sitten se vielä tönäisi ja sanoi että mun pitäisi häipyä kotoa, koska lintsaan niin paljon koulusta. :/
NO VOI KAMALA. MITEN SELVIÄT.
Mietitään miten ulkomailla ei ole varaa etes pitää talvella lämmitystä. Naapurusto nukkuu pienessä kasassa että pysyvät yön lämpimänä.. Ja sinä teet kuolemaa kun puhelin on pari päivää poissa..
Voi hyvä luoja tätä nykyajan nuorisoo.
Minä en lapsuudessani etes saanut mitään puhelinta ja kiltisti kävin koulussa lintsaamatta. SELKÄÄN SAIN ETTÄ MUISTINKIN OLLA VALITTAMATTA.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla sisaruksia? Asutko masentavassa ympäristössä?
6 sisarusta ja kai tämä sitten aika masentava ympäristö on.
Eli olette lestadiolaisia? Vai asutteko jossain maalla muuten, sillä kaupunkilaisena seitsemän lasta olisi aika haastavaa ja kallista.
Oletko poika vai tyttö? Ovatko kaikki sisaruksesi sinua vanhempia, nuorempia vai sinä keskimmäinen? Pelkkiä veljiä vai siskoja?
Millainen suhtautuminen vanhemmilasi on heihin verrattuna sinuun? Koetko rakkaudenjaon tasapuolisena?
Äiti on ainut joka uskoo Jeesukseen. Emme asu maalla, vaan tämmöisessä pienessä kylässä.
Olen tyttö. Siitä keskeltä suunnilleen. Mulla on 4 veljeä ja 2 siskoa.
Ei täällä ole rakkautta ja hyvä niin.
Ei tuo noin saa mennä. Nyt otat isältä luulot pois kerralla. Käyt hakemassa keittiöstä kokkiveitsen ja lyöt sitä oikein lujaa sillä. Tuo homma ei saa mennä tuolla tavalla, vaan sinun pitää näyttää isälle, että kukkoilu loppuu tähän paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako nimesi N:llä ja sukunimi S:llä?
Etunimeni ensimmäinen kirjain on nimimerkissäni. Päättele siitä.
Eikö T. Vetis siis tarkoitakaan "Terveisin Vetis"? Näin olen ennen ajatellut.
Ottiko isäsi puhelimen pois? Oletteko sopineet?
Mä ajattelen vieläkin niin.
Etkö lukenut otsikkoa? Ja emme sopineet.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä 'vetis' tarkoittaa? Entä 'T' sen edessä?
En itsekkään ole aivan varma.
Onko vetis lempinimi vetelästä? Eli olet vetelä? Eikö sinulla ole ystäviä ja siksi et halua mennä kouluun?
Ja jos haluat kirjoittaa kirjakielellä kuten täällä näytät kirjoittavan, 'itsekään'-sanassa on vain yksi K.
En itse ajatellut vetelää, mutta voit toki ymmärtää sen niinkin. En ole itse vetelä.
Ei ystäviä, mutta kavereita on.
Kirjoitan miten itse haluan. Siihen muutenkin tulisi yksi _k_ eikä K.
Vierailija kirjoitti:
Kyselit täällä joskus seuraa ikäisistäsi pojista, täällä on näköjään yksi:
Taisin myöhästyä jo.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla koskaan ollut poikaystävää?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Käy enemmän koulussa, niin puhelin pysyy taskussasi.
Jos ei meinaa jaksaa herätä, niin aikaisemmin nukkumaan.
? En ole riippuvainen puhelimesta.
Nukun ihan hyvin, eikä heräämisessä ole yleensä mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan puhua sun vanhemmille ja yrittää selittää, että tarvit sitä puhelinta ihan oikeesti. Moni aikuinenkaan ei nykyään selviä ilman puhelinta, ja monet antaaki jo tosi nuorille lapsille puhelimen, että sillä sais sen lapsen sitten kiinni kun tarvii ja jos lapsella tulee joku hätä. Samaan kannattaa vedota ehkä myös tässä tapauksessa. Ja olla silloin siis myös tavoitettavissa, jos sen puhelimen saa takas.
Oon myös samaa mieltä et lintsaaminen ei oo kovin järkevää. Sillä voi pilata vaan oman elämänsä, ei kenenkään muun. Olisko opo, koulupsykologi tai joku aikunen jolle puhua masennuksesta tai motivaation puutteesta ja ehkä myös perheoloista? Ne saattais tosissaan auttaa jaksamaan, jos ne jaksaa kuunnella.
"Höpö höpö" t. vanhemmat
Saan apua, mutta ei se auta kauheasti.
Olisi kiva olla jotenkin avuksi. Olen itsekin elänyt kolhon lapsuuden ja nuoruuden ja jälkiä joudun paikkailemaan yhä. Oulusta olen mutten tiedä miten voisin auttaa. Keskustella ja pitää puolia ehkä. Kannattaa sossuille puhua rehellisesti ja kertoa omasta pahasta olostaan, koittaa saada sieltä apua. Olet tärkeä, vaikkei vanhempien käytöksen vuoksi sille tuntuisikaan. Itse en uskaltanut puhua kenellekkään kun ei ollut mitään luottamusta kehenkään koskaan ollutkaan. Olisi kannattanut puhua näin jälkikäteen ajatellen.
Tsemppiä <3
N28
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tiukka pimpsa, sormetatko joka päivä?
Jos tarkoituksesi on hävittää koko ketju, niin todennäköisesti onnistut tavoitteessasi.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
NO VOI KAMALA. MITEN SELVIÄT.
Mietitään miten ulkomailla ei ole varaa etes pitää talvella lämmitystä. Naapurusto nukkuu pienessä kasassa että pysyvät yön lämpimänä.. Ja sinä teet kuolemaa kun puhelin on pari päivää poissa..
Voi hyvä luoja tätä nykyajan nuorisoo.
Minä en lapsuudessani etes saanut mitään puhelinta ja kiltisti kävin koulussa lintsaamatta. SELKÄÄN SAIN ETTÄ MUISTINKIN OLLA VALITTAMATTA.
Älä pura lapsuutesi traumoja tänne, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo noin saa mennä. Nyt otat isältä luulot pois kerralla. Käyt hakemassa keittiöstä kokkiveitsen ja lyöt sitä oikein lujaa sillä. Tuo homma ei saa mennä tuolla tavalla, vaan sinun pitää näyttää isälle, että kukkoilu loppuu tähän paikkaan.
Olisit vain sanonut suoraan, että "tapa isäsi".
Surullista kuulla. :/
Uskon että saan asua kotona ainakin vähän aikaa vielä. Lasu on jo tehty.