Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytöt jatkavat sukunsa perinteitä - pojat " naidaan" toiseen sukuun!

Vierailija
21.03.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsuudenkodista ei meidän talouteen ole tullut oikeastaan mitään perinteitä. Hyvä vai huono juttu, siihen olen itse jäävi vastaamaan. Ehkä jos miehen puolella olisi ollut kovin perhekeskeistä elämää ja mukavia ja lämpimiä perinteitä niin ehkä joku niistä olisi miehen mukana meillekin tullut...

Mutta kyllä näin yleensä menee, naisille perinteet ovat tärkeämpiä kuin miehille ja siksi niitä " omia" , omassa lapsuudenkodissa omaksuttuja perinteitä vaalitaan ja niistä kiinni pidetään.

Vierailija
22/23 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin ihan panostamme mieheni kanssa OMIIN perinteisiimme, johtuen osaksi jo elämänkatsomuksestamme ja tietenkin myös maallisemmista arvoista. Ai niin, ja miehen puolen sukuun pidetään enemmän yhteyttä vaikka tasapuolisuuteen pyritäänkin.

Omaa poikaamme kyllä kasvatamme siihen, että me vanhemmat olemme mukavia, teemme hyvää ruokaa, autamme ja osallistumme tuppautumatta hänen mahdollisen tulevaisuuden perheensä elämään jne. joten eiköhän se ole ihmissuhteista kiinni kehen pidetään yhteyttä tai kenen lauluja lauletaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole asettamassa omia lapsiani mihinkään muottiin, tai vaatimassa, että muut niin tekisivät. Olen poikalapsen äiti, ja toivon kyllä, että poika saisi meidän perheestä tietynlaista henkistä pääomaa mukaansa ja pistäisi sitä eteenpäin. Ihan sama, laitetaanko jouluna pöytään kinkkua vai kalkkunaa, kunhan osaavat nauttia siitä perheenä ja perheensä (=sukunsa) kanssa. :)

Kyse tässä oli keskustelusta suomalaisen kulttuurin piirteistä. Ja meidän kulttuurissa useimmiten ne on naiset, jotka kantavat tapakulttuuria eteenpäin, siinä sivussa myös omia perheensisäisiä tapojaan. Ja kuten aina, poikkeuksiakin löytyy. Mutta todennäköisesti se tulee olemaan munkin poikani perheessä vaimo, joka ns. määrää kaapin paikan näissä jutuissa.

Vierailija:

En tiedä kuka näitä poika vs. tyttö asetteluja oikein synnyttää, kun itsellänikin on kaksi poikaa, mutta ei kävis mielessäkään, että jos olisivat tyttöjä, niin olisivat jotenkin eri asemassa. Yhtä rakkaita olisivat ihan sukupuolesta riippumatta, enkä jaksa kyllä vaivata päätä sillä, kenen tavat lapset pervät.