Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suren sitä, että äitini on kamala ihminen

Vierailija
17.03.2017 |

Äitini on ihminen, joka ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Hän on jäänyt jonnekin pienen lapsen tasolle. Hän ei ilmeisesti pysty myöskään tuntemaan empatiaa muita ihmisiä kohtaan.

Kerroin hänelle n. kaksi viikkoa sitten, että minä ja mieheni eroamme. Olemme olleet yhdessä melkein 10 vuotta ja meillä on myös yhteisiä lapsia. Äiti alkoi paasaamaan, minkälaisen miehen minä tarvitsen, mutta ei osoittanut tukeaan millään tavalla. No, minä en edes tarvitse miestä. Enkä voi edes ajatella muita miehiä, olen ihan kiinni vielä exässäni.

Kerran äiti on soittanut minulle tuon puhelun jälkeen. Silloin hän ei maininnut erostamme sanallakaan. Ei kysynyt kuinka voin, eikä mitään muutakaan. Ainut mitä hän minusta halusi oli se, että minun pitäisi tulla jonnekin hänen juhliinsa auttamaan tarjoiluissa. Äiti asuu siis 400 km päässä minusta. Sanoin, että en jaksa matkustaa ja muutenkin olen hieman stressaantunut ja tämä elämäntilanteeni on aika vaativa. Äiti kuulosti loukkaantuneelta ja lopetti puhelun. Tuon jälkeen äidistäni ei ole kuulunut mitään.

Olen aina tiennyt, että äiti on henkisesti pikkulapsen tasolla, mutta tämä käytös on avannut silmäni lopullisesti. Sen lisäksi, että teen työtä eron eteen, yrtiän myös hyväksyä sen asian, että minulla ei ole enää äitiä. Minulla on lähipiirissäni kehittymätön ihminen, jonka kanssa joudun tulemaan toimeen.

Säälin myös äitiäni, koska hän ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi, eikä hän ole joutunut ilmeisesti kokemaan mitään kriisejä. Epäilen myös, että hänellä on jonkinsortin persoonallisuushäiriö tai aivovamma. Ja ihmettelen, miten voin olla hänen lapsi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitejä on niin monenlaisia, minäkin tulin surulliseksi tarinastasi. Ihmeellisiä odotuksia äidiltäsi.Ajatteliko mitään vai kuvitteliko juhlien jotenkin piristävän? Onko koko ero niin hämmentävä ettei osaa suhtautua mitenkään. En ala arvailla enempää.Sinulle tärkeintä on toipua erosta, se on iso juttu lastenkin takia.Voit hyvillä mielin siirtää äitisi hyllylle odottelemaan parempia aikoja, ei hän katoa. Voimia paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä kamalampi. Sotkeentui joka asiaan, takertui kuin hukkuva ja lopulta kun teilme irtioton, alkoi tehdä kymmeniä ls-ilmoituksia.

Sitten taas yhtäkkiä soitti kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tuhlannut isän koko omaisuuden...

Vierailija
4/4 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on skitsofreenikko, joka ei suostu syömään lääkkeitään. Ihan kauhea tapaus ja erittäin ilkeä. Itsekin olen surullinen, sillä olen kokonaan menettänyt äitini. Äitiäni ei enää ole. On vain sairauden mukanaan tuoma hirviö, joka pilaa kaikkien läheistensä elämän eikä suostu ottamaan apua vastaan. Äitini sairastui nyt vanhemmalla iällä. On ollut pakko ottaa hänestä irtiotto kaikin tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi