Miehen siskon mielestä hänellä on oikeus istua aina etupenkillä miehen kyydissä
Ottaa päähän, että sisko kuvittelee olevansa joku kuningatar joko on oikeus istua aina etupenkillä. Itse joudun takapenkille hänen koiransa kanssa. Mielestäni minulla olisi puolisona oikeus saada etupenkkipaikka? Sisko on ihan terve nuori ihminen.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän, että sisko kuvittelee olevansa joku kuningatar joko on oikeus istua aina etupenkillä. Itse joudun takapenkille hänen koiransa kanssa. Mielestäni minulla olisi puolisona oikeus saada etupenkkipaikka? Sisko on ihan terve nuori ihminen.
Ei sisko kuulu sinun miehesi viereen, ei missään tapauksessa - ei automatkalla, laivaristeilyhytissä, lentokoneessa eikä
hääjuhlissa - siten että oma vaimo on myös paikalla, mutta häntä on kehotettu menemään takapenkille.Etikettiin ja hyviin tapoihin kuuluu, että puolisot ovat vierekkäin,
sinkku-lähisukulaiset taas heti siinä seuraavalla penkillä tai takavasemmalla.Sisko yrittää ignoorata sinua - eikös miehelläsi ole oikein pelisilmää?
Omat vastaavat kokemukset on myös automatkoilta:
Exän sisko hyökkäsi etupenkille mieheni autossa, kun lähdettiin yhdessä maalle.
Jäin hetkeksi seisomaan auton ovelle hämmentyneenä, kun mies huomasi vähän loukkaantuneen ilmeeni ja sanoi siskolleen:
-Hei, mee sä taakse! Mun kulta tulee siihen.
Sisko istui sitten takapenkillä, eikä jäänyt pahaa mieltä kellekään.Toisen kerran matkustimme autolla nyk. mieheni ja teinipoikansa kanssa, tämä hyökki isän viereen ja latoi takapenkille treenikassinsa ja lemmikkieläimensä,
tokaisi vain:
- Mä haluun olla edessä.
Menomatka oli minulle raskas, ärsytti hänen vihainen eläimensä ja minun jaloissani tilaa vievät tavaransa.
Viikon päästä paluumatkalla aloin puhua istumajärjestyksestä heti aamiaisella.
Sanoin etten pidä vihaisen eläimen vieressä istumisesta ja haluan olla edessä,
puhuin ihan ystävällisesti ja hymyillen. Kaikille sopi, että tulen eteen,
tosin sitten jouduinkin ajamaan ja moottoritiellä kaahaaminen ei ole oikein minun heiniäni...Summa summarum;
sisarukset kuuluu takapenkille, pariskunta istuu aina vierekkäin,
yksittäinen isoäiti tai isoisä istuu aina edessä,
mutta entä lapset ja teinit?
Minusta lapset kuuluu vanhempien taakse istumaan.Hellanlettas miten ihanaa totisuutta! Kuinkas vanha neiti on? 15? Peräti 20?
Ja sinä hapannaama -
sinä pääset takaluukkuun.
Mun mielestä sisko kuuluu taakse, varsinkin jos siellä on hänen koiransa myös.
On se jännää, kuinka näissä saduissa se on aina sen miehen sukulainen tai kaveri joka on se kusipää.
En muista montaakaan tarinaa lukeneeni, jossa av-mamman oma sukulainen olisi se tarinan pahis.
Vierailija kirjoitti:
Määkin istun aina etupenkillä, kun on invalidijalka ja hankala sinne taakse mennä, muuten olisi ihan yksi lysti. Ei ole kukaan vielä pahoittanut mieltään tietääkseni.
Meillä on toisinpäin. Anoppi huonoselkäisenä ja -jalkaisena istuu mielummin takapenkille, koska meillä on sport-malliset etupenkit (matalat) joista hänen on hankala nousta.
Yksikään koira ei meidän autoon tule, muuten ei niin väliä missä kukin istuu. Kunhan kuski on ratin takana.
Takapenkillähän ne ministerit ja muut arvovieraat istuu. Edessä kuskin vieressä on henkivartija tai apulainen, eli henkilökuntaa.
Vaikea paikka miehelle, varsinkin jos kumpikin on rakkaita ihmisiä :D Mutta luulen, että fiksut aikuiset saa tuonkin sovittua.
M
Muuten ihan sama vaikka heitettäisiin noppaa, mutta koiran omistaja menköön istumaan koiransa viereen.
Kihlattuni naispuolisen nuoremman serkun (ovat aika läheisissä väleissä) on myös pakko päästä aina autossamme etupenkille kihlattuni viereen. Ja pölisee sitten tämän kanssa keskusteluja, joihin minä en voi liittyä mukaan - näin esim. pitkilläkin autoreissuillamme.
Minulta miesystävä on vain pyytänyt, etten pahottaisi mieltäni, kun tuo serkku taas kuulemma takapenkille joutuessaan niin kovasti loukkaantuisi. Hän on muutamia vuosia meitä nuorempi - tunnen itseni automatkoillamme joksikin esikoiseksi, jonka on pakko joustaa nuorimman tähden🙄 Ja ollaan kaikki siis pari-kolmekymppisiä. Älytöntä touhua ja ymmärrän tunteesi, ap.
Omassa hierarkiassa silloinen kumppani menee siskon ohi :) On teillä omituiset mietiskelynaiheet.
Up