Mitä?!kelassa ovat hukanneet mun koko tosite-pinon!
Itse vein sinne kelan postilaatikkoon.
mitä ihmettä?onko tämä yleistä nykyään?!
Kommentit (14)
Töistä saa palkkaa säännöllisesti. Suosittelen, niin ei tarvitse pelätä, että Kela hukkaa lappuja.
On kai sulla kopiot niistä? Mulla hukkasivat kerran papereita, oli kesä ja ammattikoulussa piti olla kesällä koulussa ja tarvitsin sitä varten opintotukea. Ihmettelin, että jopas kestää päätöksen teko. Otin yhteyttä, eikä Kelassa ollut harmainta hajua mistä puhun. Piti hakea koulusta uusi todistus, että kyllä olen kesällä koulussa. Myös opintotukihakemus piti tehdä uusiksi ja muitakin liitteitä siihen vissiin tarvittiin. Koulun kanslisti oli juuri lähdössä kesälomille, 15 minuutin kuluttua olis ollut jo myöhästä ja olis tullut nälkäinen kesä. Kela on paska pulju, ne ei kanna mitään vastuuta omista töppäilyistään, mutta auta armias jos itse vahingossa teet tietämättömyyttä jonkun mokan, niin kyllä on vähintään petossyyte ja takaisinperintä korkojen kera.
Kai olet merkinnyt joka hemmetin paperiin sun nimen ja henkilötunnuksen? Ilman tunnuksia sun liitteitä ei voi yhdistää mihinkään varsinkin jos on monta samannimistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kopiot?
Ei oo.
Pitää tulostaa tietoja kai omakannasta ja hakea uudet maksulliset paperit verottajalta yms.
Joo.minusta on kiva että paino tippuu mallin mittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Töistä saa palkkaa säännöllisesti. Suosittelen, niin ei tarvitse pelätä, että Kela hukkaa lappuja.
Ei saa, jos sairausloma on niin pitkä, että työnantajan palkanmaksuvelvollisuus on loppunut.
Kela hoitaa myös muita asioita kun tt-tukea, jos et ole tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kopiot?
Ei oo.
Pitää tulostaa tietoja kai omakannasta ja hakea uudet maksulliset paperit verottajalta yms.
Joo.minusta on kiva että paino tippuu mallin mittoihin.
Rupea jakelemaan mainoksia tai siivoamaan hotellihuoneita. Ulkomaalaisetkin sen osaavat,mikset sinä osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että enemmistö kelan asiakkaista on työssäkäyviä...
Mainoksien jakeluu,hotellihuoneiden siivoiluu...?
Hullua.
Käytän aikani mihin haluan.
Ja valtio kustantaa.
Elämä hymyilee.
Ens kerralla ota niistä kuva ja lisää ne netissä.
Laita ens kerran sähköisesti, myös paperit saa sähköiseen muotoon kun skannaa tai ottaa kuvan ja muuntaa PDF:ksi. Siinähän koittavat niitä hukata...
Vierailija kirjoitti:
Hullua.
Ja valtio kustantaa.
Elämä hymyilee.
Emme kustanna pitkään. Ja hymyilen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua.
Ja valtio kustantaa.
Elämä hymyilee.Emme kustanna pitkään. Ja hymyilen minäkin.
Ei ole huolen häivää,
Mulla on koko elämän diili!
Ja sisäinen aurinko paistaa : )
Ne on ihan sekasin siellä kelassa.