Aion kosia naistani, mutta sopivan sormuksen etsintä on oma haasteensa. Auttakaa naiset!
Naiseni pitää siroista, pienistä hopeakoruista, joten mikään iso ja painava sormus ei saa olla. En voi kysyä suositteluja häneltä, koska muuten aavistaa heti että olen kosimassa. Haluan yllättää hänet kosimalla. Kauan sitten puhui, että haluaisi sormuksen, jossa pieni timantti, väriltään sininen tai 'väritön'. Ehdottakaa siis sormuksia. Kiitän avusta! :)
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta joku edullinen, ohut hopeasormus kosimistilannetta varten. Kumppanisi saa sitten itse valita sormuksen/sormukset myöhemmin.
Mielestäni lelusormus on parempi kuin aito. Tai siis kosiminen ilman sormusta vielä parempi, mutta jos väkisin pitää joku sormus olla, niin sellainen, jota nainen ei erehdy luulemaan kihlaksi. Ei ole kauhean kiva, jos naisen ilme menee ihan vakavaksi, kun hän siinä tilanteessa rupeaa tuijottamaan sormusta ja miettimään, että tuollaisenko se mies nyt meni ostamaan. Vaikka joo, voihan niin käydä lelusormuksenkin kanssa. Muutenkaan ei ole järkeä ostaa mitään turhaa ja käyttämättä jäävää aitoa sormusta.
Voi että miten pinnallista! Jos mun rakastamani mies kosisi vaikka jollain mutterilla niin olisin ikionnellinen. Ei sillä ole väliä mikä on.
Pinnallistako sanoa, että lelusormus järkevämpi valinta kuin korukaupasta ostettu, jos sitä käytetään vain kosimistilanteessa? Niin kai sitten. En oikein saa ajatuksestasi kiinni, tai sitten et osannut lukea. No, minä en koruja käytä enkä sormustakaan huolisi, joten en ihan ymmärrä näitä koruleikkejä, mitä useimmat ihmiset harrastavat.
Ei vaan olisi naiselta pinnallista olla monttu auki pettyneenä että tuollaisenko rumiluksen se osti. Et tainnut itse lukea viestiäni kun nimenomaan sanoin että ei ole väliä mikä se on millä kosii.
Jos aloittaja olisi oikeasti puoliksi jenkki ja naisensa britti, en oikein ymmärrä miksi hän kyselisi neuvoja tässä asiassa vauva.fi:stä eikä joltain ulkomaiselta foorumilta. Suomalaisten naisten maku kun ei ehkä ihan vastaa tulevan vaimon toiveita :D
Miettikää nyt, jos nainen kysyisi ensin miehen äidiltä, saako kosia poikaa. Sillehän nauraisi naapurin sokeat hevosetkin.
Vierailija kirjoitti:
Kosi kindersormuksella ja sitten yhdessä sormusostoksille, jos kaikki menee hyvin.
Ei ikinä, ainakaan jos aikusia olette!
Onneksiolkoon!
Aiokomuksestasi antaa kusettaa itseäsi ikimuistettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei!!! Älä kosi sormuksen kanssa vaan ilman ja sitten yhdessä sormusostoksille! Tämä on normaali tapa! Naiset haluavat valita sormuksen itse, heillä on tarkka maku. Sormuksen kanssa kosiminen tapahtuu oikeasti vain jenkkileffoissa.
Tapahtuu vain jenkkileffoissa?! Kaikki tietämäni kosinnat on tapahtuneet ihan sormuksen kera, myös omani. Vihkisormuksen sitten morsian valitsee itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole suomalainen niin älä kuuntele näitä neuvoja. Pelkästään suomessa on tapana ilmsn sormusta kosiminen. Olen itse ulkosuomalainen ja voin luvata että brittinainen mieluummin haluaa perinteisen polvistut-sormuksen-kanssa -kosinnan. Jos kerran olet siinä vaiheessa hänen kanssaan, että olet valmis kosimaan, niin voit luottaa että tunnet hänet tarpeeksi hyvin valitaksesi mieluisan sormuksen :) tiedätkö muuten oikean ympärysmitan?
Sukumme miehet eivät ole koskaan kosineet ilman sormusta, joten olisi väärin rikkoa tätä perinnettä. Tiedän oikean ympärysmitan, naisellani on pienet ja sirot sormet. :)
Öö miten ne sirot sormet vaikuttaa että tiedät koon?
Mutta niin itse ainakin arvostan jos oikeasti kositaan eikä vaan sohvalla röhnöten heitetä kuvastoo eteen "valkkaa akka itelles rinkula"
Olisi myös melko mukavaa jos mies kysyisi "luvan" isältäni.Miksi? Oletko omaisuutta, joka siirtyy mieheltä toiselle?
Huomaatko eroa sanojen välillä:
"""""Lupa""""""
LupaNiin mikä sinusta tuossa on se ero? Joka tapauksessa nainen on kuvainnollisesti holhottava henkilö, joka ei tee itsenäistä päätöstä vaan avioliiton solmiseen sekoitetaan aikuisen ihmisen isä mukaan. Onko tämä siis sinun käsityksesi jotain "romanttisesta" käyttäytymisestä tms.?
Huomaatko ero sanojen välillä: "romanttinen" vs. romanttinen?
Tämän takia inhoan monia femakoita kun ollaan niin olevinaan. Itse vaan sanoin että OLISI MUKAVAA eli ei siis pakollista ns kysyä "lupaa" isältä eli edes mainita aiheesta hänelle vanhojen tapojen vuoksi.
Romantiikan jokainen nyt kokee miten kokee. Toiselle on romantiikkaa saada kukkia kun toinen kokee kukkien saamisen "romantiikaksi" eli vanhanajan muka naista alentavaksi kun mikä Nainen nyt tarvii rehuja joltain mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Älä yhdistä hopeaa ja timanttia vaan mieluummin valkokultaa ja timanttia.
Mutta toisaalta, jos olet kovien epäileväinen sormuksen suhteen niin kosi ilman sormusta tai jonkun väliaikaisen sormuksen kanssa ja menette sitten yhdessä ostamaan/ teettämään sormukset.
Mieluummin platinaa kuin valkokultaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt, jos nainen kysyisi ensin miehen äidiltä, saako kosia poikaa. Sillehän nauraisi naapurin sokeat hevosetkin.
Eiköhän niitä äitejä ole jotka mielellään päättäisi ettei poika mene naimisiin tai sitten jaettaisiin hoitovuorot :D
Mulle ainakin kosimistilanne oli ikimuistoinen, ja siihen tilanteeseen ei kyllä mikään lelusormus sovi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole suomalainen niin älä kuuntele näitä neuvoja. Pelkästään suomessa on tapana ilmsn sormusta kosiminen. Olen itse ulkosuomalainen ja voin luvata että brittinainen mieluummin haluaa perinteisen polvistut-sormuksen-kanssa -kosinnan. Jos kerran olet siinä vaiheessa hänen kanssaan, että olet valmis kosimaan, niin voit luottaa että tunnet hänet tarpeeksi hyvin valitaksesi mieluisan sormuksen :) tiedätkö muuten oikean ympärysmitan?
Sukumme miehet eivät ole koskaan kosineet ilman sormusta, joten olisi väärin rikkoa tätä perinnettä. Tiedän oikean ympärysmitan, naisellani on pienet ja sirot sormet. :)
Öö miten ne sirot sormet vaikuttaa että tiedät koon?
Mutta niin itse ainakin arvostan jos oikeasti kositaan eikä vaan sohvalla röhnöten heitetä kuvastoo eteen "valkkaa akka itelles rinkula"
Olisi myös melko mukavaa jos mies kysyisi "luvan" isältäni.Miksi? Oletko omaisuutta, joka siirtyy mieheltä toiselle?
Huomaatko eroa sanojen välillä:
"""""Lupa""""""
LupaNiin mikä sinusta tuossa on se ero? Joka tapauksessa nainen on kuvainnollisesti holhottava henkilö, joka ei tee itsenäistä päätöstä vaan avioliiton solmiseen sekoitetaan aikuisen ihmisen isä mukaan. Onko tämä siis sinun käsityksesi jotain "romanttisesta" käyttäytymisestä tms.?
Huomaatko ero sanojen välillä: "romanttinen" vs. romanttinen?
Tämän takia inhoan monia femakoita kun ollaan niin olevinaan. Itse vaan sanoin että OLISI MUKAVAA eli ei siis pakollista ns kysyä "lupaa" isältä eli edes mainita aiheesta hänelle vanhojen tapojen vuoksi.
Romantiikan jokainen nyt kokee miten kokee. Toiselle on romantiikkaa saada kukkia kun toinen kokee kukkien saamisen "romantiikaksi" eli vanhanajan muka naista alentavaksi kun mikä Nainen nyt tarvii rehuja joltain mieheltä.
Mihin vanhoihin tapoihin viittaat? Tuo sulhaskandidaatin esittämä naisen käden/kosintaluvan pyytäminen morsiamen isältä on anglo-amerikkailaiseen kulttuuriin kuuluva tapa, joka on tullut meille ensisijaisesti viihteen kautta.
Suomessa perinteisesti sulhasehdokas lähti kosiomatkalle puhemiehen kanssa. He siis menivät yhdessä kosittavan naisen kotitaloon, jossa puhemies sitten hoiti ns. markkinointipuheet (mm. miehen ammatti, varallisuus, luonteenpiirteet ym. naimakauppaa puoltavat asiat) naisen vanhemmille sekä naiselle itselleen. Näin kaikki asianosaiset olivat paikalla ja nainen saattoi ilmaista suoraan oman halukkuutensa asiaan, vaikka vanhemmilla olikin tietty auktoriteetti avioliiton hyväksymisen suhteen. Ei siis niin, että etukäteen sulhanen ja naisen isä olisivat kahdestaan sumplineet asiaa ja sitten vasta esitetty asia naiselle kuten ilmeisesti ajattelet tapahtuneen. Vähän myöhemmin tuli tavaksi nykyinen käytäntö, että ihmisten loitontuessa agraariyhteiskunnasta puhemies jäi pois ja mies ja nainen sopivat avioliitostaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mielestäni ihan älytöntä matkia jotain jenkkileffoista omaksuttuja patriarkaalisia seremonioita, kun ei se isältä käden pyytöminen ole edes alun perin kuulunut suomalaiseen kulttuuriin.
Juu, kaikesta saadaan poliittista ja paskaa. Jopa niinkin iloisesta asiasta kun kaksi ihmistä rakastuu ja löytää toisensa. On sukunimijankkaajaa, kukaan ei saa luovuttaa kirkossa jankkaajaa, miksi vain mies kosii jankkaajaa, kysytäänkö isältä kättä jankkaajaa, avioliitto on paskaa jankkaajaa jne.
Kaikenlaisia jankuttajia ja kitisijöitä koko foorumi täynnä, kaikki saadaan väännettyä negatiiviseksi. Jos joskus itse menen kihloihin voitte olla varmoja etten kirjoita siitä mitään tänne.
Kovasti onnea ainakin täältä, tuosta se monen koko elämänpitkä yhteinen taival alkaa ihan tosissaan.
Ota kuvat naisen omistamista sormuksista ja näytä ne kultasepän liikkeessä. He ymmärtävät millaisista naisesi tykkää.
Entisenä korumyyjänä voin suositella hopeasormusta jossa zirkonia. Morsian voi sitten valita hienomman sormuksen tai voitte teettää sen kultasepällä. Usein avioliitto voi kestää kauemmin kuin itse sormus ja niitä voi vaihtaa 10v välein. Hopealla on taipumus tummua käytössä, valkokullassa on sama hohto mutta se ei juurikaan tummu.
Minusta ainakin oli kiva että miehellä oli sormus valmiina kun kosi. Ihan simppeli sileä valkokultainen sormus. Vihkisormuksen sitten valitsen itse.