Asuinpaikaksi Kotka vai Kouvola? Kertokaa kokemuksia.
Jompaan kumpaan muutto edessä, kummastakaan kaupungista en tiedä entuudestaan mitään. Toiset tutut kannattavat Kouvolaa ja toiset Kotkaa joten pattitilanteessa ollaan.
Kertokaa paikkojen plussia ja miinuksia!
Kommentit (4)
Kotkassa on meri lähellä, muttei mitään muuta. Ihan oikeasti. Itse olen Kouvolasta kotoisin ja opiskellut neljä vuotta Kotkassa, mutten ikinä, en ikinä muuttaisi sinne ja kaikki opiskelukaverinikin lähtivät heti opintojen jälkeen takaisin kotiseuduilleen, neljä meistä palasi Kouvolaan =)
Kouvola on kehittynyt muutamien vuosien aikana kovasti, siellä on mahtavat harrastusmahdollisuudet ja muutenkin kiva ja lämmin henki, itäsuomalainen, sosiaalinen tunnelma =)
Minä siis kannatan Kouvolaa, ehdottomasti!
kouvolasta paremmat yhteydet, mm. junalla. mutta kotka on suurempi alue, kaupunkimaisempi. kotkassa on asuntojen hinnat korkealla, mutta se taitaa olla kouvolan keskustassakin. omalla autolla välimatkat ovat kotkassa siedettävät. itse asun haaminassa ja parhaiten palveluita saan kotkan alueella.
Koska kaupungin talous pahoin retuperällä, esim. puheterapiaan ei tahdo siellä päästä. Tuttavaperhe asuu siellä, ja manaa jatkuvasti kuinka huonosti siellä asiat on hoidettu. Myös muuttotappiopaikkakunta eli ei lupaa hyvää tulevaisuudessa.
Kouvola on kalsea ja kamala paikka! oikeesti.