Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko jauhaa että "hienostelen"

Vierailija
17.03.2017 |

Asuu itse vuokralla, työt on mitä on, epämääräisiä, elää koko ajan kädestä suuhun, aina lainaamassa rahaa, yliopistoon yritti vuosikaudet pääsemättä.

Aina valittaa.

Nyt sitten seonnut kun me haluamme lasten käyvän hyviä kouluja, opiskelevan, pääsevän hyvin elämänsyrjään kiinni. Sisko suorastaan riehui, kun lapsemme menivät painotuksiin, eivätkä paikalliseen epämääräiseen lähikouluun.

Harrastaa eivät saisi, ulkomailla ei saisi käyttää, leirikouluille ei pidä päästää, ketään varakasta ei saisi olla kavereina.

Siis niiiiin rasittavaa. Kaikki on "hienostelua".

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kuuntelet siskoasi? Omaa elämää kannattaa elää niin kuin itse parhaaksi katsoo, ei niin kuin sisko parhaaksi katsoo.

Vierailija
2/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä häntä kuuntele, kaikki ratkaisut teemme me. Olen vain väsynyt kuuntelemaan tuota syyttelyä. Paasaa sitä ihan koko ajan ihan kaikille. Sukulaisille myös. Paheksuu ja haukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tajua eikö hän tajua tilanteensa ja ratkaisujensa yhteyttä enkä sitä, miksi me emme saisi toivoa lapsillemme parempaa kuin mitä hänellä on.

Vierailija
4/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeet painotuksiin?

Vierailija
5/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan tiedä?

Vierailija
6/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin makaa kuin petaa. Siskosi mielestä on epäreilua, ettei hänen elämänsä ehkä mennyt niin kuin kuvitteli. Purkaa pahaa oloaan sinuun. Joskus on vain todettava, ettei voi enää kertoa siskolleen kaikkea ja ollaan kasvettu erilleen. Ei ole yhteistä juteltavaa niin kuin ennen. Se on surullista, mutta realismia.

Vierailija
7/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli juuri tuota ihmistyyppiä. Syytti mua hienostelusta kun pääsin painotetulle yläasteelle ja lukioon. Jos menin yhden varakkaamman kaverin luokse kylään niin hän haukkui sen kaverin perheineen. Ylipäätään kenenkään vähän paremmin toimeentulevan kanssa en olisi saanut viettää aikaa, ja jos vietin niin sen jälkeen etsi pakonomaisesti minusta merkkejä hienostelusta ja rikkaiden pentujen matkimisesta. Ihan jo lukion käymisestä sain haukkuja että yritän leikkiä hienompaa kuin olenkaan. Jos sanoin jotain hänen mielestään "kirjakielellä" niin haukkui siitäkin, esim. jos sanoin "en minä tiedä" enkä "emmä tiiä".

Arvatkaa oliko vaikea saada koko lukio edes suoritettua loppuun kun kotoa tuleva tuki oli tuota luokkaa? Jouduin jättämään lukion kesken että sain tehtyä töitä tuodakseni vähän rahaa köyhään perheeseen. Aikuisena, isän kuoltua vasta sain suoritettua lukion loppuun aikuislukiossa.

Vika on tosiaan siellä siskosi päässä, ihan kuin oli minun isäni päässä. Jätä omaan arvoonsa, katkaise välit jos tuntuu siltä. Kukaan ei tarvitse tuollaisia läheisiä jotka yrittävät painaa alaspäin.

Vierailija
8/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu mutta ei rajoitu vain siskoon. Ostan meidän taaperolle kalliita vaatteita, koska haluan että vaatteet ovat myrkyttömiä, kestäviä ja mukavia päällä, eikä toisten lasten tekemiä. Esim. asusteet meillä on Gugguulta. Tämä on kuulemma pröystäilyä, naapureille esittämistä ja leuhkimista. Puuduttaa, kun lapsi on pieni ja nyt jo saa kauheaa kritiikkiä koko ajan kaikesta mahdollisesta, vain siksi että haluamme lapsemme parasta (lapsi aloitti päivähoidossa erittäin hyvässä päiväkodissa, meillä on muutto edessä mutta muutamme siten, ettei lapsen tarvitse vaihtaa päiväkotia).

Sano siskollesi että hänen ei tarvitse omia epäonnistumisiaan purkaa sinun lapsiisi, sinä haluat lapsillesi parempaa.

Vierailija
9/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan tiedä?

Minäkään en tiedä.

Vierailija
10/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukaverini on vähän samanlainen. Vähätteli ja arvosteli, kun lukion jälkeen luin pääsykokeisiin. En päässyt ykkösellä yliopistoon, niin luin kaksi kevättä. Minuun oli kuulemma iskenyt lorvikatarri, kun en tehnyt kunnon töitä. Vain kermaperseet kuulemma makasivat kotona vanhempien rahoilla vain lukivat. Itse hän oli varastohommissa. Kun lapseni oli vauva, ja käytimme vanhempainvapaat reppureissaamiseen, oli meillä taas se sama lorvikatarri ja olimme kermaperseitä sekä erikoisuuden tavoittelijoita. Olisihan se pitänyt jumiutua kotiin neljän seinän sisään. Lapseni mennessä kielipäiväkotiin, sain kuulla olevani olevinani parempi ihminen kuin muut. Englantia ei kuulemma tarvitse missään varsinkaan lapsena, mutta ei aikuisenakaan, ja se oppii myös koulussa ihan tarpeeksi hyvin. Näitä kaikkia kommentteja on siis heitellyt Facebookissa statuspäivitysten alla. En ole viitsinyt poistaa tätä kavereista, sillä tavallaan minusta on ihan viihdyttävää, että joku kehtaa sanoa tuollaista julkisesti. Jos joskus satunnaisesti törmäämme, hän ei tule juttelemaan vaan katselee ylimielisen näköisenä mennessään ohi.

Vierailija
11/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lukija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan tiedä?

Minäkään en tiedä.

Esim. musiikki- tai kuvisluokka.

Vierailija
12/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä häntä kuuntele, kaikki ratkaisut teemme me. Olen vain väsynyt kuuntelemaan tuota syyttelyä. Paasaa sitä ihan koko ajan ihan kaikille. Sukulaisille myös. Paheksuu ja haukkuu.

No eiköhän ne tajua mistä on kyse, jos yksi katkerana tilittää jatkuvasti. Pahanilmanlinnut tunnistaa aika helposti. Jos sukulaiset mieluummin uskovat siskoa taitaa olla aika laittaa välit poikki. Olen niin kreisejä juttuja kuullut katkerista ihmisistä, jotka vihaavat sukulaisiaan (mm. yrittävät estää sukulaiselta pääsyn heidän yhteisen sukulaisensa hautajaisiin yrittämällä saada papin antamaan porttikiellon hautajaisiin), että en nykyään koe sukulaisuuden kertovan läheisyydestä millään tavalla. Ja viha kestää. Olen vierestä seurannut lähisukulaisen sylkäisevän maahan, kun tämän yli 90-vuotias sisar kuoli. Sai raivokohtauksen, kun häneltä kysyttiin tuleeko hän hautajaisiin.

Joskus on parempi vain kääntää katse eteenpäin ja jättää ikävät ihmiset taakse. Luulisi, että kaiken sen valittamisen jälkeen hekin ovat tyytyväisiä ratkaisuun, tosin epäilemättä saavat siitä uuden syyn valitttamiseen.

Vierailija
13/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te asutte niin huonolla alueella, että lähikoulu on epämääräinen. Kunnon vanhemmat muuttaa niin hyvällä alueelle, että lapsi voi mennä lähelle hyvään kouluun. Ja mieti millaisia kavereita lapsella on, jos lähipiiiri on epämääräistä. Teillä ei todellakaan ole homma hallussa, eikä teidän lapsista todennäköisesti tule yhtään mitään.

Vierailija
14/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te asutte niin huonolla alueella, että lähikoulu on epämääräinen. Kunnon vanhemmat muuttaa niin hyvällä alueelle, että lapsi voi mennä lähelle hyvään kouluun. Ja mieti millaisia kavereita lapsella on, jos lähipiiiri on epämääräistä. Teillä ei todellakaan ole homma hallussa, eikä teidän lapsista todennäköisesti tule yhtään mitään.

Siskoko tuli röökitauolta?

Vierailija
15/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on se että meidän oma lapsuudenperhe korosti aina oaljon koulunkäyntiä ja esim isämme oli akateeminen, melkein koko hänen sukunsa. Siskoakin patistettiin aina opiskelemaan, kukaan ei siis ole häntä painanut alas, päinvastoin.

Ap

Vierailija
16/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen koulukaverini on vähän samanlainen. Vähätteli ja arvosteli, kun lukion jälkeen luin pääsykokeisiin. En päässyt ykkösellä yliopistoon, niin luin kaksi kevättä. Minuun oli kuulemma iskenyt lorvikatarri, kun en tehnyt kunnon töitä. Vain kermaperseet kuulemma makasivat kotona vanhempien rahoilla vain lukivat. Itse hän oli varastohommissa. Kun lapseni oli vauva, ja käytimme vanhempainvapaat reppureissaamiseen, oli meillä taas se sama lorvikatarri ja olimme kermaperseitä sekä erikoisuuden tavoittelijoita. Olisihan se pitänyt jumiutua kotiin neljän seinän sisään. Lapseni mennessä kielipäiväkotiin, sain kuulla olevani olevinani parempi ihminen kuin muut. Englantia ei kuulemma tarvitse missään varsinkaan lapsena, mutta ei aikuisenakaan, ja se oppii myös koulussa ihan tarpeeksi hyvin. Näitä kaikkia kommentteja on siis heitellyt Facebookissa statuspäivitysten alla. En ole viitsinyt poistaa tätä kavereista, sillä tavallaan minusta on ihan viihdyttävää, että joku kehtaa sanoa tuollaista julkisesti. Jos joskus satunnaisesti törmäämme, hän ei tule juttelemaan vaan katselee ylimielisen näköisenä mennessään ohi.

Juu, minä olen myös aina ollut laiska. Todellisuudessa sioritin sekä lukion että yo-opinnot työn ohessa.

Kielitaito on tosiaan turhaa. Siskokin on oppinut telkkarista. Ja tosiaan erityisesti kielipäivökoti on hienostelua.😂 Laitoin lapset kuulemma sinne vain tavatakseni itse tärkeitä ihmisiä.

Matkustaa ei saa. Se on lapsille erityisen vaarallista.

Ap

Vierailija
17/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että ei ole siskosi ratkaisu, että ei päässyt opiskelemaan. Se on täysin tuurista kiinni. Kukaan ei myöskään itse voi päättää, meneekö töihin tai minne menee töihin, sekin on täysin tuurista kiinni.

Vierailija
18/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista kuitenkin, että ei ole siskosi ratkaisu, että ei päässyt opiskelemaan. Se on täysin tuurista kiinni. Kukaan ei myöskään itse voi päättää, meneekö töihin tai minne menee töihin, sekin on täysin tuurista kiinni.

Ei se opiskelemaan pääsy ole tuurista kiinni. Vaan ahkeruudesta. Jota siskoni halveksii syvästi, koska on luontaisesti lahjakas. Toisin kuin minä joka olen "tyhmä mutta ahkera".

Myös työelämässä eteneminen on kyllä ihan itsestä kiinni.

Ap

Vierailija
19/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ap, miksi annat siskon mielipiteiden häiritä?

Jos kerran itse olet paremmassa asemassa?

Vierailija
20/34 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ap, miksi annat siskon mielipiteiden häiritä?

Jos kerran itse olet paremmassa asemassa?

Koska olen kuunnellut tuota alaspainamista ihan koko ikäni. Ja mitä paremmin minulla menee, sitä kamalammaksi se käy. Ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi