Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan pitkä 7lk pojastamme tulee? Mieheni on 170cm pitkä ja minä 173cm.

Vierailija
16.03.2017 |

Poika on 167cm mitattiin terveystarkastuksessa pari vkoa sitten...

Mies on varmasti painunut jo kasaan eli on varmaan pojan kanssa saman pituinen.

Mietin vain kuinka pitkä tulee?
Olen 100% että mies on lapsen isä.
Mulla ei ole ollut muita silloin...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan poikas kasva enää, kun on isältä tollaset geenit. Moni ei kasva enää tossa vaiheessa pituutta. Ite olin tos kohtaa 185 ja vain joku sentti tuli lisää, tosin tytöt on kasvussakin edellä.

Vierailija
2/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuntuvat jatkuvasti kasvavan pidemmiksi kuin vanhempansa, joten on hyvin mahdollista, että poikasi hujahtaa jossain vaiheessa vielä. Tämähän on ollut trendinä jatkuvasti sodan jälkeen. Olin itse teini 80-luvulla ja yksi kaveri oli minua (175 cm) lyhyempi varmaan jonnekin 16-17-vuotiaaksi, en enää kunnolla muista tarkkaan. Sitten hän yhtäkkiä kasvoi melkein 190-senttiseksi. Muistan myös, että seiskalla oltiin kyllä yleisesti lyhyempiä kuin esim. lukiossa, joten on mahdollista ja varmaan aika todennäköistäkin, että pojallesi kertyy vielä lisäsenttejä, jopa paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on 167cm mitattiin terveystarkastuksessa pari vkoa sitten...

Mies on varmasti painunut jo kasaan eli on varmaan pojan kanssa saman pituinen.

Mietin vain kuinka pitkä tulee?

Olen 100% että mies on lapsen isä.

Mulla ei ole ollut muita silloin...

Joko sinua nyt alkoi kiinnostamaan, että poikasi tulee jäämään alimittaiseksi manletiksi ja luuseriksi. Olisi kannattanut miettiä sitä kun aloit lisääntymään hukkapätkän kanssa.

Nyt kiireesti lääkäriin, sillä jos kasvu ei ole täysin jo loppunut on hormoneilla mahdollisuus saada lisäsenttejä, mutta kyllä siihen normaaliin keskimittaan jää silti joku sentti vajaaksi.

Vierailija
5/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 157, mies oli 172

Poika on 186.

Isovanhemmat taas ovat pitkiä.

Vierailija
6/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regressio kohti keskiarvoa toimii pituudessakin

Vierailija
7/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituusennustetestin mukaan poikani pitäisi olla 170 cm. On tällä hetkellä 180 cm.

Vierailija
8/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kasvupyrähdys jo ollut? Aika oleellinen seikka.

Vierailija
9/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimittainen, koska sinä olet pitkä ja miehesi lyhyt.

Vierailija
10/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan poikas kasva enää, kun on isältä tollaset geenit. Moni ei kasva enää tossa vaiheessa pituutta. Ite olin tos kohtaa 185 ja vain joku sentti tuli lisää, tosin tytöt on kasvussakin edellä.

Ja höpö höpö! Suurimmalla osalla 7-luokkalaisia poikia on kasvupyrähdys vasta edessäpäin! Enpä montaako 185cm 7lk:n poikaa olen työvuosinani nähnyt..ehkä en yhtään.

Ap, poikasi kasvaa vielä, mutta ei ne kasvuennusteet useinkaan pidä paikkaansa. Toki voit kysyä kouluterkkarilta odotuspituutta. Aika usein pätee myös vanhan kansan ennuste: 2v pituus kerrotaan kahdella. Itsellänikin piti tismalleen paikkaansa.

T. Kouluterkkari

Vierailija
11/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pituudella ei ole mitään merkitystä lapsen pituuteen. Vanhempien geeneillä on merkitys, mutta kukapa sen tietää mitä geenejä kukanenkin kantaa. Sattumaa sitten miten geenit periytyy isältä ja äidiltä. Joskus käy niinkin, että selvästi keskipituutta pidemmät vanhemmat saavat selvästi lyhyitä lapsia ja taas toisin päin. Tai sitten perheessä on kaksi poikaa, joista toinen 190 cm ja toinen 170cm.

Vierailija
12/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso isovanhemmat myös. Ainakin omassa veljesparvessa on paljonkin heittoa. Lyhyin taitaa olla joku 173 ja pisin 185 tjms. Äidin puolella suvussa pitkiä miehiä mutta isän puolelta lyhyitä ja pienikokoisia. Näkee aika hyvin kuka on perinyt mitäkin geenejä.

Vierailija
13/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että silloin ei ollut muita.

No siinä tapauksessa arvelisin, että abauttiarallaa 171,5cm.

Vierailija
14/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika hurahti 192cm pituutta, isänsä 175 ja minä 154.

En todellakaan tiedä mistä tuo venymisgeeni tuli :D Isä on ihan testillä todettu biologiseksi.

Vierailija
15/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vielä kasvaakkin mikäli ei tupakoi,hanki lihasmassaa ja nukkuu riittävästi. Itsellä meni noi kaikki nuorena tyhmänä poikana pieleen ja jäin 166 cm vaikka ennustettiin 171 cm

Vierailija
16/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti (minä) 165 ja isä 173. Mutta isänpuoleinen isoisä 183, vaikka kasvoi tosi huonolla ravinnolla.

Poika on aina ollut ryhmänsä pisin, ennuste vähintään 185. On kyllä muutenkin kuin ukkinsa nuorena.

Vierailija
17/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 157cm  ja mies 196cm . Poika 189 cm ja tytär 175cm.

Olen varmaankin vielä kutistunut , kun kaikki perheessä taputtaa päähän.

Vierailija
18/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on sukunsa pisin 180 senttisenä, kaikki muut noin 170cm ja naiset lyhyempiä. Minä taas suvun lyhyin, naiset on olleet reilu 160cm ja miehet 10cm päälle, mutta minä jäin 154 senttiseksi.

Ei ne ennustukset aina oikein toteudu.

Vierailija
19/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso isovanhemmat myös. Ainakin omassa veljesparvessa on paljonkin heittoa. Lyhyin taitaa olla joku 173 ja pisin 185 tjms. Äidin puolella suvussa pitkiä miehiä mutta isän puolelta lyhyitä ja pienikokoisia. Näkee aika hyvin kuka on perinyt mitäkin geenejä.

Isovanhempien pituustieto on monessa suhteessa epärelevanttia, varsinkin jos nämä ovat olleet lapsia sota-aikana. Ihmisten piteneminen sukupolvesta toiseen ei johdu niinkään evoluutiosta, vaan siitä että vasta muutama sukupolvi on saanut riittävästi laadukasta ruokaa. Oma isoisäni äidin puolelta ei ollut kovin pitkä, mutta hänellä oli iso kengännumero, lapsuudessa jo 7luokkalaisen iässä raskaassa työssä. Toinen isoisä oli maatalon lapsi ja oli 186 senttiä.

Oma äitini oli sotalapsena Ruotsissa joten sai hyvää ruokaa, kun Suomessa oli pulaa. Vaikka hän oli vain 179 senttiä, niin ikäluokassaan oli pisimmästä päästä.

Ruotsissa on jo aikoja sitten loppunut buumi että jokainen ikäluokka olisi entistä pidempi. Ruotsi on ainoita maita jossa keskipituus on kääntynyt nopeaan laskuun, ilman että olisi sotaa tai nälänhätää.

Tällä hetkellä keskipituus nousee eniten Etelä-Koreassa.

Vierailija
20/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

152. Tämä on fakta. Tämän mittaiseksi poikasi kutistuu.