Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan pitkä 7lk pojastamme tulee? Mieheni on 170cm pitkä ja minä 173cm.

Vierailija
16.03.2017 |

Poika on 167cm mitattiin terveystarkastuksessa pari vkoa sitten...

Mies on varmasti painunut jo kasaan eli on varmaan pojan kanssa saman pituinen.

Mietin vain kuinka pitkä tulee?
Olen 100% että mies on lapsen isä.
Mulla ei ole ollut muita silloin...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppas minkä pituinen poikasi oli 2vuotisneuvolassa ja kerro se kahdella niin saat noin pituuden mihin kasvu pysähtyy.omassa pituudessa, mieheni pituudessa ja miehen pojan pituudessa tämä on pitänyt paikkaansa 0,5cm tarkkuudella, 2v poikamme oli juuri neuvolassa ja pituus oli 92,6cm joten hänestä pitäisi kasvaa nopeasti. 185cm pitkä, toki elin tavat vaikuttavat, tämä pätee siis suht normaaleissa elintavoista. Jos poikasi on esim alkanut polttamaan nuorella iällä tai aloittanut kehonrakennuksen vielä kasvaessa pituus jää todennäköisesti odotettua pienemmäksi

Vierailija
22/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintojeni mukaan poikien pituus periytyy äideiltä ja tyttöjen pituus isältä. Pojastasi kasvaa isäänsä pidempi, koska sinä äitinä olet pitkä. Veikkaan pojasta noin 180 cm pituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan poikas kasva enää, kun on isältä tollaset geenit. Moni ei kasva enää tossa vaiheessa pituutta. Ite olin tos kohtaa 185 ja vain joku sentti tuli lisää, tosin tytöt on kasvussakin edellä.

Jaa seiskaluokalla 185 cm tyttö? Niin varmaan.

Pojat kasvaa pituutta vielä intissäkin, tytöillä kasvu loppuu aikaisemmin.

Ap, poikasi kasvaa vielä vuosia. Kasvupyrähdys tulee joskus ysiluokalla tai sen jälkeen.

Vierailija
24/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on 175 cm pitkä nainen, sisarensa on 160 cm ja veljensä 170 cm. Äiti on arviolta 160 cm ja isä 180 cm. Vanhempien pituudesta ei voi arvata suunnilleen vaihteluvälin, mutta ei lopputulosta.

Vierailija
25/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet vanhemmat eivät automaattisesti saa lyhyitä lapsia kuten ei pitkätkään välttämättä saa pitkiä lapsia.  Geenit vaikuttaa. Meillä kolme poikaa ja kaikista näyttää tulevan reilusti yli 180 cm pituisia, vaikka me vanhemmat olemme 161 cm ja 172 cm. Molempien suvussa on pitkiä ihmisiä myöskin.

Vierailija
26/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien pituudella ei ole mitään merkitystä lapsen pituuteen. Vanhempien geeneillä on merkitys, mutta kukapa sen tietää mitä geenejä kukanenkin kantaa. Sattumaa sitten miten geenit periytyy isältä ja äidiltä. Joskus käy niinkin, että selvästi keskipituutta pidemmät vanhemmat saavat selvästi lyhyitä lapsia ja taas toisin päin. Tai sitten perheessä on kaksi poikaa, joista toinen 190 cm ja toinen 170cm.

Olet oikeassa. Pituuteen vaikuttavat geenit eivät periydy välttämättä suoraan alenevassa polvesssa. voivat ulla kauempaakin suvusta.

Itse olen 167 ja mies 168 ja poikamme on 186cm. Minun setäni ja mieheni enot ovat olleet n.185-190.

Olen itse työskenellyt geenikarttojen parissa, joten tiedän vähän enemmän kuin "mutu"-tietoa.

Vierailija
27/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on 175 cm pitkä nainen, sisarensa on 160 cm ja veljensä 170 cm. Äiti on arviolta 160 cm ja isä 180 cm. Vanhempien pituudesta ei voi arvata suunnilleen vaihteluvälin, mutta ei lopputulosta.

Tutkimusten mukaan 10 prosenttia lapsista onkin jonkun muun jälkeläinen, kuin on väitetty. Yllättävää, eikö?

Vierailija
28/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan 10 prosenttia lapsista onkin jonkun muun jälkeläinen, kuin on väitetty. Yllättävää, eikö?

Tuosta sisarussarjasta mun kaveri ja veljensä ovat ihan isänsä näköisiä kasvoista. Lyhyt sisar voi korkeintaan olla jonkun muun siittämä, koska on perinyt ulkonäkönsä äidiltään paitsi tummat hiukset oletetulta isältään.

Vierailija
29/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle Poikasi osalta riippuu siitä, onko murrosikä alkanut. Jos on vielä pikkupippelinen heliumääni, voi kasvaakin, mutta jos on jo miehen näköinen, eipä taida pajoa kasvaa,

Vierailija
30/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa ketjuissa näkee, miten idiootteja av-palstalla pyörii. Muistan vieläkin vastaavassa ketjussa olleen jankuttajan, jonka mielestä isän pituus periytyy pojalle ja äidin tytölle. :D Se ei varmaan tuntenut elävässä elämässä ketään.

Vierailija
31/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan poikas kasva enää, kun on isältä tollaset geenit. Moni ei kasva enää tossa vaiheessa pituutta. Ite olin tos kohtaa 185 ja vain joku sentti tuli lisää, tosin tytöt on kasvussakin edellä.

Jaa seiskaluokalla 185 cm tyttö? Niin varmaan.

Pojat kasvaa pituutta vielä intissäkin, tytöillä kasvu loppuu aikaisemmin.

Ap, poikasi kasvaa vielä vuosia. Kasvupyrähdys tulee joskus ysiluokalla tai sen jälkeen.

Mun pojan kasvu pyrähdystä odotellaan vieläkin, poika on jo intin käynyt. Ennusteista ja minun pituudesta poika jäi vain 20 senttiä. Ero kun tuli niin vaimo kyllä sitten tunnusti ettei ollut ihan minun poika.

Vierailija
32/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai se siitä, milloin murrosikä alkaa. Tämä ei ole väite, kunhan arvelen.

Sen sijaan fakta on, että jalat ovat ensimmäisinä valmiit. Kun kengänkoko vakiintuu, pituuskasvu vielä jatkuu. Eli silloin voi arvioida vähän. 42 kenkäinen tuskin kasvaa 185 cm:iin.

Vierailija
33/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika vasta 6 luokalla ja nyt jo yli 170cm. Oliskohan ollut 172cm. Kengänkoko 43

Minä 165 ja isä 186

Luulen että hänestä tulee aika samanpituinen mitä te olette. Omasta pojastani tulee varmaan samankokoinen kuin isänsä

Vierailija
34/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoppas minkä pituinen poikasi oli 2vuotisneuvolassa ja kerro se kahdella niin saat noin pituuden mihin kasvu pysähtyy.omassa pituudessa, mieheni pituudessa ja miehen pojan pituudessa tämä on pitänyt paikkaansa 0,5cm tarkkuudella, 2v poikamme oli juuri neuvolassa ja pituus oli 92,6cm joten hänestä pitäisi kasvaa nopeasti. 185cm pitkä, toki elin tavat vaikuttavat, tämä pätee siis suht normaaleissa elintavoista. Jos poikasi on esim alkanut polttamaan nuorella iällä tai aloittanut kehonrakennuksen vielä kasvaessa pituus jää todennäköisesti odotettua pienemmäksi

Uskomatonta roskaa...

Vierailija
35/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen poika on vielä kasvuiässä monia vuosia, pituutta voi tulla joillekin vielä intissäkin, en olisi huolissani, vanhin poikani on ollut tuon ikäisenä 155 cm ja nyt aikuisena on 180 cm, pituuksia on vaikea ennustaa, ei hänenkään pitänyt kasvaa edes tuohon mittaan. Nuorin poikani on nyt 19 v samanpituinen, ko tuo sinun seiskaluokkalaisesi, eikä kasva enää. . .

Vierailija
36/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä 159cm, mies 179cm, tyttö 15v 173cm ja poika 17v 183cm

Vierailija
37/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta roskaa...

Niinpä. Tehdäänkö jossain noita vielä.

Vierailija
38/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta roskaa...

Niinpä. Tehdäänkö jossain noita vielä.

Ei edes oo, tuo on sitä vanhan ajan juttua, meillä 4henk perhe ja tuo pitää paikkansa kaikilla,

P.s jos teidän mielestä roskaa niin sit on, se on teidän mielipide, yllä kirjoittaneella taas omansa, ei toisten mielipiteitä kuitenkaan tarvi tökerösti kommentoida

Vierailija
39/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

175-185 veikkaisin.

Vierailija
40/40 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö! Suurimmalla osalla 7-luokkalaisia poikia on kasvupyrähdys vasta edessäpäin! Enpä montaako 185cm 7lk:n poikaa olen työvuosinani nähnyt..ehkä en yhtään.

Ap, poikasi kasvaa vielä, mutta ei ne kasvuennusteet useinkaan pidä paikkaansa. Toki voit kysyä kouluterkkarilta odotuspituutta. Aika usein pätee myös vanhan kansan ennuste: 2v pituus kerrotaan kahdella. Itsellänikin piti tismalleen paikkaansa.

T. Kouluterkkari

Eipä tuo pidä paikkansa useinkaan tuo 2v-pituus x 2.

Mun pitäis olla ton mukaan 174, hyvä jos tuli 162 cm pituutta.

Tyttärestäni pitäisi tulla 182, eli 3 cm isäänsä pidempi, 20 cm äitiään pidempi

(tuolla tässä ketjussa olevalla laskurilla laskettu odotuspituus e.m. tyttärelle on 172 cm, joka on paljon lähempänä totuutta: tyttö nyt 12,5 vuoden iässä on 165 cm pitkä ja alkanut pituuskasvupyrähdyksen viime syksynä).