Kävin ulkona vajaa tunnin lenkillä
ja nyt korvat kipeät, kurkku tosi kipeä ja toinen alaluomi turvonnut!!! Wtf?!
Kommentit (24)
No varmaan johtui siitä lenkistä, heh!
No tavallaan kannatti, koska ei väsytä ja ole nuutunut olo enää... Mutta en olisi kyllä uskonut, että nuo tulee ulkona käymisestä. :O
... Siis en uskonut, koska ei ole ennenkään tullut, vaikka olen käynyt saman lenkin, samoilla varusteilla ja samanlaisessa tuulessa.
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan kannatti, koska ei väsytä ja ole nuutunut olo enää... Mutta en olisi kyllä uskonut, että nuo tulee ulkona käymisestä. :O
Olet reippaampi kuin minä jos lähdet lenkille jos väsyttää. Minä kävisin vain pötkölleen vastaavassa tilanteessa.
Kannattaa vaan maata sohvalla, syödä suklaata ja kuluttaa aikaa AV:llä, niin pysyy terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet reippaampi kuin minä jos lähdet lenkille jos väsyttää. Minä kävisin vain pötkölleen vastaavassa tilanteessa.
Niin mutta ei pötköttely auta, jos on pääkipeä, höntti olo/väsymys. Ei siis sellainen väsymys että nukuttaisi, vaan liiallisesta sisällä olosta johtuva väsymys. Noiden lisäksi minulla koko vartalo tuntuu tönköltä ja joskus pohkeet on kipeät, varsinkin jos on istunut koko päivän tai jopa pari päivää tietsikalla. :O
Kun tulin lenkiltä, tein vielä pikasiivouksen. Oli jonkin verran pölyä, mutta ei hirveästi. Tyynyt voisin kyllä pestä. En ole syönyt marjoja pitkään aikaan. Viimeksi oliko se tänään vai eilen kun mietin, etten ole juonut tänä vuonna vielä Gefilus-mehua, aikaisemmin olen aina juonut joka viikko yhden purkin. Join kyllä alkuvuodesta yhden ison itsetehdyn marjamehupullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole höntti olo ja tönkköjalat, jos et liiku joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta ei pötköttely auta, jos on pääkipeä, höntti olo/väsymys. Ei siis sellainen väsymys että nukuttaisi, vaan liiallisesta sisällä olosta johtuva väsymys. Noiden lisäksi minulla koko vartalo tuntuu tönköltä ja joskus pohkeet on kipeät, varsinkin jos on istunut koko päivän tai jopa pari päivää tietsikalla. :O
Asuntosi ilmanvaihdossa voi olla jotain pielessä, tuollainen olotila tulee kun hiilidioksiditaso nousee liiaksi. Itse asun vanhassa pienkerrostalossa jossa on painovoimainen ilmanvaihto (toimii vain talvella kunnolla kun lämpötilaeroa ulko ja sisäilman välillä tarpeeksi) ja tuo ongelma kesäisin, jos en tuuleta asuntoa päivittäin, kun ilma ei käytännössä vaihdu lainkaan muuten.
Sitä en kyllä ymmärrä, miten pohkeet voi kipeytyä istumisesta ja miten kävely auttaa siihen? Pidätkö jalkoja istuessa jotenkin että pohkeet on koko ajan jännityksessä, esim. kantapäät tuolin jalkoja vasten?
Ainakin Turussa ja Helsingissä on ihan järkyttävä määrä katupölyä nyt. Se varmaan aiheutta oireita, vaikka ei varsinaisesti allerginen olisikaan.
Täällä jo lepästä tulee oireita (Jkl)
Oisit sä voinu lenkkeillä kotonasikin, vai onko sulla lenkkiä?
Tuliko käytyä ihan Porvoon retkeilymajalla saakka? Se on näkemisen arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole höntti olo ja tönkköjalat, jos et liiku joka päivä?
Ei ole höntti olo. Tönkköjalat on, tai siis jos esimerkiksi istun tuntikausia ja sitten pitää lähteä liikkeelle niin aluksi liikkuminen tuntuu vähän vaikealta ja jalat jäykiltä. Vasta kun on jonkun aikaa kävellyt se alkaa tuntumaan paremmalta ja luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosi ilmanvaihdossa voi olla jotain pielessä, tuollainen olotila tulee kun hiilidioksiditaso nousee liiaksi. Itse asun vanhassa pienkerrostalossa jossa on painovoimainen ilmanvaihto (toimii vain talvella kunnolla kun lämpötilaeroa ulko ja sisäilman välillä tarpeeksi) ja tuo ongelma kesäisin, jos en tuuleta asuntoa päivittäin, kun ilma ei käytännössä vaihdu lainkaan muuten.
Sitä en kyllä ymmärrä, miten pohkeet voi kipeytyä istumisesta ja miten kävely auttaa siihen? Pidätkö jalkoja istuessa jotenkin että pohkeet on koko ajan jännityksessä, esim. kantapäät tuolin jalkoja vasten?
Voi tietysti johtua osittain ilmanvaihdostakin. Tuuletan kyllä joka päivä jonkin verran, mm. heräämisen jälkeen ja suihkussa käynnin jälkeen. Mutta luulen, että sama "ongelma" on ollut aina kaikissa paikoissa, joissa olen asunut. Jos olen koko päivän tai kaksi päivää sisällä käymättä ollenkaan ulkona (väh. puoli tuntia), on höntti olo, etten jaksa ajatella ja vartalo tuntuu tönköltä. Istun paljon tietsikalla niin että toinen jalka on toisen päällä (vasen oikean ja välillä oikea vasemman).
Eikö muilla jalat tunnu pohkeista tönköiltä, jos on istunut koko päivän tai 2 päivää sisällä liikkumatta juuri lainkaan? Mulla ei jalat tykkää tuollaisesta, vaikka ylipainoa ei ole. Varmaan mulla on sitten huono verenkierto, jos 1-2 liikkumattomuuden jälkeen jalat pitäisi olla ihan ok.....
Vierailija kirjoitti:
Eikö muilla jalat tunnu pohkeista tönköiltä, jos on istunut koko päivän tai 2 päivää sisällä liikkumatta juuri lainkaan? Mulla ei jalat tykkää tuollaisesta, vaikka ylipainoa ei ole. Varmaan mulla on sitten huono verenkierto, jos 1-2 liikkumattomuuden jälkeen jalat pitäisi olla ihan ok.....
Miksi et voi välillä liikutella koipiasi istuessasi? Ei ole terveellistä istua täysin paikallaan liikkumatta koko päivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi välillä liikutella koipiasi istuessasi? Ei ole terveellistä istua täysin paikallaan liikkumatta koko päivää!
Liikuttelen vähän, mutta se ei auta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuttelen vähän, mutta se ei auta. :)
Toisilla vaan on huonompi verenkierto raajoissa kuin toisilla. Pidemmällä ihmisellä veri joutuu tekemään pidemmän lenkin kuin lyhyemmällä. Myös esimerkiksi jalka toisen päällä istuminen, liian korkea tuoli joka puristaa reisiä ym. asiat voi heikentää verenkiertoa.
No, kannattiko?