Tarvitsen muutosta. En vaan tiedä mitä.
Pakko kääntyä vauvapalstan puoleen ja anonyymisti avautua omasta elämästä. Mulla on kaikki hyvin ja olen elänyt pääosin niin kuin on pitänytkin. Koulut on käyty, vakituinen työpaikka, kiva asunto, kiva perhe, kiva poikaystävä, kivat harrastukset ja kivat kaverit. Mulla on pidempään ollut tunne, että jotain pitää muuttaa ja jotenkin poistua omalta mukavuusalueelta. En vaan yhtään tiedä mitä tekisin.
Olen 27 vuotias ja luin artikkelin ja teit itsediagnoosin että mulla quarter life crisis. Eli siis sellainen välimuoto että on aikuinen, mutta ei kuitenkaan sopeudu aikuisen rooliin. Siellä oli eri teorioita, mutta yksi joka puhutteli minua eniten oli sellainen että jokin elämän osa-alue jumittaa ja sen vuoksi ei pysty nauttimaan myöskään muista osa-alueista. Olen huomannut että on tosi vaikea innostua uusista asioista ja tulee sellainen ”ihan sama” fiilis kaikesta. Ongelma on vaan etten tiedä mikä on se ongelmakohta ja miten sen korjaisin. Mikä on syy ja mikä on seuraus. Mulla ei nuorempana ollut mitään tarvetta lähteä reppureissaamaan tai elää hullua opiskelijanuoruutta mutta nyt huomaan katselevani surffikouluja Australiassa. En siis tiedä haluanko sitä oikeasti vai onko se niin vastakohta millinen olen joten siksi se kiinnostaa.
En usko, että painin yksin ajatuksen kanssa. Onko ideoita miten selvitän mitä haluaisin tai oppisin olemaan tyytyväinen siihen mitä minulla on kun mulla on oikeasti kaikki hyvin?
Kommentit (3)
Sanotaan, että kaukaa näkee lähelle. Tarvitset ehkä maiseman vaihdosta, jotta saat perspektiiviä nykytilanteeseen. Ehkä surffileirille Australiaan, ehkä viikonlopuksi jonnekin Eurooppaan. Vaikka kaikki olisikin elämässä näennäisesti ja pintapuolisesti hyvin, jotain tavoitteita olisi hyvä olla, että elämä tuntuu mielekkäältä. Jospa reissulla saisit ideoita, mitä uutta voisit lisätä elämääsi.
Mulla on ollut mielessä jos lähtisin yksin reissuun. Ulkomailla käyn useamman kerran vuodessa, mutta en ole koskaan matkustanut yksin. Töistä ei saa virkavapaata (tai vastaavaa) joten ehkä jo muutaman viikon reissu auttaisi. Olen myös miettinyt jos menisin ulkomaille tekemään jatko-opintoja. Siellä saisin täydennettyä koulutustani vuodessa ja opintovapaata on pakko antaa. Sillä saisi ison irtioton ja oikeasti pois ilman että ihan tyhjänpäälle täytyisi jäädä. Tietysti pitäisi valita mitä opiskelee että siitä olisi kuitenkin hyötyä. Kiitos ideoista :)
AP
Oisko arkiintuminen ongelma? Matkustele, käy katselemassa miten asiat muualla ja miten muut elää.