Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elämäsi muuttui kun asuntolaina loppui?

Vierailija
16.03.2017 |

Miten käytit säästyneet rahat?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin säästyneet rahat? Säästöönhän ne asuntolainarahatkin tavallaan menee. Ei ole laina vielä loppunut, eikä ihan heti lopu, mutta enpä usko että elämä siitä paljon muuttuu. Ehkä sijoitusasunto tai ehkä pikkusen kalliimmat autot tai sitten matkustellaan vähän enemmän. Eipä se ylimääräinen käyttöön tuleva tonni nyt kuitenkaan mitään ihan ihmeitä saa aikaan.

Vierailija
2/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, kun tuli putkiremppa. Sama 350 euroa kuukaudessa menee nyt rahoitusvastikkeeseen seuraavat 20 vuotta. Tuli ostettua -90-luvulla 70-luvun kämppä, myytiin yksiömme ja suoraa päätä ostettiin 4 h + k.

Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuntolaina loppuu, niin sitten onkin seuraavana maksussa putkiremonttilaina. Ei se paljon miksikään muutu.

Vierailija
4/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukavaa kun asumiseen menee enää 350e/kk kun ennen meni 1350e. Maksoimme siis lainaa 1000e/kk.

Elämä muuttui aika paljon sillä mieskin jäi pois töistä koska nyt pelkät pääomatulot riittää perheen elättämiseen. Matkustamme myös enemmän kuin ennen.

Vierailija
5/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin mökkilainan.

Vierailija
6/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin säästyneet rahat? Säästöönhän ne asuntolainarahatkin tavallaan menee. Ei ole laina vielä loppunut, eikä ihan heti lopu, mutta enpä usko että elämä siitä paljon muuttuu. Ehkä sijoitusasunto tai ehkä pikkusen kalliimmat autot tai sitten matkustellaan vähän enemmän. Eipä se ylimääräinen käyttöön tuleva tonni nyt kuitenkaan mitään ihan ihmeitä saa aikaan.

Tonni lisää kuussa ei tunnu missään? Ok, mulla tuntuu!!

Vierailija
7/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mukavaa kun asumiseen menee enää 350e/kk kun ennen meni 1350e. Maksoimme siis lainaa 1000e/kk.

Elämä muuttui aika paljon sillä mieskin jäi pois töistä koska nyt pelkät pääomatulot riittää perheen elättämiseen. Matkustamme myös enemmän kuin ennen.

Mikä asumismuoto?

Vierailija
8/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, maksan viimeisen erän tänään!

Vierailija
9/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni lisää kuussa ei tunnu missään? Ok, mulla tuntuu!!

No ei se missään tunnu. Ostetaan pikkusen parempia vaattieta, ajetaan vähän paremmalla autolla, syödään vähän paremmin ja vähän useammin ulkona jne. Tuollainen tonni kuussa tuehrtuu hyvin äkkiä kun pikkusen parantaa elintasoa joka sektorilla, mikään asia ei muutu paljon, vaan kaikki pikkusen.

Vierailija
10/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskeskellut, että jään todennäköisesti työttömäksi samaan aikaan kun asuntolaina tulee maksetuksi. On luultavasti aika helppo löytää säästyville rahoille käyttöä.

Vierailija
11/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus seiskalle...Pienkerrostalo (10 asuntoa). Keskisuuren kaupungin keskustassa ja 100 neliötä.

350e= vastike+3xvesi+autopaikka+laajakaista.

Vierailija
12/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljonkin, samaan syssyyn muutimme toiselle puolelle maapalloa.. Taalla asumme vuokralla (mutta emme maksa itse sita vuokraa), Suomen asunnon myynnista saadut rahat lihovat eri rahastoissa ja kaytetaan ainakin osittain sitten kun halutaan taas omistaa asunto. Jos halutaan. On meinaan aika vapaa olo kun ei omista mitaan :) Sanoisin etta se raha mika ennen meni asumiskuluihin menee nyt kai harrastamiseen ja matkusteluun? Vahan vaikea verrata kun elama on muutenkin niin erilaista, tuloineen ja menoineen..

Vierailija
13/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, kun tuli putkiremppa. Sama 350 euroa kuukaudessa menee nyt rahoitusvastikkeeseen seuraavat 20 vuotta. Tuli ostettua -90-luvulla 70-luvun kämppä, myytiin yksiömme ja suoraa päätä ostettiin 4 h + k.

Elämä on.

Aika pieni laina.

Vierailija
14/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään miehen kanssa paljon ulkona syömässä ja kahvilla ja aika usein yövytään hotellissa ihan huvin vuoksi. Käyn osa-aikaisesti töissä kun vähemmällä pärjää.

Vierailija
15/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sijoituskämpän nro 4. Lainanmaksu jatkuu. Eli käytännössä säästän itselleni vanhuudenturvaa.

Vierailija
16/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydyin opiskelijaksi ja lähdin yliopistoon. Mies on jo aiemmin jäänyt eläkkeelle, joten valmistumisen jälkeen puolitan työaikani. Jatko-opinnot ovat kuitenkin vanhaan työhön palaamista todennäköisempi vaihtoehto.

Vierailija
17/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, miten ihan tosi ihana ajatus :`) 

... tosin olen vasta 29 vuotias ja lainaa maksettu muutama vuosi.. ja lähes 30 vuotta edessä ;) Mutta ainahan sitä voi haaveilla ja miettiä, miten lainaan menevät rahat sitten säästäisi. Uskoisin, että ehkä juurikin mökkilainaa tulisi otettua tai sitten matkusteluun myös menisi osa? Ja ihan vaan säästöön varmastikin! :) Ja nopeasti laskettuna lapsi olisi ehkäpä juuri perheellinen siinä iässä eli ostaisin heille kaikkea kivaa ja yrittäisin auttaa parhaani mukaan :) 

Vierailija
18/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut asuntolainaa kaksi kertaa lisää, vaikka entistä on ollut jäljellä. Lisäksi olen ottanut 2 lainaa sijoitusasuntoihin ja kolmannen indeksirahastoon. Nyt olen päättänyt, että kun lainat (3 kpl.) yksitellen loppuvat, lisään kulutustani ja nautin elämästäni. Varsinainen asuntolaina loppuu 2,5 vuoden kuluttua ja silloin jää 450€/kk enemmän käteen. Toinen loppuu 3,5 vuoden kuluttua, jolloin jää 550€/kk enemmän ja kolmas loppuu vasta vuonna 2030, jolloin jää jälleen 900€/kk enemmän käteen. Olen silloin 60, otan loparit ja alan ensin työttömäksi ja sitten eläkeläiseksi.

Vierailija
19/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytit säästyneet rahat?

22 vuotta vielä, ei paljon tarvitse tuollaisia miettiä