Kutsukaa lihavia lihaviksi
Kommentit (29)
Yleensäkään en kutsu ketään hänen ulkoisen olemuksensa perusteella, miksi sitten lihavaa?
Hei, pulkannaru siellä
Hei, finninaama siellä
Hei, läski siellä
jne... näinkö?
Mua on kutsuttua lihavaksi, läskiksi, siaksi jne. satoja kertoja elämässäni. Olen silti edelleen lihava ja täysin tietoinen asiasta. Nimittely ei auta mitään.
Kyllä tuolla tyylillä näköjään tuloksia tulee: http://metro.co.uk/2015/01/28/chef-lost-21-stone-after-friend-text-him-fat-f-every-day-for-six-weeks-5040205/
Ja kutsukaa tyhmiä idiootteja tyhmiksi idiooteiksi. Hei ap, eiku hei tyhmä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla tyylillä näköjään tuloksia tulee: http://metro.co.uk/2015/01/28/chef-lost-21-stone-after-friend-text-him-fat-f-every-day-for-six-weeks-5040205/
Mäkin kadottaisin noin 60kg hetkessä, jos mun ystäväni tekstailisi mulle joka päivä, että olen läski - eli sen verran kuin se ex-"ystävä" painaa.
Voi luoja mikä aivopieru.
Ok. Miller oli itse niin tyhmä, ettei tajunnut olevansa ylipainoinen ennen kuin hänen ystävänsä huomautti hänelle asiasta. Ja todennäköisesti ystävän huomautukselle syy oli se, että Miller oli lihonut 25 kiloa varsin lyhyessä ajassa. Ero entiseen oli siis melkoinen.
Tästä syystä Miller siis katsoo aiheelliseksi, että täysin tuntemattomille ihmisille pitäisi ruveta huomauttelemaan heidän lihavuudestaan. Ja että ylipainoisten terveydenhuollon ammattilaisten pitäisi käyttää rinramerkkiä, jossa lukee "Olen lihava". Ilmeisesti hän ei tajua mikä ero on ystävän antamassa aiheellisessa palautteessa ja julkisessa häpäisyssä.
Ehkä Milleriä pitäisi sanoa tyhmäksi päin naamaa. Josko se saisi hänet ajattelemaan asiaa vähän laajemmin kuin sen oman napansa kautta. Se mikä toimi hänen kohdallaan hänen silloisessa hyvässä ja onnellisessa elämäntilanteessaan ei välttämättä olekaan mikään yleispätevä ratkaisu muiden ihmisten ja toisenlaisten elämäntilanteiden kohdalla.
Pääseekö muuten nykyään automaattisesti joksikin painonpudotusvalmentajaksi, jos onnistuu laihduttamaan?
No minua sanottiin joskus koulussa possuksi, mutta otin sen kohteliaisuutena, sillä arvostan sianlihaa eri muodoissaan todella paljon ja sika on hieno eläin, varsinkin syötävänä. Olen painanut yli 80 kiloa 12-vuotiaasta lähtien (nyt olen 49-vuotias), joten eivät mitkään sanomiset ole minua koskaan häirinneet.
Tupakoitsijoita ja alkoholisteja saa löydä kuin vierasta sikaa, mutta jos ylipainosta huomauttaa, maailma romahtaa. Taitaa olla niin, että ihmiset katsovat oikeudekseen arvostella muita, mutta eivät kestä, jos se kohdistuu heihin itseensä.
Minusta on kummallista, että lihava ihminen vähättelee läskejään ja sanoo itseään "isoksi". Jokunen vuosi sitten tapailin muutaman kerran miestä, joka sanoi itseään isoksi. Esim. Kun hän on näin ISO ei kukaan uskalla vittuilla hänelle yms. Tosiasiassa hänellä oli 40-50kg ylipainoo, joka ei tee pelottavaksi vaan ihan vaan läskiksi. Mun mielestä ihminen saa näyttää siltä, miltä ite haluu, ei se multa ole pois. Mut lihaksikas ja läskin on kaks eri asiaa!
Niin pitkään kun minulle sanotaan:
"Voi kun olet laiha."
"Rupeahan syömään." jne.
Saan minäkin sanoa:
"Voi kun olet lihava."
" Vähennähän syömistä" jne.
"Millerin syndroomasta" tuntuu kärsivän moni. He tarvitsevat ulkoisen kritiikin, kyetäkseen näkemään lähes psykoosinomaisen normipainonsa todellisuudessaan.
Olen kuullut monien "kasvattaneen lihaksia" pullalla ja letulla. Tämä on vain puolitotuus. Lihaksethan kasvavat kun painoa kertyy rasvana ympärille, jotta toiminta kyky edesosittain säilyy.
On hyvä, että Miller on oppinut totuuden olevan muutakin, kuin itsensä peilikuvassa katsojana subjektiivisesti.
Miller ei kehota kiusaamaan ihmisiä tai "kannustamaan" heitä itseinhon voimalla. Hän kehottaa herättämään ihmiset tajuamaan tilanteensa, ylipainon epäterveyden ja epäviehättävyyden. Miller ei itse tiennyt olevansa lihava ennen kuin kaveri kertoi. Kertoessaan asiansa kaveri halasi ja kannusti häntä.
Eikä niin että joku tuntematon olisi ilkkunut hänen ylipainolleen saaden tajuamaan tilanteen.
Ärsyttää tuollainen kirjoitusten väärin ymmärtäminen. Miten voitte väittää vastaan, jos ette edes ymmärtäneet mitä sanottiin?
Luulen, että kirjoittaja itse on saattanut tarkoituksella värittää juttua, otsikkokaan ei kuulosta kovin kivalta. Mutta otsikko on kirjoittajan päättämä, ei Millerin.
En itse muuten ymmärtänyt mikä ajatus tuossa Millerin "Olen lihava" -rintamerkin takana on. Kertoa muille, että henkilö tietää olevansa jo lihava, jottei muiden tarvitse kertoa sitä hänelle, vai?
Terveyden perikuva kirjoitti:
Tupakoitsijoita ja alkoholisteja saa löydä kuin vierasta sikaa, mutta jos ylipainosta huomauttaa, maailma romahtaa. Taitaa olla niin, että ihmiset katsovat oikeudekseen arvostella muita, mutta eivät kestä, jos se kohdistuu heihin itseensä.
Mitä tuo tarkoittamasi ylipainosta huomauttaminen on käytännössä? Kerro esimerkkivirkkeitä.
Miller on sitä mieltä, ettei lihaville saa valmistaa vaatteita.
Mutta ei hänkään tätä hienoa, suorasukaista tuttavaansa olisi tavannut, jos olisi joutunut alasti kotona kykkimään.
Eli tässä on hienoinen ristiriita...
Vierailija kirjoitti:
Miller ei kehota kiusaamaan ihmisiä tai "kannustamaan" heitä itseinhon voimalla. Hän kehottaa herättämään ihmiset tajuamaan tilanteensa, ylipainon epäterveyden ja epäviehättävyyden. Miller ei itse tiennyt olevansa lihava ennen kuin kaveri kertoi. Kertoessaan asiansa kaveri halasi ja kannusti häntä.
Eikä niin että joku tuntematon olisi ilkkunut hänen ylipainolleen saaden tajuamaan tilanteen.
Ärsyttää tuollainen kirjoitusten väärin ymmärtäminen. Miten voitte väittää vastaan, jos ette edes ymmärtäneet mitä sanottiin?
Luulen, että kirjoittaja itse on saattanut tarkoituksella värittää juttua, otsikkokaan ei kuulosta kovin kivalta. Mutta otsikko on kirjoittajan päättämä, ei Millerin.
En itse muuten ymmärtänyt mikä ajatus tuossa Millerin "Olen lihava" -rintamerkin takana on. Kertoa muille, että henkilö tietää olevansa jo lihava, jottei muiden tarvitse kertoa sitä hänelle, vai?
Millerin täytyy olla mielenvikainen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää 25 kg lyhyessä ajassa lihottuaan, että on lihonut.
Jos Miller tarvitsi tähän informaatiota, ei totisesti pidä sitä yleistää kaikkia koskevaksi. Tuollaisesta huomauttelusta ja "totuuden" puhumisesta tulehtuu vain ihmissuhteet, seuraa masennusta ym.
Naapuri saa mun puolesta tappaa itsensä viinalla ja tupakalla jos haluaa. Ongelma on siinä, että se tupakansavu tulee mun asuntooni ja munkin keuhkoihini. Minä taas en ole tunkemassa läskejäni naapurin asuntoon enkä naapurin kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millerin täytyy olla mielenvikainen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää 25 kg lyhyessä ajassa lihottuaan, että on lihonut.
Jos Miller tarvitsi tähän informaatiota, ei totisesti pidä sitä yleistää kaikkia koskevaksi. Tuollaisesta huomauttelusta ja "totuuden" puhumisesta tulehtuu vain ihmissuhteet, seuraa masennusta ym.
Kukaan normaali ihminen ei ajattele silloin kumminkaan, että se on OK ja ettei tarvitse tehdä mitään. Täytyy hyvin älyllisesti vajaa tai mielenterveysongelmia (esim.psykoosi).
No ohhoh, kun taitaa olla juuri päinvastoin? Katselepas näitä aloituksia täällä, ja laske montako on tehtailtu päivän mittaan ylipainosta ja montako tupakoijista tai alkoholisteista? Kyllä se on kuule yhtä läskiläskiläski-mantraa ja nyt ollut jo vuodesta toiseen. Mielenterveysongelmat olisi myös syytä ottaa palstan huolenaiheeksi! Täällä pyörii ihan oikeasti hoidon tarpeessa olevia lääkittäviä ihmisiä.
Jopa lääkäri jankuttaa ylipainosta, vaikka valitat kurkkukipua. Koskaan ei mainitse alkon käytöstä tai kysele tupakoinnista. Mites se nyt silleen? Enkä tarkoita, että ylipaino hyvästä olisi, itse olen useita kymmeniä kiloja laihduttanut sekä terveys- että ulkonäkösyistä johtuen. Tunnen kolikon molemmat puolet.
Typerä kirjoitus
Kyllä jokainen täyspäinen lihava tietää olevansa lihava. Ei sitä vastaantulijan tarvitse toitottaa.