Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki vs Tampere vs Turku vs Jyväskylä

Vierailija
16.03.2017 |

Psykologiaa haen opiskelemaan ja mietin hakujärjestystä. Mitä mieltä olette noista kaupungeista? Liikun kävellen, pyörällä ja toisinaan julkisilla. Tykkään, että ympärillä tapahtuu jatkuvasti jotain, mutta toisaalta tykkään, että matkat eivät ole mahdottoman pitkät ja asunto on vähintään kohtalainen. Opiskelen toimeentulotuella, joten saan vähän paremman kämpän kuin opintotuella.

Helsinki vs Tampere vs Turku vs Jyväskylä

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opiskellut sekä Helsingissä että Tampereella, ja Tampere on Helsingin ihanuudesta huolimatta edullisempi ja kaikin puolin helpompi paikka asua. Ikinä ei enää hermo pitäisi, jos pitäisi vielä reissata muutaman kilometrin matkaa puolet kauemmin ja viisi kertaa pahemmissa ruuhkissa... Mä sain myös tuttavia ja kavereita hepommin Tampereelta :)

Eikö tuo riipu paljon siitä missä asuu. Itse liikun pyörällä, joten ruuhkista ei sinäänsä ole mahdottomasti haittaa ellei ne ole myös pyöräteillä. Toki liikennevalot hidastavat. Pelkkä ruuhka on kuitenkin aika huono syy, koska minulla ei yleensä ole kiire mihinkään. 

Vierailija
22/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opiskellut sekä Helsingissä että Tampereella, ja Tampere on Helsingin ihanuudesta huolimatta edullisempi ja kaikin puolin helpompi paikka asua. Ikinä ei enää hermo pitäisi, jos pitäisi vielä reissata muutaman kilometrin matkaa puolet kauemmin ja viisi kertaa pahemmissa ruuhkissa... Mä sain myös tuttavia ja kavereita hepommin Tampereelta :)

Eikö tuo riipu paljon siitä missä asuu. Itse liikun pyörällä, joten ruuhkista ei sinäänsä ole mahdottomasti haittaa ellei ne ole myös pyöräteillä. Toki liikennevalot hidastavat. Pelkkä ruuhka on kuitenkin aika huono syy, koska minulla ei yleensä ole kiire mihinkään. 

Tampereella monet opiskelijat asuvat hyvin lähellä keskustaa/jopa keskustassa. Helsingissä tähän luksukseen ei juuri kellään opiskelevalla ole varaa. Mua julmetut ihmispaljoudet stressaavat, Tampereellakin on paljon jengiä, mutta keskustassa on sentään tilaa hengittää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella monet opiskelijat asuvat hyvin lähellä keskustaa/jopa keskustassa. Helsingissä tähän luksukseen ei juuri kellään opiskelevalla ole varaa. Mua julmetut ihmispaljoudet stressaavat, Tampereellakin on paljon jengiä, mutta keskustassa on sentään tilaa hengittää :)

Toisaalta Tampereella on paljon huonommat puistot ja suurin työttömyysprosentti suurista kaupungeista. Koko Tampere on muutenkin remontissa tällä hetkellä ja kohta revitään Tampereen pääkatu auki ja Tampereen keskusta on oikeastaan täysin rakentunut tuon kadun varaan.

Mielestäni Tampere on ihan mukava paikka kokonaisuutena, mutta keskustasta en ole koskaan pitänyt. Litistetty kahden järven väliin ja on käytännössä pitkä suora. Totta, että liikkuminen on Tampereella paljon helpompaa kuin Helsingissä oikeastaan kulkuvälineestä riippumatta. Tai no metro on ihan kätevä. 

Vierailija
24/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansesterista lyhyt matka Hesaan, Turkuun ja Jyväskylään. Hyvä kulttuuritarjonta, keikkoja ja kaikkea sopivasti.

Vierailija
26/28 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella yksi parhaita puolia on se, että pääset autolla kätevästi ihan ydinkeskustaan asti ja kestää Hervannan periltäkin vain 15-20 min. Mitään oikeita ruuhkia ei ole. P-Hämppi on upea.

Vierailija
27/28 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella yksi parhaita puolia on se, että pääset autolla kätevästi ihan ydinkeskustaan asti ja kestää Hervannan periltäkin vain 15-20 min. Mitään oikeita ruuhkia ei ole. P-Hämppi on upea.

Miksi autolla pitäisi päästä ydinkeskustaan asti? Eikö julkiset toimi?

Vierailija
28/28 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, P - Hämppi on upea, mutta kallis.