Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloinen! Mikä fiilis, kun teinitubettaja tienaa tuplaten enemmän kuin sinä?

Vierailija
16.03.2017 |

Helppoa rahaa. Kotona tekee videoita ja kertoo omasta elämästään. ☺

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen kolmella lapsella. Miksi kukaan maksaisi siitä että kerron elämästäni? 

Vierailija
2/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Jos joku teini kokee hyväksi uravalinnaksi repostella vaikka homojutuillaan kaiken kansan edessä niin hyvä että mieluinen ura löytyi. Itse tienaan vähän mutta asun maassa jossa se tekee minusta hyvätuloisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä. Kai sitä itsekin tekis jos olis mahollisuus. Helposta rahasta on hyvä ottaa hyöty irti.

Vierailija
4/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että todennäköisesti on tyytyväinen ainakin taloudelliseen tilanteeseensa. Niin olen minäkin niin kauan kun saan ruokaa kaupasta ja vuokrat ja laskut maksettua. Jos tahtoisin tienata samanlailla, varmaan tekisin asialle jotain, vaikka opiskelisin hyvätuloisen ammatin. Toki kaikilla ei ole samat mahdollisuudet tienata, puhun tässä vain omasta elämäntilanteestani ja mahdollisuuksistani.

Vierailija
5/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, onhan se raha otettava sieltä mistä sen saa. Jos ajattelisin omien lasten kohdalle, niin pitäisin kyllä puhuttelun siitä, mitä siellä netissä on sopivaa esittää ja muistuttaisin, että äitinä näen kyllä mitä siellä julkaistaan.

Olematta mitenkään lannistava, ainoastaan realisti, toteaisin myös että käyhän koulusi koska tubesuosio on horjuva asia, kun sun jutut on  höpisty, tulee joku uusi. Silloin on ihan hyvä olla joku oikeakin ammatti. Tietysti se voi liittyä jollain tavalla tubettamiseen mutta silti.

Vierailija
6/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen hänen puolestaan, mutta toivottavasti hänen suhteensa rahaan ei pääse vääristymään. Helppo raha nuorena tulee joskus todella kalliiksi pitkässä juoksussa.

Vierailija
7/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään ainutta tubettajaa, saatika että tietäisin mitä kukakin heistä tienaa. Eli en ajattele tästä asiasta mitään. Ei kiinnosta.

Koen että oma elämäni on ihan mukavaa, vaikka pienituloinen olenkin. En toki yhtään vastaan pistäisi, jos tuloni kasvaisivat, mutta en viitsi murehtia asioista, joihin minulla ei juuri vaikutusvaltaa ole. Aina tulee olemaan ihmisiä jotka tienaavat enemmän kuin minä. Sitä asiaa en voi muuksi muuttaa, joten en näe syytä vaivata päätäni sillä.

Vierailija
8/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen tubettajan ansaintalogiikka on? Kuka siitä maksaa?

Vierailija
9/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai muiden alojen työntekijöillekään ole sen ihmeemmin kateellinen. Ja en olisi valmis itse tubettamaan. Ja ajatteleva, joku nuori kesätyöntekijä saa työstäni saman palkan kuin minä, mutta ehdottomana eli enemmän.

Vierailija
10/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen olen. Samoin kun olen kateellinen kaikille blogisteille ketkä tienaavat pelkällä blogin kirjoittamisella ja se on heidän kokopäivätyö. Itse raadan 8 h päivässä ja tienaan kuussa 1600 euroa. Blogistit kirjottelevat blogiaan millon huvittaa ja tienaavat TONNEJA ja saavat ilmaiseksi kaikenmaailman tavaroita. Vituttaa kun en itse ole kaunis ja kiinnostava. Mäkin haluisin elää ja olla niin "vapaa" kuin blogien pitäjät.

Vierailija
11/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sen verran vanha täti, joka on nähnyt mm. it-kuplan.

Nuoret kollit tienasivat yössä enemmän kuin normipalkansaaja vuodessa. Tietty se kihahti hattuun ja tietenkään se ei kestänyt ikuisesti.

Nuorelle tubettajalle vaan tsemppistä. Ei se ole minun rahoistani pois.

Vierailija
12/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen kolmella lapsella. Miksi kukaan maksaisi siitä että kerron elämästäni? 

Montako sellaista olisi tubessa kilpailijoina? Noita pissaliisoja ja heittotukkaisia nättejä pippelipoikia siellä on pilvin pimein.

Jos et ole deeku, säkkituolin näköinen, suomileijonatatuoitu, kiitos 1935-49 -paitainen, crocsijalkainen pubiruusu, ja osaat jutella mukavia ja uskallat avoimesti kertoilla miten menee, luulisin että olisit kiinnostavampi ja mahdollisesti lähes yhtä suosittu kuin humpuukibimbot.

Vierailija
13/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kai muiden alojen työntekijöillekään ole sen ihmeemmin kateellinen. Ja en olisi valmis itse tubettamaan. Ja ajatteleva, joku nuori kesätyöntekijä saa työstäni saman palkan kuin minä, mutta ehdottomana eli enemmän.

Korjaus

Siis ajatelkaapa joku kesätyötekijä saa palkkani verottomana.

Vierailija
14/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi helppoa rahaa niin kaikki tekisivät sitä.

Kokeilkaapa itse tehdä omaa sisältöä nettiin ja katsokaa kuinka "helposti" siitä ollaan valmiita maksamaan.

Vierailija
15/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen tubettajan ansaintalogiikka on? Kuka siitä maksaa?

Sinä. :) Sinä maksat ostamiesi tavaroiden hinnassa niiden valmistajien, maahantuojien ja/tai myyjien kaikki markkinointikulut. Tässähän pätee sama kuin esim. "ilmaiseksi" näkyvissä tv-kanavissa. Ylen verorahoituksesta nousee aina aivan jumalaton itku ja poru, mutta kaikkien mielestä on ihan kivaa maksaa maikkarille vähintään sama summa vaikkapa nyt juustojen ja makkaroiden välityksellä. :)

Vierailija
16/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein edes tiedä mitä se tubetus on. Mutta siis jos se on sitä että kerrotaan netissä omasta elämästä lähes kaikki ja otetaan vastaan p*skaa palautetta niin ei kiitos. Mieluusti olen anonyymi.

Toisekseen vaikka ollaan pienituloisia, ei meiltä oikeasti puutu mitään. Meillä on kiva asunto, auto, ruokaa aina pöydässä, lapsilla ja itsellä kivoja vaatteita, jos sairastutaan päästään lääkäriin, meillä on koira, halpoja mutta mukavia harrastuksia, kesällä päästään parille kotimaan reissulle...

Aina jollain on enemmän kuin itsellä, parempi keskittyä siihen mitä on saanut kuin siihen mitä puuttuu.

Vierailija
17/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettamisen hyvä puoli on se, että jos olet hyvä kirjoittamaan stooreja ( noistahan Storytime-jutuista yksikään ei ole tosi, tai ainakin liioiteltu), nokkela sanailemaan (leikkaamalla videota osiin vaikutat tosi sanavalmiilta ja vikkelältä suustasi) ja sinulla on sympaattinen naama, niin voit aloittaa sen ihan itse kotonasi. Hankit vaan paremman kameran ja aiheita mistä höpiset. Pelijutut on nyt vähän nuoremmille, mutta kyllä aiheita löytyy. Jotain persoonallista tietenkin täytyy olla, jos haluaa nousta massojen seasta tunnetuimmaksi. Joku gimmick (esim aina kissa, papukaija tjms mukana), tai editoit sekaan nokkelia referenssejä popkulttuurista (tv-sarjoista, peleistä, videoista...). Jos aihe vielä on tulenarka, saatat saada media-aikaa kun joku pahoittaa videostasi mielen ja aiheuttaa "someraivon" ;)

Vierailija
18/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin nautin yksityisyydestäni :) ei kiinnostaisi olla minkäänsortin julkkis... oma rauha ja omat asiat, mitkä ei muille kuulu.

Vierailija
19/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kiinnostava. Kunhan vain näyttää tarpeeksi suuren prosentin tisseistä ja keikistileee mukasöpösti.

Vierailija
20/20 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi ymmärtää syvemmin, miten tämä ilmiö selittyy. Sen ymmärrän, että mainostajat maksavat suosituille vloggaajille suorasta (ja epäsuorasta?) tuotemainonnasta ja ansiot tulevat sitä kautta, mutta kysynnän ja tarjonnan lakia ajatellen: mikä on se tarve nuorilla kuluttajilla, jota teinitubettajat täyttävät markkinoilla? Riittääkö tosiaan se, että istuu huoneensa lattialla ja kertoo tarinoita poikaystävistä, treffeistä, itselle mieluisasta pukeutumisesta ja meikeistä ja sitten niistä suosikkituotteista?

Miksi tällainen markkinarako, tai railo, on päässyt syntymään? Tavallisuus vetoaa ihmisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi