Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyrican kanssa kipulääkkeet

Vierailija
16.03.2017 |

Minulla aloitettiin juuri uusi lyrica lääkitys ahdistukseen, n. viikko sitten. Nyt olen jotenkin varmaankin joko nukkunut hassusti tai pelannut väärässä asennossa ps4:sta, niin oikea puoli niskasta on ihan pirun kipeä, päätä hankala kääntää ja päähänkin särkee niskajumin takia. Olen ymmärtänyt, että nämä lyricat vahvistaa muiden lääkkeiden vaikutusta, mutta en tiedä että vaikuttaako se esim. buranan kanssa mitenkään?

Ajattelin, että kunnon buranakuuri voisi olla paikallaan, että tulehdus lihaksessa lähtisi nopeasti pois ja selviäisin ilman pääkipua, mutta en tiedä uskallanko ottaa buranaa kunnolla lyrican takia?

Toivottavasti on lääkkeestä tietäviä paikalla! Kiitos :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä. Olen syönyt Lyricaa kauan, ja nyt pikkuhiljaa vieroittautumasta siitä. Juuri nyt syön kipeään niskaan lihasrelaksanttia, enkä huomaa yhteisvaikutuksia. Mutta mulla on Lyricaan kova toleranssi, sen vaikutus on jo kauan ollut se, että se pitää omat vieroitusoireensa poissa. Varoitus Lyricasta: koukku on kova, sekä psyykkiset että fyysiset vieroitusoireet ikäviä.

Uskoisin, että Buranaa voit syödä, sillä ei ole "päätä sekoittavaa" vaikutusta muutenkaan.

Vierailija
2/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nousi paino muutamassa viikossa PALJON! Kova käsien vapina ja suun kuivuminen. Kipuja ei vienyt. Itsellä ei moiset lääkkeet olleet yhtään ottamisen arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täällä nyt vaikka lähäreitä on lounastauolla selailemassa?

Vierailija
4/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla ois kysyttävää kans tuosta lyricasta.. Siihenhän nousee toleranssi todella nopeasti, tai siis mulla ainakin nousi. Niin miten te jotka joudutte sitä pitkäänkin syömään, auttaako oikeesti se sama annos?

Pitäis taas aloittaa, mutta toi toleranssi mietittyttää...viimeksi en ehtinyt kauaa syömään, kun oli jo tole noussut niin, ettei lääke auttanut vaivan yhtään, ei oikee edes poistanut vieroitusoireitakaan..

On muuten hyvä lääke kyllä.

Vierailija
5/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Enköhän siis uskalla ottaa :)

Ja kiitos myös varoituksista, itsekin olen kyllä hiukan kauhuissani siitä koukusta, ja niistä vieroitusoireista. Mutta tilanne oli se, että en ole n. vuoteen liikkunut kodin ulkopuolella, paniikkioireiden ja jatkuvan ahdistuksen vuoksi. SSRI lääkkeet eivät tehonneet, rauhoittavat kyllä mutta niitäkään ei ole hyvä syödä.

Mieluummin tässä tilanteessa valitsen vieroitusoireet tulevaisuudessa, kuin elämän vankilassa oman pään sisällä.

Vierailija
6/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla hyvä lääke, jos ei auta vaivaan ;)

Olen kipupotilas ja syön jatkuvasti  kipulääkkeitä. Minulla kokeiltiin Lyricaa nimenomaan kipulääkkeen oheen, että olisin päässyt irti Panacodista. Lyrica ei kuitenkaan auttanut kipuuni ollenkaan, vaikka sinnittelin 2 kuukautta sen kanssa eli alun sivuoireiden ohi. 

Lääkkeiden vaikutukset on oikeasti todella yksilöllisiä, sen tietävät lääkärit ja farmasian alan ammattilaisetkin. Ei kukaan toinen voi sinulle kertoa, miten se vaikuttaa, kun geenitestejä ei vielä ole.

Vierailija
7/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kaikille sovi.

Vierailija
8/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ja Panadol sopivat yhteen Lyrican kanssa,keskushermostoon vaikuttavat kipulääkkeet eivät.

Vierailija
9/11 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica toimii hermokipuun ja ahdistukseen. Osalle siitä tulee huimausta ja väsymystä sekä kaksoiskuvia, mutta silloin voi vaihtaa gabapentiiniin joka saman ryhmän lääke mutta monesti paremmin siedetty. Tietenkään eivät sovellu kaikille, mutta osa saa niistä todella hyvän avun eikä siksi kannata pelätä niitä kokeilematta. Soveltuvat hyvin Buranan ja Panadolin kanssa.

Vierailija
10/11 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itse lonkan puukko jonossa. Alussa arcox 90mg,norflex 100mg,norspan15mg laastarit. Ei apua kipuihin. Lisättiin panacod. Ei apua. Eilen sit viel lyrica 75mg. Kivut vähentyi, mutta mietityttää rouskuttaa kourakaupal pillereitä. Etsinkin teistä kokemuksia jolla voisin vähentää täsmälääkkeeseen.

Vierailija
11/11 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää Buranan ja Panadolin kanssa, lyrican itse pitäis myös toimia kipuun, koita jumpata jumit auki tai käy hierojalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi