***KUTTUJEN tiistailöpinät***
Huomenta huomenta Kuttuset armaat!
Menipäs yö hyvin, vauva heräsi vain yhden kerran neljän aikaan ja nukahti heti syönnin jälkeen uudelleen. Aamulla tosin totesin sen kuttulaumaa kiusanneen flunssan löytäneen tiensä tännekkin. Lihaksia ja päätä särkee siihen malliin, että kohta oon varmaan kunnon taudissa :o( No ei auta...
Tänään on siis vauvan lääkärineuvola, saadaan tuoreet punnitustulokset :o) Päästään Talvikki vertailemaan kuinka kovaa tullaan perässä :o)))
Serppu ja typy
Kommentit (32)
Tänne ei taas mitään uutta... Vieläkin pienet flunssan oireet vaivaa, vaikka jo luulin siitä päässeeni. Tai olisko tuo väsymys sittenkin siitä sunnuntaina olleesta työvuorosta johtuvaa??
Serppu: Kurjaa, et sullakin on flunssa! Taitaa olla ihme virus tämä, kun käy koko kuttulauman läpi ja leviää tietokoneiden ja netin kautta. :o
Miitsu: Voi, miten ihanaa postia saitte! Nyt eikun vaunuja valkkaamaan, kun maksaja on tiedossa. Mites sen tukivyön kans? Kysyitkö terkkarin apuvälinelainaamosta? Ja harmi, et sullekin pukkaa flunssaa!
Marieela: Ihanaa, et sait poitsun hetkeks ulos ja saat levätä. Pikaista paranemista! Ja jos yhtään lohduttaa, niin et sairasta flunssaa yksin, kohtalotovereita on, kuten huomaat. :)
Piipaa: Pidähän ovesi tiukasti kiinni ja ikkunat kans, ettei se täti tunge itteään teille! Ja jos tunkee, niin myrkytä! :))
Hönttä: Kiitos tosiaan nauruista. Toi miesten ja naisten erot- juttu oli hyvä. Mua jäi tosiaan mietityttää, et mistä mahasta ne poliisit syntyy, et viittis kysäistä lapsoseltas... ;) ihania nuo lasten ajatukset! Mäkin oikein odotan, et mitähän meidän neiti sit pohtiikaan, kunhan sanat löytää. Nythän se on vaan " mam-mam, pap-pap, gää-gää" -linjaa.
Ulkona paistaa ihanasti aurinko. Ja on niin ihanan keväisen näköistä, mut kylmähän siel taitaa olla. Jospa lähtis kahvin keittoon!
Moi!
Sanjuska
Kohta lähdetään työnohjaukseen, juuri tulin naapuritalosta syömästä. päivä menee tosi nopeaan kun on vähän liikkumismahdollisuuksia eikä tarvii kökkiä samassa huoneessa koko aikaa! ihana työ ;) muutenkin rupee juttu selkiytymään pikkuhiljaa, jotain jo osaan tehdä itsekin.
Mukavaa päivää kuttulaan ja palaan illemmalla kotikoneelta!
Akashia
Mulla palstailu on ollut katkolla, nyt pääsen kuitenkin lukemaan jo viestejänne :D toivottavasti pian pääsen myös kirjoittamaan!!! Lukemaan pääsen useiden kymmenien tyhjien sivujen jälkeen sitä vaikealukuista tekstiä, joka on kadottanut ä ja ö kirjaimet johonkin sekasotkuun. Olen tyhjennellyt kaikki vapaat ajat koneita, jotta joskus pääsen sitten kuttulaan, kun koneet tarvitsevat täyden huollon. Tänäänkin nousin aamulla 6 aikoihin tyhjentämään konetta :( Väsyttää jo nyt.
Ukkokultakin hälyytettiin taas töihin :( vielä huominen päivä, mutta onneksi vapaat siirtyvät suoraan ensiviikolle, joten se onkin taas mukavaa kun saa tehdä näitä vajaita viikkoja. Viimeviikolla käytiin painokontrollissa, kun paino oli pysynyt liian samana, eli nyt oli paino lähtenyt nousuun 3100g -> 3365g seuraava neuvola onkin sitten ensi viikolla. Neiti on niin kiltti ja nukkuu hyvin, ei huutele turhia :D Isomman neidin mustasukkaisuus on rauhoittunut kokonaan, se vain haluaisi hoitaa pikkusiskoa, niin kuin pojatkin ja annan niiden auttaa :D
Mutta nyt jatkamaan toiselle koneelle töitä :(
Jeee, mä tein sen, mä selvisin siitä esityksestä! Ja vaikka ne kuin yritti kysellä vaikeita niin vastailin vaan ku liukuhihnalta. Luulivat vissin ettei tyttö tiiä mistä puhuu! :D
Miitsu: Aivan ihanaa postia saitte kyllä!!
Marieela: Voi kakka mikä kuume sulle tuli!! Mut eiks tollaset yleensä mee aika nopeesti ohi, eikä jurraa montaa viikkoa niinku jotku 37,2 asteen lämmöt.. ?
Ninnu: Ai, luulin et puhuit yliopistoasioista. :s Ei se silti kuulostanu miltään mitä meidän pitäs tehdä.. Tai sit mulle ei ole kerrottu vielä ja sellanen shokki on tulossa...
Voi en mie muista mitään mitä piti kirjottaa ku oon ihan poikki. Kävin koulun jälkeen äidillä ja sit viel mummon kanssa kaupassa ja varsinkin jälkimmäinen vie aina voimat. ;) Taidan mennä oikaseen hetkeks ku kohta pitää se ukkeli lähtee hakeen sieltä sen koulusta..
Posa
Hitsi et on ollut taas tekemistä. Eilen en kerenny koneelle ollenkaan mutta tänään mies menee töihin ni ehdin hieman paneutua enemmän pinoihin.
Se on nyt kuulkaas niin et kesäkuukin lähestyy uhkaavasti. Päivä on nyt jo pidempi ku yö. Jes!!!!
Marieelalle parantumissäteitä!! Toi 40 astetta kuullostaa jo aika kauheelle. Multa olis kyllä siinä vaiheessa taju pois- no ainakin aika lähelle.
Axe: Kiitti siitä lääkärilehti vinkistä!! Kävin eilen kirjastossa lukemassa kyseisen palstan. Siellä Suomen lääkärilehdissä olis muissakin ollut siitä lihavuudesta juttua mutta en ymmärtäny mistä ne löytää ku merkintä oli lähteen perässä esim. 2003/64. Lehti ilmestyy joka viikko joten vika lehden numero on 52. Outoo! Mutta kiitti tuosta kuitenkin!
Miitsu: Hauskasti tosiaan sattunut neuvolat samoille päiville kaikille! Mä saankin ens kerralla ne perhevalmennuksen päivämäärät. Terkka lupas. Jänskää, pääsee sinnekkin! Ja oikeesti se synnytys lähenee kohisten. Nopeesti on mennyt aika ja varmasti menee loppuaikakin.
Muistinkohan kiittää Piipaata siitä jugurtti-vinkistä. Todellakin opin ainakin viime uintikerralla (tai itseasias sitä edellisellä) et eväät tästä lähtien mukaan AINA! Jugurtti onkin hyvä idea!
Akashialle pahoittelut tädistä!!
Jees, pitää toi ukko repiä sängystä ylös että ehtii hieman siivota( ei varmasti siivoa, mutta aion yrittää) ennen ku joutuu lähtee töihin.
Palajan illemmalla kun oon noita pinoja lukenut enemmän.
Soffu + Hiski 25+5 (kauheen vaikee muistaa noi viikot)
Anoppi on taas tulossa meillä käymään. Saa nähdä millaisen kohtauksen saan nyt aikaiseksi...
Mulla oli muuten ongelmia siellä laitumella. Voiskos joku käydä katsomassa terveiseni ja auttaa kun en osaa toimia näillä kompuuttereilla :D
Kiva kuulla sustakin Nansku!!! Toivottavasti saisit pian koneen kuntoon! Mukavastihan siellä pikkuinen kasvaa!
Jellonalle tsemppiä anopin kyläilyyn...
Posis laittokin sitten luun kurkkuun niille siä koulus ;) Hyvä,hyvä!!!
Mie oon tehny kesää eli kylväny tuhkaa nurmikoille ja pelloille,jos ei nyt ala lumet sulamaan,ni johan on ihme ;D Tai sulaahan ne viimestään Juhannuksena,mutta...
Onkohan Nekulla töis niin kiirusta,ettei ehdi olleskaan tänne poriseen...
kiireinen päivä takana... pyykkiä pesty ja kävin sitten ostamassa sen tukivyön tosta paikallisesta liikkeestä-->siellä myydään käytettyjä kamoja ja sain sen 15 egellä niin ostin.. nyt se viel pesuun niin sitten pääsen kokeilee... Kävin ostamassa myös lappuhaalarit hm:stä...
laidun kiusaa mua joten koitan paremmin sitten myöhemmin....
Soffu: eväät on pop uimahallissa!! suosittelen!!
Hönttä: jep.. ilmankos viikot lissääntyy!!
Nansku: ompas kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa!! Kiva että isosisko jo innoissaan hoivailee pikkuista!!
Pia: mun normaalilämpö on kans 35.5 joten kuume tuntuu tosi pahalle kun on 37.jotain... vaikkei muiden mielestä ees kuumetta oo siinä vaiheessa!!
Jellona: miten meni anopin kanssa?? Mä kanssa pelkään mitä mun anopin kanssa menee sukset ristiin kun taas oon katellu miten se hössää tota pikkuipanaa... ihan kokoajan ja raahaa sitä ympärikyliä ja hössää... sitä ei saa kukaan muu ees syöttää tai vaihtaa vaippaa..... Mulla menee hermo jos se meille tulee hössää tollee....
Mariposa: hyvä että meni esitys putkeen!!
Katzu: kivaa kun pääsette ulkoilemaan!!!
sorry mut nyt ois annettava vuoro tolle miehukselle....
Oli muuten tosi ihana ylläri toi kortti!! Ja tosissaan lomareissussa ois tarkotus menopelejä käydä koeajamassa ja jos hyvät löytyy niin ehkäpä myös ostamassa......
Mut illanjatkoja... palailen kun kone alkaa taas suosiolliseksi.... :)
Kun ei meillä ole kuin tuo melko iso vauva :o)
Painoa on 5805g ja pituuttakin 58cm - huih! Veti kyllä pohjat meidän lasten 6vk neuvola-mitoissa, ei neiti 5veekään ihan noin iso aikoinaan ollut.
Pikku tyttö kasvaa niin kohisten, että en millään ehdi pitämään kaikkia noita ihania vauvalahjaksi tulleita 62cm vaatteita. Solisluu oli parantunut ja kaikki oli muuteskin ok.
Kerroin just neuvolantädille, että vauva on kovin nauravainen niin tyttö veti vielä todisteeksi semmosenkin korvasta korvaan hymyn tädille, että jäänyt epäselväksi :o)))
Linjoilla minäkin... :-) En siis ihan oo sairauden kaatamana. Siis tauti jatkuu edelleen, mutta onneksi taitais olla nyt jo korvat ihan ok, ei siis ainakaan samanlaisia tuntemuksia enää kuin viikonloppuna oli. Pisti hieman mietityttää et mistä moinen kipu johtui. Siis kun ei yleensä oo ollut ongelmaa korvien kanssa edes flunssan aikana. No kurkku on edelleen tautisen kipeä ja päähän koskee aika kivasti, joten flunssa siis jatkuu, mut toivotaan ettei mene pahemmaksi.
Marieela: Sulla on todella pahasti iskenyt tuo tauti päälle! Jaksamista nyt vain sinne kotiin, et jaksat vielä perheenkin hoitaa siinä sivussa. Mulle ei yleensä koskaan tule kuumetta, mutta sitten tauti saattaa muuten viipyä noin 2-3 viikkoa, eli onhan sekin ikävää. Varmaan vaikutti sullakin ilmastonmuutos lämpimästä sinne Suomen olohin.
Miitsu: Sulla onkin aika hyvä lahja tiedossa isovanhemmilta. Onhan ne vaunut aika iso sijoitus, joten varmasti auttaa teidän budjettia! Ihanaa, kun ovat muutenkin tuolla tavoin muistaneet. Ja todellakin, en ole vielä ehtinyt toivotella sulle ihanaa ja rentouttavaa lomaa!! Nauti nyt!! Mäkin voisin ottaa loman tähän kiireen keskelle - tuntuu,et edellisestä lomasta on jo ikuisuus, vaikkei tosiasiassa ookaan...
Serppu: Teidän vauva on jo niin iso! Onpahan ainakin vetänyt pohjat teidän perheessä :) No mutta saapahan ainakin tarpeeksi kasvuainesta.
Mariposa: Kiva kuulla, et meni se sun esitelmä ok! Nyt vaan pistät ne loput kurssit ja tehtävät pulkkaan samaan syssyyn, niin kohta ootkin jos ulos koulusta! Huippu homma! Mä yritän tsempata teitä muita, kun omat opiskelut on hieman olleet taka-alalla, kun ei oo vaan ollut aikaa...pitäis ryhdistäytyä.
Jellona ja Katzu: Kiva kuulla teidän vauvakuulumisia sieltä! Molemmilla ainakin tuntuu olevan maitotuotanto aika huipussaan ja pojat kasvaa vauhdilla...
Nanna: Kiva, kun kävit kertoo kuulumisia! Tuuhan laitumelle kunhan saat koneet kuntoon.
Piipaalle toivon kans pikaista paranemista...inhottavaa, kun jokainen nyt vuorollaan sairastaa...siis taitaa olla kunnon epidemia kuttujen joukossa!
Hönttä: Mä haluaisin kans vaihtelevia aamuja tähän normaaliin arkeen. Aamuisin kun aina on pakko viimeistään klo 6 herätä töihin, niin sitten on ihan poikki jo alkuiltapäivästä. Voisin todellakin ottaa sellaisen asenteen, et päivä kerrallaan.
Lynette: Kunpa voisikin joskus vain olla, eikä olis _pakko_ tehdä mitään aikataulujen puitteissa. Siis lomallakin yleensä tuppaa olemaan ohjelmaa ja kellonajat. Se on sitä työssäkäynnin ja opiskelun ihanuutta, että on koko ajan joku asia painamassa takaraivossa, että se on kohta _pakko_ tehdä. Kun voisikin olla joskus huolehtimatta ja vaan olla! Olispa luksusta!
Akashialle tsemppiä vauvakuumeeseen! Kyllä se pienokainen teillekin vielä suodaan! Nyt keskityt vain työjuttuihin...
Jos Nekku oot linjoilla, niin tuuhan kertomaan kuulumisia!
Mulla on aika kiirusta töissä...kuten oli eilenkin. Flunssaisena saa todellakin tehdä hommia urakalla, kun aina iltapäivää kohden loppuu veto ja sit koskee niin kovasti päähän, ettei jaksa enää. Mut palaan taas...
Edelleen molemmat tytöt syö tosi huonosti :( Kurjaa, jotain uskoisin siis olevan tulossa (flunssa tms)
Oltiin turuuus tänään, sielläpä se päivä sitten menikin.
Nyt lapset nukkuu ja mulla omaa aikaa! Jee jee!
T:Neiti21 +pirpanat
Ninnu: Juups,syötiin puoli 9 puuroo,toisinaan syödään seittemältä,joskus yheksältä,se on tää kotirouvan akateeminen vapaus syödä ku huvittaa/maittaa :DDD
Miitsu saanut ihanaa postia!!!
Harmi,ku Marieela kipeenä! Ja voi teitin tyttö-ressua :( Toinen olis niin toivonu,et äitille sais esiintyä...
Meillä oli äsken henkevät ruokapöytäkeskustelut aiheesta kuka on syntynyt kenenkin mahasta :D Käytiin läpi koko lähisuku ja sit hetken hiljasuuden jälkeen 3,5 vee paukautti,että " mistäs poliisit syntyy" Mulla meinas mennä lihapulla oikeesti väärään kurkkuun,kun alkoi niin hirmusti naurattaan. Enkä tajunnu kysyä,mistä se kuvitteli,että ne syntyy ;))
Nyt laittaan typykkä päiväunille.