Otan päivittäin 6 panacodia kerralla.
Noin 2 viikkoa olen tehnyt tätä. Iltaisin selkä on niin kipeä, että on pakko, että pystyn elämään normaalia elämää. Jos otan ohjeen mukaan, eli 2 kerralla 3 kertaa päivässä, en saa samaa vaikutusta, joten otan joka ilta 6. Tiedän että tämä ei ole varmastikaan hyväksi, ja olen huolissani, mutta taas aion pian ottaa ne 6, jotta pystyn hoitamaan päivän askareet loppuun. Onko täällä palstalla ketään muuta, joka olisi tehnyt samaa pilaamatta maksaansa? En tiedä maksa -arvoistani mitään. Lääkärille en ole vielä uskaltanut puhua, koska pelkään että se ottaa multa ne pois, ti joudun johonkin vieroitukseen. Koitan hoitaa maksaan juomalla paljon vettä, syömällä raakaa valkosipulia ja silloin tällöin greipin aamupalaksi. Kokemuksia? (ei haukkuja pliis).
Kommentit (25)
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä apua kiputilanteen hoitamiseksi! 6 Panacodia kerralla vie kyllä useimpien toimintakyvyn täysin (totaalinen "huppeli",syd. tykytykset ym.) Ilmeisesti ei auta sinua ja tulee tottumus/annokset suurentuvat sekä vaikea vieroittua juurikin siksi ,että elimistö muodostaa kodeiinista morfiinia.Edesvastuutonta lääkäriltä jatkaa Pancodia pitkään juuri noista syistä sekä maksatoksisuuden vuoksi.Viihdekäyttö Panacod (100kpl) muutamassa päivässä altistaa maksakoomaan joka on sinällään jo hengenvaarallinen tilanne.Nyt hopi hopi lääkärille hakemaan uutta lääkitystä.
En mä viihdekäyttöön sitä ota. Vaan et pystyisin elää normaalia elämää. tiskaamaan, pesemään pyykit jne. Kun selkä on iltaisin niin kipeä, etten muuten pysty kuin makaamaan, enkä voi vaan maata. Haluun toimia, kuten normaali ihminen, siis normaalilla meinaan ihmistä, joka kykenee kotihommiin.
Akuutissa tilanteessa voisi olla ihan hyvä levätäkin ja unohtaa nyt ne kotihommat vähäksi aikaa. Kivun kanssa ei tietenkään pidä sänkyyn loputtomiin jäädä mutta lepoakim ja aikaa toipumiselle täytyy osata antaa.
Mutta ensisijaista edelleen että menet nyt sinne lääkäriin. Nyt. Ei sitten kun panacodit loppuu.
Kohta olet elinsiirtojonossa kun maksasi sanoo poks. Suuret parasetamoliannokset tuhoavat maksan.
Ap. kirjoitti:
Niin että kuinka pitkääm tätä voi jatkaa!? Onko kellään mitään kokemuksia tämänkaltaisesta väärinkäytöstä. Sitähän tämä on, ja idioottimaista, tiedän. Olen vaan koukussa. Se menee aina muuten niin, että päivän mittaan kun touhua kaikenlaista, niin vasta illalla se selkäkipu on hirveä. Ja jos siihen otan ne 2, niin ei auta mitään. Aloitin sitten ottaan 4, ja nyt 6. Kerralla. Joo, mulla on ongelma sekä päässä että kehossa.
Mites fysikaalinen kuntoutus, venyttely, hieronta? Ja vaihda ny hyvän tähden se kipulääke johonkin parempaan.
6 Panacodia vuorokaudessa jaettuna 3 ottakertaan (= 8 tunnin välein 2 tablettia) olisi ok, mutta kerralla ei kyllä kannata ottaa kuutta tablettia. Oletko kokeillut tramadolia sisältävää särkylääkettä? Minulle se ainakin sopii selkäkipuihin ja auttaa hyvin (eikä tarvitse ottaa kuin aamuin ja illoin, jos lääke on depottablettina). Osalla ihmisistä Panacod ei auta kipuun, entäpä jos kuulut heihin?
Paljonko se sun normaali annostus oli sitä panacodia? Kuinka pitkän ajan söit sitä? Onko panadolissa saman verran parasetamolia kuin panacodissa? Minkälainen se maksareaktio oli? Oireet? Miten ne oireet alkoi?