Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on yllättäen muuttunut!

Vierailija
15.03.2017 |

Ja tosi positiivisesti.

Olen tällä palstalla vuosiemme varrella (reilut 10 v.) avautunut vaikka mistä parisuhteemme ongelmista, koska kaikkea mahdollista on ollut: puhumattomuutta, mykkäkouluja, manipulointia, haukkumista, henkistä & jopa fyysistäkin väkivaltaa.

En edes tiedä miksi sen kestin - tosin muutin erilleen miehestä pariksi vuodeksi, mutta jokin piti minua sidoksissa häneen silti. Mies oli ajoittain niin mahtava, että jotenkin jaksoin usko hänen pystyvän sellaiseen käytökseen.

Ja nyt, viimeisen 1,5 vuoden aikana miehestä on vähitellen kuoriutunut hyvä mies. Tätä kirjoittaessanikin mietin vielä, että onko tämä nyt ihan oikeasti totta, että voiko tällaista oikeasti tapahtua! Kaikkien näiden vuosien jälkeen.

Yhtäkkiä mies kykeneekin puhumaan vaikeistakin asioista, kauan ja syvällisesti. Tekee asioita minulle, kehuu ja huomioi joka päivä. Läheisyyttä riittää. Olen taloudellisesti tosi ahtaalla itse ja mies on jopa ruvennut tukemaan minua oikein kunnolla, että voisimme elää samanlaista elämää, maksanut ruokaa, vaatteita ja matkojakin (tämän taloudellisen aspektin lisäsin, koska tästä on palstalla keskusteltu paljon viime päivinä).

Täytyy sanoa, etten olisi voinut tuossa välillä ikinä uskoa, että näin käy... vai uskoinkohan sittenkin, koska miehen vierellä pysyin. En tiedä. Mutta halusin kertoa kaikille, että tällainenkin on ihan oikeasti mahdollista!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Kiinnostaa tietää, mikä muutoksen on saanut aikaan?

Vierailija
2/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä tuli kunnollinen kun pääsit lompakolle loisimaan? Peruspalstamamman märkä uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut sivusuhde johonkin tytönheitukkaan ja nyt sen päätyttyä huomannut että sinä olet sittenkin parempi/pitämisen arvoinen kumppani.

Vierailija
4/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen<3

Vierailija
5/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku vaihdokki?

Vierailija
6/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottavuustaso ei nyt noussut kovin korkealle.

Vierailija
7/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin minuakin kiinnostaisi tietää!

Olen siis toki miettinyt asiaa todella paljon. Mitään dramaattista muutosta missään muissa asioissa, kuin miehen käytöksessä ei ole tapahtunut, mielestäni.

Olen itse tällä hetkellä varmasti heikoimmassa kunnossa kuin koskaan (vakavahko sairaus, kuolemia lähipiirissä, työttömyys jne.) ja olisin kuvitellut olevani aika raskasta seuraa tällaisena aikana. Tai ihan suoraan sanottuna olen todellakin sitä. Mutta että mies päättääkin ruveta tsemppaamaan juuri tällaisessa tilanteessa!

Ap

Vierailija
8/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otti kirjan käteen ensimmäistä kertaa elämässään?

Vierailija
9/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko, että tämä on mitään hetkellistäkään, koska tätä on nyt jatkunut tosiaan jo tuon 1,5 vuoden ajan.

Vasta eilen illalla, todella hyvän & pitkän yhteisen keskustelun jälkeen, jossa pohdimme suhteemme nykytilaa ja tulevaisuutta miettien miten pääsisimme vielä lähemmäs toisiamme, uskalsin kunnolla havahtua tähän muutokseen.

Aiemmin olen ajatellut, että tämä on kuitenkin vain jotain ohimenevää ja mies muuttuu takaisin k*sipääksi ihan koska tahansa. Koska sitä hän teki vuosien ajan.

Ap

Vierailija
10/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otti kirjan käteen ensimmäistä kertaa elämässään?

En ihan tiedä mitä tarkoitat, mutta mies on akateeminen ja erittäin hyvässä asemassa työelämässä. Siis juuri näitä tyyppejä, jotka näyttävät ulospäin lähes täydellisiltä ja on sivistetty itseään loputtomasti esim. sillä kirjaviisaudella.

Mutta em. ei todellakaan aina tarkoita, että sieltä mukavan, reilun ja mahtavan miehen kulissien takaa paljastuisi oikeasti tunneälykäs tai empaattinen kunnon mies. Näin oli omankin mieheni kohdalla kaikki nämä aiemmat vuodet.

Ap

Vierailija
11/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin minuakin kiinnostaisi tietää!

Olen siis toki miettinyt asiaa todella paljon. Mitään dramaattista muutosta missään muissa asioissa, kuin miehen käytöksessä ei ole tapahtunut, mielestäni.

Olen itse tällä hetkellä varmasti heikoimmassa kunnossa kuin koskaan (vakavahko sairaus, kuolemia lähipiirissä, työttömyys jne.) ja olisin kuvitellut olevani aika raskasta seuraa tällaisena aikana. Tai ihan suoraan sanottuna olen todellakin sitä. Mutta että mies päättääkin ruveta tsemppaamaan juuri tällaisessa tilanteessa!

Ap

Eihän mies voinut tuolla tilanteessa sinua jättäkään. 

Vierailija
12/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tietysti hyvä että miehesi tukee sinua vaikeana aikana ja hyvä jos on muuttunut parempaan suuntaan. Jos mies on kuitenkin ollut täysin mahdoton (väkivaltaa yms) vuosikausia ennen, en kylläkään edes tajua mikä pitää teidät yhdessä?

Ajatus joka itselläni heräsi oli, että miehellä on huono itsetunto josta syystä on lytännyt sinua vuosikausia. Nyt heti kun itselläsi menee huonosti, kokee mies olevansa vahvemmilla ja pystyy olemaan empaattinen ja reilu kohtaasi. Jos tästä on kyse, on riski että hän mulkkuuntuu uudestaan suuri kun sinä voit paremmin. Toivottavasti ei, mutta kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
13/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sinä vain rupesti näkemään miehen toisenkin puolen sen sijaa, että aina moittisit häntä.

Vierailija
14/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too little, too late

Vierailija
15/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä luin aloituksen ensin että mieheni on yllättäen muuttanut. Tää nyt ollukaan kiinnostava, pyh.

Vierailija
16/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut sivusuhde johonkin tytönheitukkaan ja nyt sen päätyttyä huomannut että sinä olet sittenkin parempi/pitämisen arvoinen kumppani.

Tätäkään en oikein osaa uskoa, koska mies on sellainen _todella_ paljon kotona viihtyvä tyyppi. Sitä saa olla suorastaan käskemässä joskus itsekseen ulos (kun olisi kiva saada ihan reilustikin omaa aikaakin välillä) ja jos se lähtee, niin soittelee sieltä koko ajan, että ei jaksa puolta tuntia kauempaa, vaan tulee jo kotiin. Yhtäkään ainoata kertaa ei ole esim. ollut yötä pois kotoa, ei edes millään matkalla. Saisi kyllä olla välillä :)

Töistä tulee kotiin aina samalla kellonlaulamalla, kun se työ loppuu. Miehen työ perustuu ajanvaraukseen ja siksi tiedän tämän. Ihan netistä voin halutessani seurata, koska miehellä sulkeutuvat viimeiset ajat töissä ja koska niitä ei ole enää varattaviksi.

Ap

Vierailija
17/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään en oikein osaa uskoa, koska mies on sellainen _todella_ paljon kotona viihtyvä tyyppi. Sitä saa olla suorastaan käskemässä joskus itsekseen ulos (kun olisi kiva saada ihan reilustikin omaa aikaakin välillä) ja jos se lähtee, niin soittelee sieltä koko ajan, että ei jaksa puolta tuntia kauempaa, vaan tulee jo kotiin. Yhtäkään ainoata kertaa ei ole esim. ollut yötä pois kotoa, ei edes millään matkalla. Saisi kyllä olla välillä :)

Töistä tulee kotiin aina samalla kellonlaulamalla, kun se työ loppuu. Miehen työ perustuu ajanvaraukseen ja siksi tiedän tämän. Ihan netistä voin halutessani seurata, koska miehellä sulkeutuvat viimeiset ajat töissä ja koska niitä ei ole enää varattaviksi.

Ap

Itse tapailin varattua lääkäriä ja varasin hänelle ajan hänen työpaikalleen. Omassa työssäni osaan laittaa tietyt ajat varatuiksi, jolloin en voi ottaa ketään vastaan.

Vierailija
18/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on selvästi kolmas nainen.

Vierailija
19/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse tapailin varattua lääkäriä ja varasin hänelle ajan hänen työpaikalleen. Omassa työssäni osaan laittaa tietyt ajat varatuiksi, jolloin en voi ottaa ketään vastaan.

Erittäin lihaksikas ja nimi alkaa J?

Vierailija
20/27 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tehnyt jotain mikä nyt kaduttaa ja painaa mieltä. Tuhlannut teidän säästöt tai pettänyt tjs.