Mun autosta puuttuu kipinä. Auttakaa.
Mikä voi olla vikana kun kipinä puuttuu täysin? Olen vaihtanut virranjakajan kannen, tupat ja tulpanjohdot, mutta ei käynnisty eikä anna kipinää.
Auto toyota camry 2.0 vm. 1987
Kommentit (5)
Ei oo ajonestoa! vikakoodin antaa "wiring /ecu". Ecu on ehjä kyllä.
Puola pitää vaihtaa seuraavaksi tosiaan. Ei siinä juuri muuta voi varmaan olla enää.
Hall-anturi virranjakajassa tai kampi- tai nokka-akselin asentoanturi hajalla, jos ne ei toimi niin ECU/sytytysyksikkö ei osaa ohjata puolaa. Vanhemmissa autoissa ei ole välttämättä kampi- tai nokka-akselin antureita jos yksipisteruiskutus tai peräti kaasutinmoottori, silloin niitä ei tarvita mihinkään.
Mutta olisiko jo aika päästää tuon ikäinen auto lepoon ja romutettavaksi, sehän on jo 30 vuotta vanha niin ei ihmekään kun alkaa tulla vikoja.
Ruiskumoottorilla se on. En mä sitä halua sitä romuttaa. Enemmän vikoja uudemmissa autoissa on. Tuo on toiminut viimeiset 10v 150 tkm täysin viattomasti ennen tätä. Tuo on komea peli, jollaist ei saa enää mistään:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/TOYOTACamry-3577_2.jpg
Käy ostamassa Toyotan varaosatiskiltä irtokipinöitä, niitä myydään 10 kpl:n paketeissa. Uskoakseni 1 pkt / tulppa riittää.
Ja muista hakea merkkiliikkeestä. Heillä on aina tuoreimmat kipinät!
Olisko sitten ravintoketjussa seuraavana puola.
Korjausoppaasta saattaisi löytyä oikeat vastusarvot tai sitten vain summassa uusi puola Biltemasta.
Tuonikäisessä ei taida olla ajonestolaitetta?