Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äänestät jotain marginaalipuoluetta ja hukkaat äänesi?

Vierailija
15.03.2017 |

Miksi hukkaat äänesi johonkin marginaaliryhmään jolla ei mitään mahdollisuuksia saada edes yhtä ehdokasta läpi? Politiikka nyt ei ole täydellistä ja aina on vain valittava paskoista se vähiten paskoin.

Näin se vaan elämässä menee. Jokaisessa puolueessa on niitä asioita joista ei tykkää kuten elämässä muutenkin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa isoista puolueista on nykyään arvoliberaaleja. Perussuomalaiset (joka on luettavissa suuriin puolueisiin) on tässä poikkeus. Perussuomalaisten agendalla on kuitenkin lisäksi sellaisia painotuksia, joita en tunne omikseni.

Vaihtoehdot ovat heikot.

Vierailija
22/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen trendisetteri. Olen aina vuosia muita edellä. Olen nyt jo elänyt niin pitkään, että ymmärrän jostain syystä aina haistavani trendit ennen suurta yleisöä, joten luotan arviointikykyyni. Olen nyt äänestänyt kaksissa vaaleissa marginaalipuoluetta ja luulen että kymmenen vuoden sisällä esim. piraattipuolue on kasvanut merkittävästi. Suomi tarvitsee oikeita vaihtoehtoja ja yhä useampi äänestäjä tajuaa, että valtapuolueet edustavat vain itseään, ei kansaa tai Suomen etua.

Olet koira? Miten ulkonäkösi eroaa esim. irlanninsetteristä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi äänestää jotain mainstream-idioottia joka ei aja minun etuani ollenkaan. Ei tämä ole mikään idols-kisa jossa koitetaan fanittaa voittajaa. 

Vierailija
24/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä ollenkaan.

Vierailija
25/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kristilliset on ainoa puolue, joilla on sentään vähän järkeä päässä ja moraali kunnossa. Tässä tilanteessa se on mulle se vähiten huonoin. Eniten mua ärsyttää yhteiskuntamme moraalinen rappio.

Vierailija
26/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Suurin osa isoista puolueista on nykyään arvoliberaaleja. Perussuomalaiset (joka on luettavissa suuriin puolueisiin) on tässä poikkeus. Perussuomalaisten agendalla on kuitenkin lisäksi sellaisia painotuksia, joita en tunne omikseni.

Vaihtoehdot ovat heikot.

Sama, tunnen suurta myötähäpeää kun Niikko tai Soini paasaa niitä homojuttujaan. Silti äänestän puoluetta, koska maahanmuutto on suomen tärkein asia tällä hetkellä. Menee jopa talouden edelle. Rahasta ei ole mitään iloa jos turvallisuus menee.

Vierailija
27/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vaihtoehdot ovat heikot.

Sama, tunnen suurta myötähäpeää kun Niikko tai Soini paasaa niitä homojuttujaan. Silti äänestän puoluetta, koska maahanmuutto on suomen tärkein asia tällä hetkellä. Menee jopa talouden edelle. Rahasta ei ole mitään iloa jos turvallisuus menee.

Itsekin järkeilin että homojutut ei just nyt oo tärkein varsinki ku äskettäin avioliitto saatiin. en voi äänestää niin että kaikki arvot olisivat tasapainossa.

Vierailija
28/37 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vaihtoehdot ovat heikot.

Minusta taas "ne homojutut", varsinkin Soinin ja Niikon perustelemina, ovat se PS:n hyvä puoli.

Maahanmuutto tai sen vastustaminen eivät ole minulle sydämen asioita. Puhujasta riippuen olen niistä jopa eri mieltä.

Pitkällä aikavälillä avioliiton ja perheen puolustaminen ovat keskeisemmässä asemassa yhteiskunnassa kuin maahanmuutto.

Vierailija
29/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla se ääni menee "hukkaan" ihan sama mitä puoluetta äänestää. Ei se sun yksi äänes vaikuta pätkääkään vaikka demareiden tai keskustalaisten vaalitulokseen.

Vierailija
30/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ainoa keino kertoa, että kaikki isot puolueet ovat roskaa. Äänestämättä jättäminen on yhtä kuin äänen antaminen mille tahansa isolle puolueelle.

Ei mene läpi ei, mutta saan mielipiteeni esiin tilastoihin. Äänestämättömyyskin toki pääsee tilastoihin, mutta ei se käytännössä kerro mitään. Tai kertoo se siitä, että haluaa muiden tekevän päätöksen puolestaan. Silloin on turha parkua kun mikään ei koskaan muutu mihinkään.

Vierailija
31/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalipuolueellehan se yksikin ääni on nimenomaan tärkeä. Vihreätkin oli marginaalipuolue vielä 80-luvun alussa vaan eipä ole enää, kun riittävä määrä äänestäjiä ei ajatellut yhtä idioottimaisesti kuin ketjun aloittaja.

Vierailija
32/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kristilliset on ainoa puolue, joilla on sentään vähän järkeä päässä ja moraali kunnossa. Tässä tilanteessa se on mulle se vähiten huonoin. Eniten mua ärsyttää yhteiskuntamme moraalinen rappio.

Ai jaa? Miten he äänestivät EVM-äänestykseessä?

Vierailija
33/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikeä juttu, miten Piraatitkin lakkasivat olemasta marginaalipuolue esim. Islannissa.

Vierailija
34/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hukkaat äänesi johonkin marginaaliryhmään jolla ei mitään mahdollisuuksia saada edes yhtä ehdokasta läpi? Politiikka nyt ei ole täydellistä ja aina on vain valittava paskoista se vähiten paskoin.

Näin se vaan elämässä menee. Jokaisessa puolueessa on niitä asioita joista ei tykkää kuten elämässä muutenkin.

Tarkoitatko, että sinun mielestäsi olisi parempi, jos Suomessa siirryttäsiin yksipuoluejärjestelmään. Vai pitäsikö kenties kysyä Ruotsin kuninkaalta, että ryhtyisikö päätämään Suomen asioista, kun Ruotsissa päättävät asioista ohi kyselemättä häneltä mitään ja valta on jäänyt lähinnä arvovallaksi.

Itse uskon monipuolue jäjestelmään. En siihen, että maailma olisin niin valmis, etteikö sitä voisi yrittää rakentaa myös uusilla ryhmillä ja liittoutumilla. - Muitatko Ap. kuinka monta Perussuomalaista istui vaikkapa vuonna 2003 hallituksessa?  Tai eduskunnassa, entäs sitten europarlamentissa?

Niinpä. Toinen esimerkki: Kuka olisi uskonut vuonna 2001, että kymmenen vuoden päästä Suomessa on presidentin vaalit, joissa jatkoon päässeistä toinen edustaa vihreitä ja toinen kokkareita.  

Ottamatta kantaa, että ovatko mainitut saaneet hyvää vai huonoa aikaan (politiikassa), niin ainakin he ovat osoittaneet, että myös edsutuksellinen demokratia elää ja sen tekijät  voi muuttua, jos niin tahdotaan. 

Vierailija
35/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin löytää arvoliberaalin puolueen, joka on sitoutunut taistelemaan ihmisoikeuksien ja kestävän kehityksen puolesta fasismia, rasismia ja ahdasmielisyyttä vastaan.

Vierailija
36/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta puuttuu liberaali, taistelunhaluinen ja raivokkaan antifasistinen kansallismielinen puolue. Oikeistopuolue joka murskaisi rasismin ja natsismin kuin sekopäisen torakan.

Vierailija
37/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta puuttuu liberaali, taistelunhaluinen ja raivokkaan antifasistinen kansallismielinen puolue. Oikeistopuolue joka murskaisi rasismin ja natsismin kuin sekopäisen torakan.

Tämä! Voimakkaan tasavaltalainen puolue joka toimisi isänmaallisia suomalaisia yhdistävänä tekijänä taistelussa de Witun putinisteja, Pisun fasisteja ja riikinruotsalaisia natsi-luusereita vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme