Miksi äänestät jotain marginaalipuoluetta ja hukkaat äänesi?
Miksi hukkaat äänesi johonkin marginaaliryhmään jolla ei mitään mahdollisuuksia saada edes yhtä ehdokasta läpi? Politiikka nyt ei ole täydellistä ja aina on vain valittava paskoista se vähiten paskoin.
Näin se vaan elämässä menee. Jokaisessa puolueessa on niitä asioita joista ei tykkää kuten elämässä muutenkin.
Kommentit (37)
Koska kaikki valtapuolueet ovat vihervasemmistolaisia.
Vaalit ovat kuin neuvostoliitossa aikoinaan, oli yksi ainut ideologia mitä äänestää.
Myös demokratiamme on täysin käsikädessä neuvostoliitosa olleen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin saman jutun 90-luvun loppupuolella, kun äänestin persuja. Mites sitten kävikään?
Persuja rakennettiin poliitikkojen toimesta ja silti siinä meni 20 vuotta ennenkuin hallituksen päästiin. Millaiset mahdollisuudet luulet jollain torilla huutelevalla mielenterveyspotilalla olevan?
Tottakai jos Väyrynen perustaa nyt uuden puolueen, niin se pääsee heittämällä sisään. Pointti on, että maahanmuuttokriittisiä puolueita on useita, eikä niissä ole mitään järkeä. Jonkun änkyrän omia puolueita kun ei tulla muiden kanssa toimeen. Kuka idiootti sellaista äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Vaalit ovat kuin neuvostoliitossa aikoinaan, oli yksi ainut ideologia mitä äänestää.
Olisiko Halla-ahon persutkin sinusta vihervasemmistolainen?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kepu ja demarit ovat oikeistoa ja kokoomus äärioikeistoa.
Kaikki puolueet huonoja. En halua maahanmuuttajia. Ketä siis äänestän nyt?
Jokainen ääni, joka on annettu muulle kuin läpi päässeelle, on hukkaan mennyt ääni.
Ai vitsi, kun kukaan ei voi ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Halla-ahon persutkin sinusta vihervasemmistolainen?
Tällä hetkellä persut ovat toteuttaneet politiikkaa joka on suoraan vihreiden puolueohjelmasta.
Se jää nähtäväksi pystyykö Halla-aho muuttamaan puolueen kurssin oikeistolaiseksi ja erittäin nuivaksi, mikäli kyllä silloinhan perussuomalaiset ovat jälleen ainoa äänestettävä puolue.
Mutta ensin täytyy saada tästä muutoksesta vahvat näytöt, valheiden kuuntelu ei enää kiinnosta.
Koska olen trendisetteri. Olen aina vuosia muita edellä. Olen nyt jo elänyt niin pitkään, että ymmärrän jostain syystä aina haistavani trendit ennen suurta yleisöä, joten luotan arviointikykyyni. Olen nyt äänestänyt kaksissa vaaleissa marginaalipuoluetta ja luulen että kymmenen vuoden sisällä esim. piraattipuolue on kasvanut merkittävästi. Suomi tarvitsee oikeita vaihtoehtoja ja yhä useampi äänestäjä tajuaa, että valtapuolueet edustavat vain itseään, ei kansaa tai Suomen etua.
Koska haluan antaa valtapuolueille ja näitä asioita tutkiville tahoille viestin: EN KANNATA VALLASSA OLEVAA POLITIIKKAA.
Koska en voisi äänestää ketään suurpuoluepoliitikkoa.
Koska kuitenkin haluan äänestää.
Koska haluan olla erilainen nuori.
Koska mä voin.
Koska näin olen tehnyt aina.
Koska minun ideologiaani puolustavat ihmiset kuuluvat marginaalipuolueisiin.
Koska yksikään annettu ääni ei mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puolueet huonoja. En halua maahanmuuttajia. Ketä siis äänestän nyt?
Valitettavasti ei ole muuta uskottavaa maahanmuuttokriittistä puoluetta kuin Perussuomalaiset. Onneksi Soini siirtyy syrjään, niin puolue on taas astetta uskottavampi. Jos Halla-ahosta tulee puheenjohtaja, tulee puolueesta oikeasti uskottava.
Erilainen nuori kirjoitti:
Koska haluan antaa valtapuolueille ja näitä asioita tutkiville tahoille viestin: EN KANNATA VALLASSA OLEVAA POLITIIKKAA.
Koska en voisi äänestää ketään suurpuoluepoliitikkoa.
Koska kuitenkin haluan äänestää.
Koska haluan olla erilainen nuori.
Koska mä voin.
Koska näin olen tehnyt aina.
Koska minun ideologiaani puolustavat ihmiset kuuluvat marginaalipuolueisiin.
Koska yksikään annettu ääni ei mene hukkaan.
Ei heitä kiinnosta sun viestis, ovat vain tyytyväisiä kun änkyrän ääni menee hukkaan ja nauravat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ääni, joka on annettu muulle kuin läpi päässeelle, on hukkaan mennyt ääni.
Aika hyvin voi kyllä ennustaa noiden pikkupuolueiden osalta. Edes piraattipuolueella ei onnista vaikka ovat saaneet paljon näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen trendisetteri. Olen aina vuosia muita edellä. Olen nyt jo elänyt niin pitkään, että ymmärrän jostain syystä aina haistavani trendit ennen suurta yleisöä, joten luotan arviointikykyyni. Olen nyt äänestänyt kaksissa vaaleissa marginaalipuoluetta ja luulen että kymmenen vuoden sisällä esim. piraattipuolue on kasvanut merkittävästi. Suomi tarvitsee oikeita vaihtoehtoja ja yhä useampi äänestäjä tajuaa, että valtapuolueet edustavat vain itseään, ei kansaa tai Suomen etua.
Äänesti vuosia piraattipuoletta, mutta lopetin kun ei pouolue edennyt mihinkään. Aina yhtä hörhöjä ehdokkaita ja pisteenä i:n päälle Peter Sund haukkui koko puolueen naurettavaksi ennen viime vaaleja.
Puolueen perustaminen ei voi olla harrastus, sen pitää olla elämäntyö kuten Soinilla oli.
Miksi ihmeessä äänestäisin jotain valtapuoluetta? Sitä on kokeiltu jo ihan riittävästi, tulos aina paska. Joko äänestän marginaalipuoluetta tai en äänestä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin voi kyllä ennustaa noiden pikkupuolueiden osalta. Edes piraattipuolueella ei onnista vaikka ovat saaneet paljon näkyvyyttä.
Mutta eihän sieltä kukaan pääsekkään läpi, jos ajatellaan aina noin. Miksi niitä pikkupuolueita siis edes on?
Edellisten vaalien jytky kyllä puhuu ihan eri kieltä kuin sinun aivoituksesi. Ihmiset on aivan liian sopuleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänesti vuosia piraattipuoletta, mutta lopetin kun ei pouolue edennyt mihinkään. Aina yhtä hörhöjä ehdokkaita ja pisteenä i:n päälle Peter Sund haukkui koko puolueen naurettavaksi ennen viime vaaleja.
Puolueen perustaminen ei voi olla harrastus, sen pitää olla elämäntyö kuten Soinilla oli.
Täysin eri mieltä. Poliittisen toiminnan pitäisi nimenomaan olla harrastus. Kun se menee elämäntyöksi, tarve miellyttää idiootteja kasvaa suuremmaksi kuin tarve saada aikaan hyviä muutoksia. Siksi valtapuolueet juuri ovat niin turhia. Niiden katse on aina seuraavissa vaaleissa, ei viisaassa politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri mieltä. Poliittisen toiminnan pitäisi nimenomaan olla harrastus. Kun se menee elämäntyöksi, tarve miellyttää idiootteja kasvaa suuremmaksi kuin tarve saada aikaan hyviä muutoksia. Siksi valtapuolueet juuri ovat niin turhia. Niiden katse on aina seuraavissa vaaleissa, ei viisaassa politiikassa.
Harrastelijat eivät pärjää ammattilaisten kanssa.
Feministipuolue on yksi esimerkki turhasta puolueesta, mutta onneksi se on olemassa. Menee änkyrä femakkojen äänet hukkaan. :D
Kuulin saman jutun 90-luvun loppupuolella, kun äänestin persuja. Mites sitten kävikään?