Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työtön työnhakija mennä vapaaehtoiseksi päiväkotiin?

Vierailija
15.03.2017 |

En jaksa olla työttömänä. Päiväkodeissa tarvittaisiin lisää apukäsiä, joten onkohan työttömän mahdollista mennä avuksi? Olen koulutukselta sosionomi lastentarhanopettajan pätevyydellä. Palkkatyöhön en tunnu kelpaavan, mutta mielelläni tekisin sitä, mistä pidän, osaan ja mihin minulla on koulutus, vaikka sitten ilmaiseksi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkärin kanssa saat sovittua, mutta et voi tehdä LTO:n töitä vaan olet avustaja.Mieti nyt vielä haluatko myydä ammattitaitosi ale hintaan.

Vierailija
42/43 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa tapauksessa voi perustella sen sillä, että kokeilee olisiko enää kykenevä kyseiseen työhön? Olethan ollut jo kauan pois. Sanot vaikka, että olit aiemmin meluherkkä ja testaat onko vaiva poistunut stressitasojen laskun myötä.

Just joo.

Valehtelulla ilman muuta kannattaa työnhaku aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että rehellisesti ihmettelen tilannettasi. Lastentarhanopettaja on yksi parhaiten työllistettyjä aloja ja tulee aikalailla heti lääkärien jälkeen tilastoissa. Pula on valtava ja paikkoja joudutaan täyttämään epäpätevillä.

Itse opiskelen juuri lastentarhanopettajaksi ja olen viime viikkojen aikana saanut ihan päivittäin sijaispyyntöviestejä eripituisiin sijaisuuksiin. Molissa tulee 239 osumaa hakusanalla lastentarhanopettaja. Meitä kokemattomia opiskelijoita kosiskellaan jo töihin, niin ei tuon sinunkaan taukosi pitäisi olla ongelma. Asutko kaupungissa, jossa koulutetaan lastentarhanopettajia?

Ongelma lienee juuri siinä, että opiskelijat ja johtajan sukulaiset tekevät sijaisuudet niin ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa. Sama monella alalla. Pätevä, jolla ei ole suhteita, ei saa työtä, koska työpaikat menevät tiskin alta eikä niitä laiteta julkisesti hakuun. Sijaisia ei kaiveta mistään rekisteristä vaan soitetaan tutulle tai harjoittelussa olleelle opiskelijalle eli sinulle.