Minne voi lahjoittaa ruokaa (Heksinki)?
Minulla on kotivarana parin viikon ruuat. Huomasin, että osa vanhentuu pian enkä ehdi käyttää pois. Minne voin lahjoittaa nämä? Mulla on riisiä, säilykkeitä, kuivahedelmiä yms. Hurstilta kysyin mutta juuri nyt eivät tarvitse. Muita paikkoja?
Kommentit (11)
Riisi, säilykkeet ja kuivahedelmät ei kyllä mene pilalle parasta ennen päivän jälkeen.
Facebookissa on ainakin sellainen ryhmä kuin Ruokajakorinki Helsinki (foodsharing Helsinki).
Yhden ihmiset tarpeet (tai vaikka olisi perheenkin) ovat niin pieni erä, ettei mikään järjestö niitä tule hakemaan.
Eli jaa naapureille tai jos lähistölläsi on ns. metsien miesten porukkaa, niin jotain saattaa kelvata heille. Nuo kuivatarvikkeiden ja säilykkeiden päivämäärät ovat itse asiassa viitteellisiä, joten säilyvät käyttökelpoisina vielä pitkään.
Itsekin siis voit käyttää huoleti.
Hope. Paras olis joku tuttu tai puolituttu. Ruokatavarat on niin herkkiä, ettei välttämättä sitä uskalleta kotitalouksilta ottaa jatko jakeluun.
Luulisi jonkun kerjäläisenkin ottavan mielellään ruokaakin.
Ei kelpaa järjestöille, koska niissä on päiväys tulossa. Itsekin yritin antaa avaamattomia kuivaruokia kirkon ruokajakeluun, ei kelvannut koska niissä oli päiväys kahden viikon päästä.
Minä olen opiskelija ja asun Munkkivuoressa ja otan erittäin mielellään vastaan, mikäli satutte olemaan täällä päin 😊 Tulen hakemaankin, jos on kävelymatkan päässä. Mutta tuskin näin hyvä tuuri käy 😀
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa on ainakin sellainen ryhmä kuin Ruokajakorinki Helsinki (foodsharing Helsinki).
Kiitos tiedosta! T. Ap
oletko vielä opiskelija mulla olis säilyke ei varsinaista ruokaa
Mango viipaleet sokeriliemessä 03 2020
Siivutetut herkkusienet 31.12 2020
Persikan puolikkaa light syrup 31.12.2019
0406713730
Sain lahjoituksena lepää ja ajattelin laittaa rappukäytävään jakoon muille asukkaille, koska itse en ehtisi käyttämään. Sitten tuli lappu, että rappukäytävään ei saa jättää elintarvikkeita. Ajattelin hyvää, mutta en saanut auttaa.
Isis-leiriin.