Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu
Saataisko keskustelua aikaiseksi?
Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)
Kommentit (1030)
Miksi tehdään Virossa..siis asuvat jne...halpaa tuotantoa ja rahat Viroon siis...??
Ja miksi monella niin karsean huono iho...sentään heidän pitäisi olla kauniita/komeita. Ja nuo mies puoliset..pikkupojat..hoh hoh..pari söpöä ja muuten ..
Vierailija kirjoitti:
Siinä loppuvaiheessa oli mukana sellainen tumma, pitkä ja hyvännäköinen jäbä, potkaisivat pois, miksi ihmeessä.
Kyseinen kundi oli niin paljon sopivampi ja paremman näköinen kuin muut kilpailijat. Tässähän tehdään kilpailuohjelmaa kaikkine käänteineen ja jos kuka tahansa näkee, että tuo voittaa, niin ohjelman idea kärsii.
Kyseinen kundi on jo nähty ainakin bokserimainoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maryam olisi voinut toimia paremmin pelkkänä mentorina (samaan tyyliin kuin Jenni Dahlman -robotti edellisellä kerralla) ja juonnot olisi voinut tehdä joku ammattijuontaja.
Kilpailijoista ei saanut hirveästi irti vielä. Ainakaan ei nyt heti otettu niitä perinteisiä "liian lyhyt, mutta otetaan se nyt silti" ja "kyllä pitäisi lantiolta lähteä kolme senttiä näiden kahden viikon kuvausten aikana"
Cosmon kuvien perusteella ainakin tummaihoinen tyttö näyttää mallin työhön nähden vähän tukevalta. Saa nähdä tuleeko kuulemaan siitä vielä.
Sillekkö ne sano ekassa jaksossa siihen malliin et pitäis laittaa ittensä kuntoon (tms.) ennen kisaa eikä vasta sen aikana?
Ei ollut sama tyttö. Se jolle tuomarit tuon sanoivat tippui jo siinä ensimmäisessä vaiheessa.
Nyt on kyllä vähän vaikeeta sanoo kuka sen kommentin on oikeesti saanut, sillä kyseessä on reality ja sitä leikataan aika paljon. Se kenen kasvoja näytettiin kyseisen kommentin yhteydessä ei siis välttämättä kerro yhtää mitään. Joku muu on sen yhtähyvin voinut saada ja luultavasti on myös saanutkin, mutta leikkauksella johdatettu katsoja "harhaan", että kyseessä olis ollut just se tyttö kenen kasvoja näytettiin.
Onko toi tumma kundi instagramissa vili.ikonen? Joskus seurannut igeessä ja ainakin tutulta tuossa ekassa jaksossa näytti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kaunis tuo Sofia! Mutta kyllä se on vain joka kerta yhtä järkyttävää, että Suomessa asuu koko ikänsä Suomessa asuneita ihmisiä jotka ei osaa suomea. Niinku miten se on edes mahdollista? Siten, ettei ikinä poistu sieltä omasta pikku kotikylästään eikä edes kiinnosta opiskella suomea?
Tämä minuakin ihmeytti. Moni vuoden suomessa ollut aikuisena maahan tullut mamu puhuu parempaa suomea.
Aikamoinen karhunpalvelus vanhemmilta ettei suomea opeteta. Jos äidinkieli on suomenruotsi ja valtakieli suomi, niin mikä valtti olisi voinut olla elämässä että osaa kahta kieltä täydellisesti!
Sanoihan tuo suomenruotsalainen naistuomarikin, ettei kielikysymys ole oleellinen. Hänkin hyvän näköisenä mallina on pärjännyt hienosti. - Mutta täällä palstalla tartutaan tähän kielikysymykseen, kommentti kommentin perään, ikään kuin äidinkieli olisi huippumallin valinnassa pääasia. Varmaan niitä "pakkoruåtsi"-valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää Emilia H:n valinta. Miksi?
Mitäs vikaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä on?
peruspallinaama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä on?
Ei siinä mitään vikaa ookkaan. Mua vaan ihmetytti, kun oon ite tottunu näkee sellasii Irina Shaykin ja Cindy Crawfordin tapasii malleja.
Oonko ainoa joka nauroi, kun se frida kahlo kulmakarvamainen oli ihan :OOO suu auki, kun kuuli, että ovat lähdössä Tallinnaan xD
Ensinnäkin. Ihanaa et tuomarit vaihtui. Kukkohovi on nii ällö ja ne muut jotka vAin Suomessa tekee hommia. Ärsyttävän teennäistä ja tylsää. Siis se juripuri oli kiva ja sit se Nazima. Eka oli ennakkoluuloja nazimaa kohtaan ku aattelin et se on taas näitä ällöjä suomen kamaralla vähä missintöitä tehny tyyppi mut hänessä on sellaista oikeasti kansainvälistä fiilistä mallimaailmasta -ja musta hän on tähän asti aidoin reaktioiltaan jne koskaan varmaan Suomessa nähty juontaja! Siis puuttuu ne suomalaiset "minä-olen-nyt-hyvin-asiallinen-ja-esitän-fiksua" maneerit.
Ainoa miinus oli se keski-ikäinen "huippukuvaaja" joka oikeasti siinä koko ajan yritti päteä. Ärsyttää just tollaiset ihmiset..
Kilpailijat.. Sofia oli naisista heti se joka voisi olla ulkomailla. Pärjätä missä vaan. Ihastuin hänen ulkonäköön (itsekin olen pitkä, 180cm) ja jopa hänen kroppansa ja kävelynsä oli minusta jo oikein hyvät!
Valitettavasti nuo muut tytöt olivat joko "no ihan söpö toi ujo tyttö" jne ajatuksia herättäviä mutta siis ei mitään muuta. Ei jää mieleen naamat, näkee joka castingissa noita. Se frida kahlo-kulmakarvainen oli ärsyttävä. Ja valitettavasti myös mielestäni hyvin ruma. Inhoan ihmisiä joilla ei oikein rahkeet riitä ja sitten päästään eteenpäin kertomalla kuinka halukas on.. no, ei sekään tota noin riitä
Jos meet Milanoon jonkun designerin eteen ja kerrot kuinka kovasti haluat catwalkille kun heti ovella jo käännyttää pois..
Pituus-keskustelusta.. minusta ne lyhyet tytöt oli luustoltaankin epäsopivaa. Sellasia tappeja. Nazima selvästi keksi pituuden syyksi pudottaa heidät -vaikka todellisuudessa syyt oli jo näkyvillä. Jos oot ruma, luustokin väärä malliksi ja vieläpä lyhyt niin on helpoin sanoa että sori mutta oot vähän lyhyt. Kuin sitten sanoa että sori sun naama
Oksettaa mua. :P
Että kannattaa ottaa se huomioon. Tiedän että lyhyet tytöt aattelee että "musta tulis malli jos oisin pitempi" mutta kyl se on nii että vaikka oisit pikkuinen mitoilta ja näin, nii aik usein malleissa haetaan sitä pitkähköjä naisia, joiden luusto on tavallaa jopa sellanen suurehkompi, mut rasvaa siis ei nimeksikään. Eli ei haeta välttämättä sitä pieniluisinta ja sellasta luikeroa..
Niin ja Sofian kielihomma.
Ohjelmassa haetaan kansainvälistä huippumallia. Ei mitään tusinalottaa Riihimäen ostoskeskuksen avajaisiin kävelemään Halpa-Hallin muutaman rätin kanssa tai seiskan juorupalstalle maisa torppien sekaan :D
Niin miksi Sofian pitäisi osata maailmalla suomea täydellisesti? Kun ei siellä kukaan suomea puhu. Mutta voi olla vaikea joidenkin vauva-palstalaisen ymmärtää toki tämä seikka.. ja Suomessa mallimaailma ei ole niin kiireinen ettei voisi englanniksi sanoa ohjeet tai vaikkapa suomeksi pari kertaa jonkun sanan.
Todennäköisesti tyttö osaa ruotsia ja englantia oikein hyvin..
Olen itse supisuomalainen mutta lähikunnissa tiedän ihmisiä jotka handlaa saman verran suomea kuin Sofia. Ei minua haittaa. Tässäkin kunnassa paljon ihmisiä jotka puhuu vain "ruotsia". Mitä tuo haittaa?
Itse toki luin ruotsia saksaa ja englantia eikä se ole ikinä haitannut elämäni aikana. Päin vastoin. Tiedän paljon suomalaisiakin jotka puhuvat vain suomea, ja sitäkin miten sattuu.. vaikka luulevat että englantia vaikkapa osaavat mutta todellisuus muuta. Käytäntö on se juttu.
Jos ohjelma olisi ruotsinkielinen, niin vaikka ymmärrän ruotsia jne niin kyllä mulla olisi jännitys päällä kun telkkarissa pitäisi alkaa vääntämään ruotsia kaiken kansan edessä. Ei haluaisi virheitä tehdä. Kun muutenkin vähän kuumottava tilanne :-)
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Ihanaa et tuomarit vaihtui. Kukkohovi on nii ällö ja ne muut jotka vAin Suomessa tekee hommia. Ärsyttävän teennäistä ja tylsää. Siis se juripuri oli kiva ja sit se Nazima. Eka oli ennakkoluuloja nazimaa kohtaan ku aattelin et se on taas näitä ällöjä suomen kamaralla vähä missintöitä tehny tyyppi mut hänessä on sellaista oikeasti kansainvälistä fiilistä mallimaailmasta -ja musta hän on tähän asti aidoin reaktioiltaan jne koskaan varmaan Suomessa nähty juontaja! Siis puuttuu ne suomalaiset "minä-olen-nyt-hyvin-asiallinen-ja-esitän-fiksua" maneerit.
Ainoa miinus oli se keski-ikäinen "huippukuvaaja" joka oikeasti siinä koko ajan yritti päteä. Ärsyttää just tollaiset ihmiset..
Kilpailijat.. Sofia oli naisista heti se joka voisi olla ulkomailla. Pärjätä missä vaan. Ihastuin hänen ulkonäköön (itsekin olen pitkä, 180cm) ja jopa hänen kroppansa ja kävelynsä oli minusta jo oikein hyvät!
Valitettavasti nuo muut tytöt olivat joko "no ihan söpö toi ujo tyttö" jne ajatuksia herättäviä mutta siis ei mitään muuta. Ei jää mieleen naamat, näkee joka castingissa noita. Se frida kahlo-kulmakarvainen oli ärsyttävä. Ja valitettavasti myös mielestäni hyvin ruma. Inhoan ihmisiä joilla ei oikein rahkeet riitä ja sitten päästään eteenpäin kertomalla kuinka halukas on.. no, ei sekään tota noin riitä
Jos meet Milanoon jonkun designerin eteen ja kerrot kuinka kovasti haluat catwalkille kun heti ovella jo käännyttää pois..Pituus-keskustelusta.. minusta ne lyhyet tytöt oli luustoltaankin epäsopivaa. Sellasia tappeja. Nazima selvästi keksi pituuden syyksi pudottaa heidät -vaikka todellisuudessa syyt oli jo näkyvillä. Jos oot ruma, luustokin väärä malliksi ja vieläpä lyhyt niin on helpoin sanoa että sori mutta oot vähän lyhyt. Kuin sitten sanoa että sori sun naama
Oksettaa mua. :PEttä kannattaa ottaa se huomioon. Tiedän että lyhyet tytöt aattelee että "musta tulis malli jos oisin pitempi" mutta kyl se on nii että vaikka oisit pikkuinen mitoilta ja näin, nii aik usein malleissa haetaan sitä pitkähköjä naisia, joiden luusto on tavallaa jopa sellanen suurehkompi, mut rasvaa siis ei nimeksikään. Eli ei haeta välttämättä sitä pieniluisinta ja sellasta luikeroa..
Kuka helvetti on Nazima?
NoSupriseMe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia ne tuomarit muuten olivat lähettämässä sitä yhtä poikaa pois ensin "liian pituuden vuoksi"?! Hänhän oli vain 191cm, kun kisassa on mukana 195cm poika ja pari muutakin päälle 190cm poikaa 😀 Iltiksen viime vuoden puolella julkaistusta jutusta kun löytyy kilpailijoiden pituudet ja painot.
Vähän ehkä käsikirjoitetun draaman makua...Castingin ihan loppuvaiheessa kisasta potkittiin pois 195 senttinen ylivoimaisesti parhaan näköinen kundi. Koko juttu olisi mennyt kasaan jos ko. kaveri olisi ollut kisassa. Tuotantoyhtiö tekee ohjelmaa joka on kilpailuformaatissa joten sinne valitaan nippu sopivia ihmisiä jotka ei suinkaan parhaita malleja. Psykologi on mukana valitsemassa ohjattavaan ryhmään sopivia ihmisiä ja hänen sanansa painaa.
Sitä rupeaa miettimään mikä on tällasten ohjelmien tarkoitus. Oikeasti löytää huippumalleja vai tarjota realityviihdettä kansalle. Miksi noi ihmiset yleensä osallistuu castingiin ? Eikö yleensä jos haluat malliksi menet mallitoimiston kurssille ja siellä ammatti -ihmiset " löytää " sinut jos sinussa on ainesta menestymiseen mallimaailmassa . Onko nämä kilpailijat käyneet mallikurssin mutta eivät saaneet töitä ? Eikö heillä ole varaa käydä sitä mallikoulua ? Senkö takia melkein kaikki jotka osallistuu näihin mallitositvjuttuihin häipyy julkisuudesta koska heillä ei koskaan ollutkaan edellytyksiä pärjätä noissa hommissa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kaunis tuo Sofia! Mutta kyllä se on vain joka kerta yhtä järkyttävää, että Suomessa asuu koko ikänsä Suomessa asuneita ihmisiä jotka ei osaa suomea. Niinku miten se on edes mahdollista? Siten, ettei ikinä poistu sieltä omasta pikku kotikylästään eikä edes kiinnosta opiskella suomea?
Tämä minuakin ihmeytti. Moni vuoden suomessa ollut aikuisena maahan tullut mamu puhuu parempaa suomea.
Aikamoinen karhunpalvelus vanhemmilta ettei suomea opeteta. Jos äidinkieli on suomenruotsi ja valtakieli suomi, niin mikä valtti olisi voinut olla elämässä että osaa kahta kieltä täydellisesti!
Sofia on Närpiöstä joka on umpiruotsalainen paikka. He katsoo Ruotsin tvtä ja Suomen tvstä vain uutiset ruotsiksi. Kyllä, he poistuu kotikylästään ja matkustaa Ruotsiin ja maailmalle. Pakkosuomi ja suomalaiset alueet ei heitä kiinnosta eikä he niitä tarvitsekaan.
Minusta on jotenkin huvittavaa että Ruotsissa Tukholmassa syntyneet serkkuni puhuvat hyvää suomea täällä Suomessa käydessään, vaikka ovat aina puhuneet ruotsinruotsia kotonaan! :) Vanhempansa ovat muuttaneet tosi nuorina Ruotsiin joten ovat käytännössä ruotsinruotsalaisia koko perhe. Ruotsinserkkuni ovat katsoneet Ruotsin tv:n suomenkielistä tv-kanavaa vapaaehtoisesti ja ovat ostelleet suomalaisia lehtiä sillä ovat halunneet oppia suomea ja ylläpitää suomen kieltä jotta pysyvät puhumaan minun ja muiden suomenserkkujen kanssa.
Puhuvat muuten paljon parempaa suomea kuin monet suomenruotsalaiset jotka ovat asuneet ikänsä Suomessa ja joilla näkyy kaikki Suomen tv-kanavat ja ovat käytännössä suomenkielisten ympäröiminä.
Ruotsinserkkuni kävivät Sipoossa päin, puhuivat suomea kaupassa, mutta heille vastattiin suomenruotsiksi (murteella?). Serkkuni vastasi sitten heille riikinruotsiksi ja sillä tukholmamurteella jota puhuvat, niin sipoolainen ei ymmärtänyt, ja vaihtoi sujuvaan suomen kieleen :DDDD Joten asennekysymys monilla.
Monet ruotsinruotsalaiset eivät muuten enää ymmärrä suomenruotsiakaan, se kuulostaa ihan suomelta heidän korviinsa.
Mitenkäs Robben kävely sujui?