Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu
Saataisko keskustelua aikaiseksi?
Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Pakko heittä intuition perusteella jo tässä vaiheessa, että voittajaksi veikkaan sitä suomenruotsalaista tyttöä tai Robertia. Saa nähdä osuuko oikeaan vai meneekö päin honkia ;D
Nämä kaksi ovat minunkin mielestäni parhaat. Hyvän näköisiä, ja tarpeeksi tyly ilme catwalkillekin.
Vierailija kirjoitti:
Närpes on Närpiö suomeksi!
Kiitos kun valistit tietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on minusta ihan kummallista, että 5% väestöstä ei opettele kunnolla 95% väestöstä kieltä. Aivan käsittämätöntä ja mennään kyllä perse edellä puuhun, kun laitetaan ne 95 palvelemaan 5 näiden kielellä, eikä toisi päin. En voi olla miettimättä myös, kuinka suppea geenipooli jossain Närpesin alueella on kieli-isolaation seurauksena..
Ns mamuvertaus on ihan osuva, koska Suomessakin on maahanmuuttajien alueita, jossa pärjää ihan hyvin vaikka darin kielellä lopun ikäänsä. Muuten palkataan tulkit.
Ettet vain olisi suvaitsematon kielivähemmistöämme kohtaan. Suomessa on tämä samanlaisuuden vaatimus. Sveitsiläiset ovat sulassa sovussa, ja siellä puhutaan - kuinka monta kieltä, neljääkö?
Ne ruotsinkieliset jotka minä tunnen/tiedän, puhuvat sujuvasti myös suomea. Sellainen joka on kasvanut yksikielisessä (ruotsia puhuvassa) perheessä, ja käynyt koulunsakin ruotsiksi, ei ole joutunut suomea paljon käyttämään. - Jos geeneistä puhutaan, niin tietääkseni ruotsinkieliset ovat hyvin pärjänneet elämässään keskimäärin. Vähäisempi työttömyysaste, rikollisuus ja syrjäytyneísyys kuin enemmistöllä. En minä heitä ollenkaan surkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tiedo Anniinan ja Jerryn seurustelusta? Ign perusteellako?
Samaa ihmettelin, kun Anniinalla lukee ainakin fb:ssa statuksena sinkku.
Kuopion pojat oli niin ihania! Ville ja Juuso. Samasta lukiostakin vielä. Valokuvauksellisuudesta en vielä tiedä, vaikka hyvältä näytti instagramien perusteella. Symppiksiä myös, kuten koko porukka tuntui olevan. Mä en todellakaan kaipaa mitään draamaa ja kissatappeluita, vaan ihailen sitä, miten kivoja, fiksuja nuoria Suomessa näköjään onkaan. Tytöistä eniten mieleen jäi Sofia, heti ensikuvista lähtien. Aivan uskomattoman kaunis klassisella tavalla, mutta silti myös mallimaisuutta löytyy. Hänen suomen taitonsa ei voisi vähempää kiinnostaa, tässä etsitään hieman muita ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tytöllä oli kainalot sheivaamatta!
Karvaiset kainalot ovat palanneet muotiin.
Eikö tuotantoon voisi laittaa erityistä "Lapsimalli haussa" -ohjelmaa. Sillä saisi hyvän yleisön Etelä-pohjanmaan maahanmuutokriitisten perussuomalaisten keskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin, kun Anniinalla lukee ainakin fb:ssa statuksena sinkku.
Ja vielä hetki sitten oli ainakin parisuhteessa toisen kanssa. Luultavasti aivan lähiaikoina eronneet.
Veikkaan että Henrik tulee vielä jossain vaiheessa olemaan talon drama queen ;)
Mulla tulee Robertista tulee mieleen amerikkalaisten highschool-leffoissa joku varakkaan perheen poika joka on aina viimeisen päälle tyylikäs ja ihastuu opettajaan tai kaverin äitiin :D. Se erottui heti joukosta, mutta onko mallina välttämättä niin toimiva, saa nähdä...
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Robertista tulee mieleen amerikkalaisten highschool-leffoissa joku varakkaan perheen poika joka on aina viimeisen päälle tyylikäs ja ihastuu opettajaan tai kaverin äitiin :D. Se erottui heti joukosta, mutta onko mallina välttämättä niin toimiva, saa nähdä...
Se on ratsastaja:)
Vierailija kirjoitti:
Ratsastaakohan Villekin, kun se on Marko Björsin tuttuja.
Ehkä Villekin tykkää pojista. Robert tykkää tytöistä.
Vierailija kirjoitti:
Maryamin juontotaidot ovat Me Naisten sivujen muutaman pikkuklipin perusteella aika ala-arvoiset. Joku oli heittänyt kommenttikenttään että ulosanti on kuin teinitytöllä. Toivotaan että hetki ja klippi olivat vain huonoja kyhäyksiä. Vähän kyllä epäilen. Kukkohovin Anne kaikessa kypsyydessään asettaa kyllä riman mielestäni korkealle juontotöitä ajatellen.
En muista häntä parhaiten mistään kahvimainoksesta olikos se g. clooneyn kanssa, vaan Leppilammen tyttöystävänähän häntä on mainostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että Pohjanmaalla pärjää hyvin ilman suomea. Ei todellakaan! Vaasa on poikkeus. Pohjanmaalla ei puhuta tippaakaan ruotsia.
Ja taas joku persu asialla. Sivistynyt ihminen tietää, että Pohjanmaalla on ummikkoruotsinkielisiä kuntia.
Vaikka olen supisuomalaiselta paikkakunnalta kotoisin, muutin yksin kuusitoistavuotiaana kaksikieliseen kaupunkiin. Sieltä kävin koulua enempi ruotsinkielisessä kaupungissa. Olen tyytyväinen valintaani. On kiva, kun puolin ja toisin autetaan arjen kieliongelmissa. Muistan ruotsintunnilla, kun opettaja ongelmatilanteessa raotti ovea käytävään, totesi 'onkohan täällä käveleviä sanakirjoja'. Olin äimän käkenä. Kunnes tajusin.
Robert ja Sofia ovat tähän mennessä mielestäni lupaavimman oloiset.
Vierailija kirjoitti:
Ratsastaakohan Villekin, kun se on Marko Björsin tuttuja.
Ville ratsastaa Markon....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on minusta ihan kummallista, että 5% väestöstä ei opettele kunnolla 95% väestöstä kieltä. Aivan käsittämätöntä ja mennään kyllä perse edellä puuhun, kun laitetaan ne 95 palvelemaan 5 näiden kielellä, eikä toisi päin. En voi olla miettimättä myös, kuinka suppea geenipooli jossain Närpesin alueella on kieli-isolaation seurauksena..
Ns mamuvertaus on ihan osuva, koska Suomessakin on maahanmuuttajien alueita, jossa pärjää ihan hyvin vaikka darin kielellä lopun ikäänsä. Muuten palkataan tulkit.
Ettet vain olisi suvaitsematon kielivähemmistöämme kohtaan. Suomessa on tämä samanlaisuuden vaatimus. Sveitsiläiset ovat sulassa sovussa, ja siellä puhutaan - kuinka monta kieltä, neljääkö?
Ne ruotsinkieliset jotka minä tunnen/tiedän, puhuvat sujuvasti myös suomea. Sellainen joka on kasvanut yksikielisessä (ruotsia puhuvassa) perheessä, ja käynyt koulunsakin ruotsiksi, ei ole joutunut suomea paljon käyttämään. - Jos geeneistä puhutaan, niin tietääkseni ruotsinkieliset ovat hyvin pärjänneet elämässään keskimäärin. Vähäisempi työttömyysaste, rikollisuus ja syrjäytyneísyys kuin enemmistöllä. En minä heitä ollenkaan surkuttele.
Sori vaan mutta Sveitsissä on kieliriitoja sielläkin. Tapasin pari vuotta sitten saksankielisen Sveitsistä ja sanoin kiva kun opitte ranskankin siellä. Alkoi raivoamaan siitä kun ranskaa on pakko lukea koulussa....