Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu

Vierailija
15.03.2017 |

Saataisko keskustelua aikaiseksi?

Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)

Kommentit (1030)

Vierailija
721/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks loppui?

Ihmisellä on jotenkin sisäänrakennettu oikeudentunto. Kun sitten tapahtuu mitä tapahtui, niin vapautin itseni koko seuraamisen vaivalta.

Vierailija
722/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilja on ihan älyttömän hyvä! 

Toivottavasti luvassa on pitkä ura, jos ja kun ei voittoa tästä kisasta tulekaan. 

En ymmärrä Sofian hehkutusta, onnistuneita kuvia toki, mutta luonteeltaan ilkeä ja itsekäs.

Tunnetko hänet?  Minun mielestäni se että hän sanoi toivovansa Viljan putoamista, oli suorapuheisuutta. Kaikkihan noista varmaan toivovat pahimman kilpailijansa putoamista, kun itse tietysti haluavat voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti luvassa on pitkä ura, jos ja kun ei voittoa tästä kisasta tulekaan. 

En ymmärrä Sofian hehkutusta, onnistuneita kuvia toki, mutta luonteeltaan ilkeä ja itsekäs.

Tunnetko hänet?  Minun mielestäni se että hän sanoi toivovansa Viljan putoamista, oli suorapuheisuutta. Kaikkihan noista varmaan toivovat pahimman kilpailijansa putoamista, kun itse tietysti haluavat voittaa.

Eipä ole ainut mitä on sanonut. Alusta asti nälvinyt muita ja ylentänyt itseään. 

Vierailija
724/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä todella harmissani jos se ihme Sofia voittaa, iha nätti tyttö mutta luonne ruma ko mikäkin! Antaa itsestään todella ylimielisen kuvan.

Vierailija
725/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja on kasvanut kisassa, hän on saanut rohkeutta ja itsevarmuutta. Ja hurrasin Lontoon lennoista ja toivottavasti hän käy esittäytymässä mahdollisimman monessa mallitoimistossa ja lähtee rohkeasti maailmalle luomaan uraa. Nyt on se hetki kokeilla siipien kantavuutta

Vierailija
726/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lapsellista toi

mä valehtelin juttu.

Tuntu siltä että yrittivät vähä niinku herätellä Jerryä taas kisaan mukaan. Mun mielestä se on ollut kyllä koko ajan vahva. Nyt vois taas lähtee nousukiitoon. En tykännyt kyllä kenenkään videosta mutta jos täytyy valita niin Vilja selviytyi parhaiten mutta sillä olikin etulyönti asema kun sai harjoitella vuorosanoja etukäteen.

Vierailija
727/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia on ainoa empaattinen tyttö, joka itkee kun joku muu tippuu kisasta, sen sijaan Vilja on pettynyt kun luuli että pääsi jo kolmen parhaan joukkoon. Närpiöläiseksi Sofia puhuu mahtavan hyvää suomea, olen tuntenut pari tyttöä sieltä, jotka lähetettiin suomenkieliseen kansanopistoon, ja ne puhuivat koko vuoden vain englantia muille - niiden ruotsikin on vanhanaikaisempaa kuin islanti. Mallimarkkinoilla hyvä kotikasvatus ala suomenruotsalaiset on suurempi etu kuin mikään kansainvälisyyskasvatus - sitäpaitsi Sofialla on koko elämänmittainen kokemus ulkopuolisuudesta ja muukalaisuudesta pohjalaisena suomenruotsalaisena. Sofia tulee pääsemään mallina pitkälle. Viljakin todennäköisesti pääsee pitkälle yllättävästi siitä syystä, että noin suomalaisen näköinen (nimenomaan heikkouksineen - ei leukaa, hampaat vinossa, lapsenomaisuus...) on kansainvälisillä mallimarkkinoilla todella eksoottinen ilmestys.  Malliainesta on lisäksi Anniinassa ja Jerryssä, muut ovat liian tavanomaisia. Tuomarit ovat aivan surkeita ja ihan pihalla kaikesta, sekä ulosanniltaan, että näkemyksiltään, myötähäpeää... erityisen kauhea on Marica - Maryam kelpaisi, jos ei lainkaan aukaisisi suutaan. Ohjelmaan tarvittaisiin joku, joka opettaisi puhetaitoa ensin tuomareille, ja sitten kilpailijoille.

Vierailija
728/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kyllä nyt onnistuneet jaksossa, siis heräsi tunteita.

Minusta tuli nyt Vilja fani.

Jerry ärsytti, Sofia ärsytti ja tämä kolmaskin.

Se kyllä ihmetytti miksi olivat niin varmoja Viljan putoamisesta.

Jerryn ärsyttävä vinkuminen kun yritti urkkia Viljan palkinnoksi saamia tietoja.

Sofian tekopyhä poikaystävä vinkuvinkuminen kun jatkuvasti kuitenkin nyhvää näissä kundeissa kiinni.

Ihmettelen kyllä kun eivät näe Viljan potentiaalia. Malleissahan on ollut persoonallisen näköisiä ihmisiä iät ja ajat.

Vierailija
729/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ainut mitä on sanonut. Alusta asti nälvinyt muita ja ylentänyt itseään. 

Vähän riippuu siitäkin, millaisia pätkiä kenestäkin ohjelman kuvaajat haluavat näyttää. Usein halutaan jotain draamaa katsojille.

Väärin olisi, jos joku huippuhyvä karsiutuisi. Tämä kisa ei ole kilpailu sanomisista.

Vierailija
730/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia olis saanut tipppua, en kestä tuota sen ylimielisyyttä. Ja sillä ei oo edes aihetta siihen, mitäänsanomaton. Hukkuu massaan..

Vierailija
731/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua tylytystä täällä joka viikko Sofiaa kohtaan. Tyttö on kuitenkin vasta 17 v. ja puhuu suomea melko huonosti. Omasta mielestäni ei vaikuta pahalta ihmiseltä ollenkaan, huono vain ilmaisemaan itseään ja siksi joskus sanoo asiat epäsovinnaisen suoraan. Kyllä hänestä hyvä malli vielä voi kehittyä.

Vierailija
732/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne tuomareihin oikeasti tarvittaisiin yksi joka sanoo realiteetit. Nyt Sofialle sanoi se yksi asiakas suoraan, mutta tuomarit hyssytteli.

Ja samaa mieltä kuin joku, että tuolla maailmalla on todella paljon Sofian kaltaisia kaunottaria malleina.

Hyvä olisi, että opetettaisiin muuten etsimään ne rajat missä suostuu työskentelemään, mutta tuo....

Ja Robertista pidin minäkin.

Mutta kuvathan ne ratkaisee.

Vierailija
733/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että Saimi ja Anne Kukonhovi tuomareina miellyttivät enemmän.

Tuossa kyllä huomaa, että tuomareilla on myös omat suosikit.

Sen tähden Sofia voittaa.

Vierailija
734/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karua tylytystä täällä joka viikko Sofiaa kohtaan. Tyttö on kuitenkin vasta 17 v. ja puhuu suomea melko huonosti. Omasta mielestäni ei vaikuta pahalta ihmiseltä ollenkaan, huono vain ilmaisemaan itseään ja siksi joskus sanoo asiat epäsovinnaisen suoraan. Kyllä hänestä hyvä malli vielä voi kehittyä.

Kyllä ylimielisyyden huomaa jo käytöksestäkin, ei pelkästään puheista. Herätys nyt. Ja vaikka olisinki 17 niin ei se nyt herranjestas oikeuta tollaseen käytökseen. Oon itsekkin 17 ja moni muukin mutta ei sitä tolleen käyttäydytä. Huono tekosyy kielitaito ja ikä :D

Vierailija
735/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja oli riparilla isosemme,eikä parempaa isosta voi kuvitellakaan. Ihana ystävällinen,empaattinen ja aina valmis auttamaan. Tätä mieltä Ilmajoen nuoret👍

Vierailija
736/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kolme olivat oikeasti inhottavia Viljalle.

Sofian kielitaito ei minua haittaa, olen tuntenut mukavia suomenruotsalaisia jotka puhuvat huonosti suomea.

Vierailija
737/1030 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan oli se, että henkolöi sen yhteen ihmiseen.

Yksi vain voittaa joten tietenkin jokainen toivoo muiden putoavan ennen itseä.

738/1030 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jaksoa katsottu, joitain mietteitä kaudesta.

On kyllä todella sääli, jos Sofia voittaa. Minulla ei oikeastaan ole lisättävää muiden kommentteihin hänestä, mutta jos tässä kansainvälistä mallia haetaan niin väärälle menee voitto. Kuten monesti todettu, mallimaailma on täynnä Sofian näköisiä tyttöjä, joilla on vielä plussina sellaiset pikku jutut kuin nöyryys ja ammattimaisuus (että ihan kuvauksissa voi suudella vastamallia vaikkei hän olisikaan se oma POIKAYSTÄVÄ). Sofian pitää kisassa hyvät kuvat, hänestä saa kieltämättä kauniita kuvia, mutta heittäytyä hän ei osaa ja asenne on mitä on.

Vilja on ehdoton suosikkini. Hänellä on hyvä asenne mallintyötä kohtaan ja hän yrittää aina parhaansa eikä nyrpistele nokkaansa oudoille haastekisoille tai kuvauksille. Varsinkin niissä kellomerkin kuvauksissa Vilja suorastaan säkenöi, hänen otoksensa olivat aivan lumoavia. Kyseessä on todella jännä tyyppi, kuten tuomaritkin ovat kommentoineet. Vaikuttaa ensin ujolta ja vähän mitäänsanomattomalta, mutta kamera saa hänestä kaikki parhaat puolet esiin. Yksinkertaisesti äärimmäisen kuvauksellinen henkilö. Sofiaan verrattuna Viljan kuvat eivät välttämättä ole niin tasalaatuisia, mutta hänen parhaat kuvansa eivät häviä Sofian parhaille kuville yhtään, itseasiassa jättävät ne täysin varjoonsa. Lisäksi Viljan ulkonäkö on ulkomailla eksoottinen ja persoonallinen, mitä mallimaailmassa tunnetusti arvostetaan.

Sitten Juuso. Pakko sanoa, että vähän ihmettelen, että millä ihmeellä Juuso on päässyt näin pitkälle?!  Siis joo, hän näyttää mallilta, on hieno LUUSTO jne., mutta mitä hän oikeastaan kuvauksissa tekee muuta kuin vähän siristää silmiä ja kallistaa päätä? Lisäksi hänen saamansa kehut tuomaristolta (ja varsinkin Maryamilta) ovat olleet suurilta osin absurdeja. Aina kun ajattelen, että nyt ei ollut kyllä Juuson vahvin päivä, niin eiköhän hän vaan voita haastekisan tai ainakin saa vuolaita kehuja heikkouksistaan. Kun piti kuvata itsestään casting -video englanniksi, Juuso harmitteli omaa heikkoa kielitaitoaan, mutta Maryam sanoi jotain että video oli mahtava eikä Juuso saa ikinä ajatella ettei osaisi englantia. Hohhoijaa, mietin että näinköhän olisi ketä tahansa tsempattu sen sijaan, että olisi annettu rakentavaa kritiikkiä ja kehotus harjoitella englantia. Se Biozellin video oli Juuson osalta todella kökkö, mutta pelkkää positiivista palautetta tuli Maryamilta ja muilta, Marica sentään ainoana oli sitä mieltä että Juuso epäonnistui. Kyllä esim. Sofialle Maryam sanoi suoraan, että hän olisi pystynyt parempaan... En missään nimessä vihaa Juusoa, hän oli alkukaudesta yksi lemppareistani, mutta nyt on alkanut ärsyttää asemansa tuomariston lellikkinä kun itse en ole kehitystä havainnut.

Jerrystä ei ihmeempää sanottavaa. Monet tuntevat näkevän hänessä paljonkin, minusta hajuton ja mauton. Menestyisikö hän kansainvälisenä mallina, en osaa arvioida.

Vierailija
739/1030 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskahan se yhden ilmeen vilja tippuu.. suus auki joka kuvassa ja kaikissa kuvissa sama ilme. kyllästyin jo naamaan edes blondaus ei pelasta... ei myy ei nappaa.

Vierailija
740/1030 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pettynyt jos Sofia voittaa. Siis kuvitteleeko hän tosissaan, että Viljan on annettu voittaa jotta hänelle tulisi parempi mieli. Eikö tosiaan tullut mieleen, että Vilja voitti syystä että onnistui tehtävissä parhaiten. Naurettava tuo Sofian asenne. Olen itsekkin kaksikielinen ja puhun muutamaa muuta kieltä kehnosti (huonommin kuin Sofia Suomea.) Huono kielitaito ei kuitenkaan ole syy röyhkeydelle ja ylenkatsovuudelle. Huonon kielitaidon takia et pysty ilmaisemaan itseäsi riittävän hyvin, mutta Sofian taitotaso huomioiden se ei ilmene siten, että päästät suustasi jotain päinvastaista mitä tarkoitat. Ei hän vahingossa sano Suomeksi, että Vilja voitti varmaan siksi että hänen fiiliksensä olisi parempi kun lähtee. Jos noin paljon osaa jo Suomeksi sanoa, niin ei sitä vahingossa sano sen sijaan, että "Vilja voitti koska oli paras." Hän ilmeisesti kokee myös olevansa sen verran muiden yläpuolella, että voi kieltäytyä mistä milloinkin.

Mariamin temppu oli mauton tuossa vaiheessa. Jos itse mietin tilannetta (urheilupuolelta), jolloin ennen uusintaa oli tiedossa että kaikki kolme uusintaan osallistuvat saavat ainakin mitalin - niin olisi ollut todella lapsellista ilmoittaa, että "hähää, minä kuuluttajana valehtelin teidän sekuntien sadasosat!!! Ettepä välttämättä saakaan mitalia." Mielestäni jopa törkeää ja loukkaavaa. Yrittävätkö tiputtaa Viljan ja nyt tuli sitten tuollainen juonenkäänne kun Vilja sattuikin onnistumaan. Voi toki olla, että juonenkäänne olisi tullut vaikka Vilja olisi ollut Jerryn kohdalla. Suhtaudun siihen kuitenkin hieman skeptisesti.

Ja mitä Sofiaan vielä tulee, niin onhan hänessä potentiaalia. Ei kuitenkaan ole mikään iloitsemisen aihe, jos tuollaisen käyttäytymisen päätteeksi vetää pisimmän korren - unohtamatta, että kilpailun tarkoitus on löytää menestyvä malli mukavan ihmisen sijaan. Viljassa on kuitenkin mielestäni paljon potentiaalia mallina, on kehittynyt hurjasti ja todella pyrkii kehittymään, käyttäytyy hyvin.. Hänessä olisi koko paketti. Voisi kuvitella että hieman eksoottinen ulkonäkö olisi tänäpäivänä vain etu. Sofia on klassisen kaunis, mutta eikö hänenlaisiaan ole lopulta aika paljon maailmalla?

Ketju on lukittu.