Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosilomalain asiantuntijat!

Vierailija
15.03.2017 |

Tilanne on siis se, että minä ja muutama muu olemme tuntityöläisiä, min. 15h/vko, käytännössä kuitenkin täysiä viikkoja.

Vuosilomaa kertynyt lomaan mennessä 10 pv, eli ma-la ja ma-to. Esimies ilmoitti, että vuosilomapäivä vastaa/korvaa vain 2 työtuntia, eli tuolloin jälkimmäisenä perjantaina pitäisi tehdä vielä 7 tuntia töitä jotta tuo 15 tunnin minimi täyttyy. Eli siis neljä lomapäivää ei vastaa neljää työpäivää, jolloin perjantain voisi pitää "omana vapaana" määrätyn minimityöajan puitteissa, vaan neljä lomapäivää vastaa 4 x 2 työtuntia.

Onko oikein?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot tehny jatkuvasti yli sopimustunnit/vko sinulla on lain mukaan oikeus saada ne tunnit myös sopimukseesi. Yksi tasoittumisjakso riittää, että laki on puolellasi.

Mitä tuohon lomapalkkaasi tulee niin jos olet tehnyt vaikka 150h/kk keskiarvolla etkä 60h/kk, on lomapäiväsi pituus noin 6,5h ja sen mukaan saat myös lomapalkkaa.

Mitä! Voiko tämä pitää paikkaansa? Kuulun vain kassaan, mutta täytynee kyllä liittyä liittoonkin. Toisaalta se on varmaa, että jos alkaa tässä asiassa tappelemaan ja vänkäämään laista, ei ole toivoakaan määräaikaisuuden jatkamisesta... :(

Ap

Vierailija
22/24 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua muuta kuin sen, että meillä jos lomapäiviä on käyttämättä 5, tulee kokonainen viikko lomaa.

Ei tule, koska yhden päivän on oltava "lauantai" eli 6pv pitää merkata lomaksi.

No ei ainakaan meidän työehtosopimuksessa :) vaan 5 lomapäivää = viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisilla meillä on lomapäivä kokonainen päivä ilman työvuoroa, mutta se palkka ko. Päivästä on osa-aikaisen palkka. Eli sun keskimääräinen päivän pituus suhteutettuna kokoaikaisen työaikaan. Alasta riippuen jakajia on erilaisia. Meillä kokoaikaisen tunnit per kk on kai 156 tessissä. Eli pomo on varmaan oikeassa. Mutta onko se just 2 h jos olet tehnyt enemmän kuin minimi vuoden ajan ?

Olen tehnyt vähimmilläänkin 25h/vko, mutta suurimman osan ajasta tehnyt 37.5h/vko.

Ap

Mikä on keskimääräisen työpäivän pituus lomakaudella 2016 mukaanlukien 0 päivät

Googlaa myös mikä on lomakausi. Eli loppuu maaliskuuhun.

Olen marras-joulukuun tein 7.5h päivässä, noin kolmena päivänä viikossa. Tammikuusta tähän hetkeen teen 7.5h päivässä viitenä päivänä viikossa.

Lomapäivien määrä ei ole tässä ongelma, vaan se, vastaavatko lomapäivät työpäiviä "arvoltaan". Eli jos olen yhden vuosilomapäivän viikossa pois, montako tuntia/päivää pitää viikolla vielä tehdä, että vähimmäisvaatimus tulee täyteen.

Ap

Eikös se ole 18h/vk eli tuo tuntimäärä pitää vähintää tehdä töitä viikossa, jotta vuosilomaa kertyy.

Vierailija
24/24 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisilla meillä on lomapäivä kokonainen päivä ilman työvuoroa, mutta se palkka ko. Päivästä on osa-aikaisen palkka. Eli sun keskimääräinen päivän pituus suhteutettuna kokoaikaisen työaikaan. Alasta riippuen jakajia on erilaisia. Meillä kokoaikaisen tunnit per kk on kai 156 tessissä. Eli pomo on varmaan oikeassa. Mutta onko se just 2 h jos olet tehnyt enemmän kuin minimi vuoden ajan ?

Olen tehnyt vähimmilläänkin 25h/vko, mutta suurimman osan ajasta tehnyt 37.5h/vko.

Ap

Mikä on keskimääräisen työpäivän pituus lomakaudella 2016 mukaanlukien 0 päivät

Googlaa myös mikä on lomakausi. Eli loppuu maaliskuuhun.

Olen marras-joulukuun tein 7.5h päivässä, noin kolmena päivänä viikossa. Tammikuusta tähän hetkeen teen 7.5h päivässä viitenä päivänä viikossa.

Lomapäivien määrä ei ole tässä ongelma, vaan se, vastaavatko lomapäivät työpäiviä "arvoltaan". Eli jos olen yhden vuosilomapäivän viikossa pois, montako tuntia/päivää pitää viikolla vielä tehdä, että vähimmäisvaatimus tulee täyteen.

Ap

Eikös se ole 18h/vk eli tuo tuntimäärä pitää vähintää tehdä töitä viikossa, jotta vuosilomaa kertyy.

35h/kk on se raja. Mutta loman kertyminen ei tosiaan ole ongelma, vaan se että lomapäivät eivät kerrytä sen viikon työaikaa kuin 2h/pv, vaikka minäkin teen täyttä viikkoa normaalisti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä