Ain kutsun seulontamammografiaan, olen 52-v. Juuri 50-v. kävin seulontamammografiassa.
Nyt tulee mieleen, että oliko siellä edellisessä seulonnassa kuitenkin jotain, että kutsuivat uudelleen. EIkö nämä yleensä tule 5 vuoden välein?
Kommentit (18)
Sekoitat varmaankin papa-testeihin.
T.1
Olen helsinkiläinen, saman ikäinen kuin sinä ja kahden vuoden välein kutsu tulee. Joten älä ole huolissasi :)
Lisään vielä, että jos edellisissä kuvissa olisi näkynyt jotain huolestuttavaa, niin sinut olisi kutsuttu lisätutkimuksiin heti kun radiologi on katsonut kuvasi.
T. 1
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden välein tulee kutsut 50-68-vuotiaille.
Tätä en tiennyt, onkin hyvä juttu. Kiitos tiedosta.
Olen 54 ja en ole saanut kutsua kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa asut?
Soita terveyskeskukseen, niin ohjaavat oikealle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen, saman ikäinen kuin sinä ja kahden vuoden välein kutsu tulee. Joten älä ole huolissasi :)
Helsikiläisyys ei ole kriteeri, vaan sukupuoli, elikkäs nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsikiläisyys ei ole kriteeri, vaan sukupuoli, elikkäs nainen.
n *paiskaa perään*
Kävin syksyllä eka kerran ja kutsu uusintakuvaan tuli heti. Onneksi väärä hälytys. Seulonta on 2v välein, papa 5v., kuten yllä todettua.
Vierailija kirjoitti:
T.1
En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Kutsu papa-kokeisiinhan tulee viiden vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.1En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Kutsu papa-kokeisiinhan tulee viiden vuoden välein.
Kai ap nyt tietää, onko kutsuttu mammografiaan vai papaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.1En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Kutsu papa-kokeisiinhan tulee viiden vuoden välein.
Toki tietää. Mutta ihmetteli eikö kutsu mammoihin tule viiden vuoden välein. Sekoitti siis papaan, johon tulee kutsu silloin viiden vuoden välein. Eihän sitä olisi muuten täällä ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi samoin. Kunnes huomasin lukiessani asiasta että esim. jos on osoitteenluovutuskielto, kuten itselläni, kutsua ei tule, vaan aika on tilattava itse. Tässä voi olla yksi syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tietää. Mutta ihmetteli eikö kutsu mammoihin tule viiden vuoden välein. Sekoitti siis papaan, johon tulee kutsu silloin viiden vuoden välein. Eihän sitä olisi muuten täällä ihmetellyt.
Ei sekoittanut papaan. Luuli, että mammoon tulee kutsu 5 vuoden välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekoittanut papaan. Luuli, että mammoon tulee kutsu 5 vuoden välein
No sinähän olet vänkääjä. Varmasti kaikki muut tajusivat mitä tuo vastaaja tarkoitti.
Minä en aio mennä kertaakaan. Käyn ultrauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio mennä kertaakaan. Käyn ultrauksessa.
Vapaaehtoistahan se on. Ultralla ei kyllä näy lähellekään yhtä hyvin. Mutta jokaisen oma valinta.
Kahden vuoden välein tulee kutsut 50-68-vuotiaille.