Luonnontieteellinen tiedekunta
Mitä te sieltä valmistuneet teette työksenne? Mitä esim. fyysikko, kemisti ja biologi tekevät työssään? Millaista työ on? Joutuvatko kaikki opettajiksi, vai riittääkö töitä muistakin asioista kuin opetuksesta?
Kommentit (16)
Kouluttauduin toiselle alalle saadakseni töitä. Onnea hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttauduin toiselle alalle saadakseni töitä. Onnea hakuun.
Mille toiselle alalle kouluttauduit?
Ajan taksia. Nojoo ei tässä muita voi syyttää kuin itseä, kun jo esittelytilaisuudessa sanottiin, ettei Suomessa ole juurikaan töitä
Olen kemisti ja tutkimuslaboratoriossa töissä. Onhan näitä paikkoja lääketieteessä ja ympäristöpuolella.
Kai sitä voi tutkijaksikin ruveta, tai sitten johonkin yritykseen.
Työskentelen lähihoitajana, ainakin riittää töitä.
Jos matematiikka ja fysiikka tai kemia kiinnostaa, niin kannattaa ennemmin hakea teknilliseen yliopistoon, jos ei halua opettajaksi. DI:llä on selvästi paremmat työllistymismahdollisuudet kuin luonnontieteellisen alan maisterilla.
Kemisteillä saattaa olla töitä; Suomen teollisuudesta neljänns on jollakin tavalla kemianteollisuutta. Fyysikoilla ja matemaatikoilla ei oo mitään.
Onko työllisyystiöanne todella noin huono?
Vierailija kirjoitti:
Kemisteillä saattaa olla töitä; Suomen teollisuudesta neljänns on jollakin tavalla kemianteollisuutta. Fyysikoilla ja matemaatikoilla ei oo mitään.
Aalto-yliopiston teknillisestä fysiikasta ja matematiikasta valmistuneille kyllä riittää töitä. Kannattaa tosiaan hakea teknilliseen yliopistoon, jos ei halua opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aalto-yliopiston teknillisestä fysiikasta ja matematiikasta valmistuneille kyllä riittää töitä. Kannattaa tosiaan hakea teknilliseen yliopistoon, jos ei halua opettajaksi.
Voi olla että töitä olisi löytynyt mutta itse katsoin paremmaksi aloittaa lääkärin opinnot pari vuotta sen jälkeen kun sain diplomi-insinöörin paperit. Alanvaihtoa en ole koskaan katunut ja samalla tavalla tiedän monen muunkin diplomi-insinöörin tehneen.
Opettajien paikkoja ei enää ole. Ryhmäkokojen suurentaminen ja koulujen lakkautukset vähentävät opettajien tarvetta vielä lisää.
Kaveri työskentelee tilastokeskuksella, pääaine matikka ja tilastotiede sivuaineena. Minä opiskelin tietojenkäsittelytiedettä, joka ainakin Helsingissä on luonnotieteellisessä tiedekunnassa, ja olen yllättäen it-alalla. Sivuaineena mulla oli matikka ja tilastotiede.
Minä väittelin ja olen tutkijana kiertänyt yliopistosta toiseen määräaikaisissa työsuhteissa.
Minuakin kiinnostaisi, nyt kun haku lähestyy!