Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaa 3v asti, yksityiseen päiväkotiin jo aiemmin?

Vierailija
14.03.2017 |

Olen ilmoittanut työnantajalle, että olen hoitovapaalla, kunnes lapsi täyttää 3v. Nyt ollaan kuitenkin tutkittu päiväkotivaihtoehtoja ja yhdessä hyvässä yksityisessä olisi mahdollista aloittaa, mutta aloitusaika heillä olisi jo elokuussa, jolloin lapsi on vasta 2v 9kk.

Onhan mun mahdollista olla vielä hoitovapaalla sinne 3v asti, vaikka lapsi aloittaisikin jo vähän aiemmin päiväkodissa? Ettei ole pakko palata heti elokuussa töihin? Osa-aikahoito olisi mahdollista nuo ekat kuukaudet ja voisi harjoitella alkuun lyhyempiä päiviä muutamana päivänä viikossa. Ollaan myös muuttamassa syksyllä, niin saisin laitettua asuntoakin hyvin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme vastauksia olet saanut. Monella vastaajalla on selvästi vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

Mä olin Shangaissa muutaman vuoden kun olin hoitovapaalla. Perheemme muutti miehen työn mukana. Palasin lasten kanssa Suomeen ja omiin töihin, kun kuopus täytti kolme. Mies tuli perässä puolen vuoden päästä.

Ja kateellisille tiedoksi hoitovapaa työelämä stä ja kotihoidontuki on täysin eri asioita.

Miten tämä liittyy mitenkään ap:n kysymykseen?!

Esimerkki siitä ettei hoitovapaa ja lastenhoitojärjestelyt sido toisiaan. Sossuperheet luulee että hoitovapaa = kotihoidontuki. Luulo on väärä.

Mitä ihmettä horiset? Kommentoijat ovat neuvoneet ap:ta ihan oikein. Kukaan täällä ei ole väittänyt tuollaisia.

Vierailija
22/23 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työantajalle ei kuulu hoidatko lapset itse, hoitaako kunta vai yksityinen kun olet hoitovapaalla. Kelalle kuuluu jos kunta hoitaa lapset, et saa silloin kodinhoidon tukea. Yksityisellä hoidettaessa et saa kodinhoidon tukea mutta saat tukea yksityiseen päivähoitoon mikä voi olla aika sama summa. Eli kelaakaan ei kiinnosta oletko hoitovapaalla vai töissä. Päivähoitopaikkaa ei välttis kunnalta saa jos ilmoitat että olet hoitovapaalla ainakaan siitä lähipäiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työantajalle ei kuulu hoidatko lapset itse, hoitaako kunta vai yksityinen kun olet hoitovapaalla. Kelalle kuuluu jos kunta hoitaa lapset, et saa silloin kodinhoidon tukea. Yksityisellä hoidettaessa et saa kodinhoidon tukea mutta saat tukea yksityiseen päivähoitoon mikä voi olla aika sama summa. Eli kelaakaan ei kiinnosta oletko hoitovapaalla vai töissä. Päivähoitopaikkaa ei välttis kunnalta saa jos ilmoitat että olet hoitovapaalla ainakaan siitä lähipäiväkodista.

Kyllä se kuuluu työnantajalle, sillä hoitovapaata myönnetään oman lapsen hoitamista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan