Elääkö siittiöt yleensä helposti 3 vuorokautta, vai onko se jo todella hyvin jos niin kauan naisen sisällä selviävät?
Niin monessa paikassa lukee eri tavalla. Jossain 2-3 päivää ja jossain 2-5 päivää
Kommentit (15)
Yksikin päivä voi olla liikaa. Käytä sitä kortsua.
No minulla on oviksen tarkka hetki tiedossa, munasolu irtosi tasan 3vrk yhdynnän jälkeen. Seuraava yhdyntä oli vasta noin vuorokauden ovulaation jälkeen, eli aika epätodennäköistä siitä raskautua.
No jos ei tällä tärppää, niin seuraavaan kiertoon sitten, mutta olisi mukava tietää että minkälaiset mahdollisuudet edes on
AP
Elävät ihan miten sattuu. Kuin pellossa.
nimim. vahinkoisä.
Vierailija kirjoitti:
No minulla on oviksen tarkka hetki tiedossa, munasolu irtosi tasan 3vrk yhdynnän jälkeen. Seuraava yhdyntä oli vasta noin vuorokauden ovulaation jälkeen, eli aika epätodennäköistä siitä raskautua.
No jos ei tällä tärppää, niin seuraavaan kiertoon sitten, mutta olisi mukava tietää että minkälaiset mahdollisuudet edes on
AP
Jos tärppiä odotat niin miksi et harrastanut seksiä ovulaatioajankohtana, jos se kerran on tiedossa...? Ette taida vielä olla yrittäneet kovin kauaa :)
No meillä on harrastettu seksiä 3, 4 ja 5 päivää ennen, sekä vuorokausi ovulaation jälkeen. Riittäisköhän? :)
Justiinsa ne parhaimmat päivät jäi käyttämättä, eli ovulaatiopäivä ja pari päivää sitä ennen
AP
Kyllä ne voi elää viisikin päivää.
Itse olen aina tullut raskaaksi ekasta kierrosta ja seksiä on harrastettu 3-4 päivää ennen ovista. Neljättä odotan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina tullut raskaaksi ekasta kierrosta ja seksiä on harrastettu 3-4 päivää ennen ovista. Neljättä odotan.
Onko oviksesi ollut tarkkaan tiedossa, vai oletko laskemalla sen tiennyt?
Itse olin ovispäivänä ultrassa ja ultraaja sanoi follikkelin olevan 23mm ja irtoaa kuulemma hetkenä minä hyvänsä, illalla järkyttävät oviskivut, eli silloin luultavasti irtosi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina tullut raskaaksi ekasta kierrosta ja seksiä on harrastettu 3-4 päivää ennen ovista. Neljättä odotan.Onko oviksesi ollut tarkkaan tiedossa, vai oletko laskemalla sen tiennyt?
Itse olin ovispäivänä ultrassa ja ultraaja sanoi follikkelin olevan 23mm ja irtoaa kuulemma hetkenä minä hyvänsä, illalla järkyttävät oviskivut, eli silloin luultavasti irtosi.
AP
Jos haluat että tärppää, kannattaa tehdä näin:
Yhdyntä vähintään kerran päivässä kolmesta päivästä ennen ovista kolmeen päivään sen jälkeen, joka päivä tuon n viikon aikana. Pari päivää ennen "rupeamaa" taukoa seksistä. Maksimoi hedelmöityksen.
Toki jos geenit ei sovi yhteen tai jos liikkuvia siittiöitä on vähän, ei tämäkään auta.
Juu tiedän, nyt ei vain ollut mahdollisuutta seksiin juuri noina tärkeinä päivinä :(
Toivottavasti tuo 3-5 päivää riittää
No tätähän ei voi kukaan tietää kun ei tiedetä miehesi sperman laatua ym.
Ja jos seksiä oli vielä vuorokausi oviksen jälkeenkin niin silloinkin voi tärpätä kun munasolu elää ainakin sen vuorokauden irtoamisesta.
Siittiöiden hedelmöityskyvyn ikäennätys on 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
No tätähän ei voi kukaan tietää kun ei tiedetä miehesi sperman laatua ym.
Ja jos seksiä oli vielä vuorokausi oviksen jälkeenkin niin silloinkin voi tärpätä kun munasolu elää ainakin sen vuorokauden irtoamisesta.
Joka paikassa lukee että munasolu elää 12-24h, eli KORKEINTAAN sen vuorokauden
AP
Itse olen raskaana viimeisilläni. Ovis olisi normi laskujen mukaan ollut keskiviikkona. seksiä oli kolme päivää aikaisemmin. Eli kai ne voi. Tai sitten ovis oli normaalia aikaisemmin.