Nummela-hki bussi 112 eur/kk. 3h+k rivitalo vuokra 850 eur/kk. omistusasuntoja 3-4h alle 140000eur paljon tarjolla.
Eli joku kaipaili mitä matkakulut ja asuminen muualla kuin Helsingissä maksaisi. Nuo hinnat on otettu tämän päivän tarjonnasta oikotieltä. eli halvemmallakin voisi saada. Ja bussimatka kestää 45-55 min, riippuen vuorosta.
Kommentit (10)
Kiinnostaisi, mutta että tunti Hesaan..
Niin ja sitten sieltä Helsingistä vielä työmatkaa bussilla 30-40min. Kaikki ei käy Kampissa töissä. Itse asuin vähän aikaa nummelassa ja suurinosa taloista EI sijaitse lähelläkään bussiasemaa. Helposti tulee vielä aiitä 4 km pyörämatkastakin tulla lisää. Lisäksi aamuruuhkassa se 55min venyy helpsti vielä puoli tuntia, bussi tulee nummelan jo 15 min myöhässä ja sitten Meilahden ympäristö aivan tukossa.
Eli lapsi on päivähoidossa vanhemman työpäivän lisäksi tuon matka-ajan, eli lapsen hoitopäivä huitelisi siellä 9-10 h tietymillä.
Minä kävin nuorena reilun vuoden töissä Helsingin Sörnäisistä Nummelaan julkisilla. Työmatka yhteen suuntaan ovelta ovelle reilu 1,5h suuntaansa, ja heti kahdeksalta oli oltava tietenkin töissä ja usein päivät venyivät ylitöiden puolelle. Voi luoja että se oli raskasta :( En kyllä julkisten varassa lähtisi tuolta ympäryskunnista matkustamaan, ellei koti sitten sijaitsisi jossain raideyhteyden vieressä. Muuten elämä on pelkkää työmatkustamista, jolloin niistä edullisemmista asumiskuluista ei ole mitään iloa.
Jos ei työpaikka satu olemaan ydinkeskustassa, pitää maksaa myös Hgin sisäinen tai seutumatkakortti mukaan hintaan ja tietysti myös se työmatka keskustasta työpaikalle. Minun työpaikkani on Vuosaaressa.
Joo, kyllä 55min Nummelasta Kamppiin tiistaiaamuna klo 8 maissa on hyvin ajettu. Vaikka tulee bussikaistaa ison pätkän matkaa. Ja tuo on tosiaan siitä Turuntien varresta, aika harva siinä asuu.
Vaikka aikataulun mukaan bussi Nummelasta Kamppiin olisi 55 min, niin aamuruuhkassa se on 1 h 15 min. Sitten siihen päälle tulee matka kotoa bussipysäkille 15 min, pakko kävellä koko matka. Ja matka Kampista töihin Itäkeskukseen kävelyineen noin 30 min. Eli 2 tuntia suuntaansa. Tosi kiva. Ja sama takaisin kotiin.
Joku voisi laittaa vertailuhintoja muista kunnista, itse en nyt ehdi enää katsoa.
Saatais oikeaa tietoa eikä mutulla mentäis.
Asun ihan muualla, mutta ihmettelen sitä että eikö Helsingissä ollenkaan kävellä koskaan? Jos 15 min kävely on ihan kauhea asia.
Ja bussille on joka puolelta Nummelaa max. 500m?