Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö istumaan lattialla jalat ja selkä suorana?

Vierailija
13.03.2017 |

valtakunnallisen Move-tutkimuksen mukaan jopa kolmannes nuorista ei pysty istumaan jalat eteen ojennettuina ja selkä suorassa lattialla. Tai käymään ryhdissä kyykyssä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, vitsailetteko te, jotka ette pysty istumaan lattialla jalat ja selkä suorana? En ymmärrä miten joku ei oikeasti pysty...

Olen keski-ikäinen ja mulla on useita vammoja mutta pystyn silti.

Onhan sinulla nyt aivan varmasti selkä oikeasti kunnolla suorana, kyllä minäkin pystyn istumaan lattialla jalat ja "selkä suorana" seinää vasten mutta silloin selkä ei ole oikeasti lähellekään suora, vaan etenkin alaselkä selvästi kaarellaan.

Vierailija
22/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Takareidet ja polvitaipeet kiristävät.

Olen käynyt venyttelytunneilla mutta eivät tuottaneet tulosta. Edelleen venyttelen aina salin ja jumpan jälkeen, joita tosin harrastan nykyään liian harvakseltaan. Ylipainoa ei ole. Skolioosi kyllä löytyy ja kyfoosi puuttuu selkärangasta, mutta eipä niillä taida olla vaikutusta tähän jalkojen jäykkyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, lähelle pääsen. Selän saaminen täysin samaan asentoon kuin mallikuvassa ei ole niin helppoa kuin voisi luulla.

Vierailija
24/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, vitsailetteko te, jotka ette pysty istumaan lattialla jalat ja selkä suorana? En ymmärrä miten joku ei oikeasti pysty...

Olen keski-ikäinen ja mulla on useita vammoja mutta pystyn silti.

Tiiätkö mikä on selkärankareuma? Mä tiedän, valitettavasti.

Vierailija
25/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikästässä40senä kirjoitti:

pystyttekö istumaan syväkyykyssä pohje/perse kosketuksessa 3min? entä tästä minuutti jumppakeppi käsien välissä pään päällä`?

Pystyn, venyttelen muutenkin silloin tällöin. Pystytkö syväkyykyssä nostamaan toisen jalan irti maasta suoraksi ja pysymään tasapainossa? T. 52v

Vierailija
26/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, lähelle pääsen. Selän saaminen täysin samaan asentoon kuin mallikuvassa ei ole niin helppoa kuin voisi luulla.

Misä se mallikuva on?

Vierailija
27/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takareidet aika kireät siis monilla. Itse sidon joka aamu kengännauhat seisten polvia taivuttamatta, arkipäivän venyttelyä. Ja on skolioosi ja ikää mutta tajuan liikkuvuuden ja tasapainon tärkeyden.

Vierailija
28/30 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa selkää millään täysin suoraksi eikä siinä mitään, toimeen on tultu ja maraton juostu. En saanut myöskään spagaatia vaikka treenasin sitä kuukausia aktiivisesti. Fysiatrin testin mukaan lantion anatomiani on spaagatin kannalta kokolailla mahdoton. Fysioterapeutti sanoi että yliojennuksesta ei ole mitään hyötyä jos ryhti on vuosikausia ollut kumara. Parasta olisi löytää luonteva kivuton asento ja huolehtia lihaskunnosta. Baletit olen jättänyt taipuisemille ja keskityn nykyään hauva-kävelyyn.

Vierailija
29/30 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pystynyt. Yliliikkuvat nivelet selässä ja jäykät lonkat/kireät takareidet. Nyt loppuraskauden aikana ei tule mieleen edes yrittää.

Vierailija
30/30 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikästässä40senä kirjoitti:

pystyttekö istumaan syväkyykyssä pohje/perse kosketuksessa 3min? entä tästä minuutti jumppakeppi käsien välissä pään päällä`?

Onko tuo sama kuin slaavikyykky? Saatan etätöissä istuskella puoli päivää noin koneen ääressä.