Milloin palsta muuttui ilkeilijöiden tyyssijaksi?
Joskus googlatessa on tullut vastaan vanhoja keskusteluja palstalta n.10 vuoden takaa. Ihmiset keskustelivat vaikeistakin asioista ystävällisesti, kokemuksia jakaen ja tukien. Jos joku erehtyy nyt kirjoittamaan aloituksen sairaasta lapsestaan, ikävästä anopistaan tai perhehuolistaan, niin heti paikalla on kasa ihmisiä lyttäämässä ja haukkumassa. Missä vaiheessa palsta muuttui tällaiseksi, jossa pilkataan elämän kolhimia ihmisiä, haukutaan toisia mielisairaiksi jne? Mistä muutos johtuu?
Kommentit (33)
Monesti etsimällä etsitään vikaa aloittajasta ja jos ei heti löydy, niin keksitään tarinaa lisää. Onneksi on vielä paljon asiallisia vastaajia.
Totta. Varsinkin satuttaa se, että omia valintoja arvostellaan välillä törkeästikin :( Nimettömänä on liian helppoa provota.
Silloin kun akateemikot ilmestyivät palstalle.
Yleinen ilmapiiri on muuttunut kovemmaksi ja ilkeilystä on tullut suoranainen kansanhuvi, valitettavasti. Omaa stressiä ja v-tutusta on helppo purkaa nimettömänä netissä kanssaihmisiin.
Tänään saatiin merkittävä voitto kun löytyi kiusaajarinki joka ilmoitettiin mahdollisimman varmaan paikkaan niin että se myös heidän osaltaan loppuu. Tätä ei tehty kevyin perustein vaan pitkään varoiteltiin. Tulee raskas kevät nyt kiusaajille että oikein sääliksi käy .
Ennen kirjoitettiin (rekisteröittömättömällä) nimimerkillä, tai siis moni kirjoitti. Samat tyypit kirjoitti ja opittiin tuntemaan toisia ja vähän taustojakin. Jotkut tapasivat ihan oikeassa elämässäkin. Nyt kaikki ovat nimettömiä.
Tämä ei ole ollenkaan ainoa sivusto, jossa tätä ilkeyttä ilmenee. Itse hengailen Suomi24:n chateissa, ja meno on toisinaan täysin sietämätöntä. Vaikka jättäisi huomiotta täydelliset peelot, niin ruutu on usein täynnä syyttelyä ja vähättelyä. Olen miettinyt, että ovatko ihmiset hermostuneita, kun hyvät uutiset ovat nykyään vähissä. Valitettavasti olen huomannut itsessänikin hermostuneisuuden oireita: ajaudun turhan helpolla mukaan täysin joutaviin kiistoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään saatiin merkittävä voitto kun löytyi kiusaajarinki joka ilmoitettiin mahdollisimman varmaan paikkaan niin että se myös heidän osaltaan loppuu. Tätä ei tehty kevyin perustein vaan pitkään varoiteltiin. Tulee raskas kevät nyt kiusaajille että oikein sääliksi käy .
Tällä palstalla? Joojoo...
Puolustautukaa aina jos joku on tahallaan ilkeä sillä ihminen ymmärtää vain samaa kieltä mitä puhuu jos on noin häiriintynyt . Tehkää se itsenne takia sillä jos antaudutte kiusattavaksi niin masennutte vaan. Raja sille joka hakee rajaa . Rajat ovat tavallaan rakkautta sillä ne auttavat tuota toista kasvamaan ei kiusaajaksi, kenties!
Palstasta on tullut liian tunnettu, tämä on ollut esillä iltapäivälehdissä, radiossa ym.
Niin kauan täällä närppiminen jatkuu kuin suostutaan semmoiseen menoon. Ei pidä antautua kiusattavaksi . Muuten ovat molemmat yhtä sairaita.
Luulen, että tällaisille keskustelupalstoille ja nettiin kirjoittaminen yleisestikin on lisääntynyt valtavasti. Saadakseen äänensä kuulumaan suuresta massasta täytyy aina vain kirjoittaa kärkevämmin. Toisekseen moni kirjoittaja ei nykyisin välitä edes siitä, että kirjoittaa omalla nimellään. Kansanedustajat saavat tuomioita kansanryhmää vastaan kiitottamisesta tai ihmisten loukkaamisesta, eikä se tunnu menoa haittaavan.
Porukka on vaihtunut. Fiksut (suurin osa) lähti pois, kun tyhmät luuserit (jankuttajat, paskanjauhajat ja henkilökohtaisuuksiin menijät, kirjoitusvirheiden stalkkaajat ja niistä alati nillittävät ja jopa kielioppipoliiseiksi itseään tituleeraavat (anna mun kaikki kestää :D ), alapään asioijat, mielenterveysongelmaiset ja muut pervot ja provot) valtasivat palstan. Maahanmuutostakaan ei voi keskustella, kun aina joku idiootti alkaa huudella sydämensä kyllyydestä rasistisia solvauksia. Asiallisia viestejä poistuu jne..
Hieman ihmetytti, kun "miehen mollaus ketjussa" en olisi saanut jonkun dillen mielestä harmitella, kuinka meillä mies syö leikkeleet jne. vaan suorastaan olisi pitänyt hävetä, kun samaan aikaan ketjussa pyöri miehensä henkisen väkivallan uhri kerjäämässä ilmeisesti sääliä ja hakemassa vertaistukea ja roolimallia elämälleen, siis av-palstalta, täältähän sitä, heh :0 Mun ongelma ei ole kuulemma mitään, joten voisin poistua :D Kaikkia hulluja se maa päällään kantaa...
Pitää sanoa tuo on kiusaamista ja lopeta heti . Ettet tykkää siitä miten hän kohtelee . Ellei sitten kunnioittaminen kiinnosta niin se rakkauden määrä ei ihmisten välillä kasva vaikka antaisit luututa itselläsi lattioita - mitä nämä yllättävän usein juuri tekevät.
Suomi24-palstoilta alkoivat ensin fiksummat ihmiset poistua tänne, kun eivät enää jaksaneet sitä kuonaa (itse muistan ne ajat n. 15 vuotta sitten, kun Suomi24:n "Sinkut" -palsta oli tosi kiva, aina viikonloppuisin oli kaikkia musiikkiketjuja ja muuta sellaista, eikä itkuvinkupojista ollut tietoakaan). Sitten meni vähän aikaa, ja kaikki mulkvistit kyllästyivät huutelemaan toisilleen, ja hoksasivat että ihmiset (tai ainakin naiset) olivat siirtyneet tänne, ja tulivat perässä pilaamaan tämänkin keskustelupalstan...
Silloin kun kokoomuksesta tuli hallituspuolue.
Ehkä sitä myötä kun yhteiskunnassa yleisesti on ilkeys ja epäoikeudenmukaisuus lisääntynyt.
Ihmiset purkaa huonoa oloa tänne. Pitäis välttää pahantuulisena kirjoittelu.
Tänne nyt mahtuu jos minkälaista sakkia. Trolleja liikaa.
Ihmisistä on vaan tullu ilkeitä.