Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaleikattu mies heivattiin 6 tunnin linja-auto reissulle! Jo on!

Vierailija
13.03.2017 |

Kyllä on outoa toimintaa tää nykyhoito. Pannaan mies seisoskelemaan ekaski bussiasemalla katkujen sekaan oottelemaan bussia, sitten istuu siellä jos saa paikan ees (ne on aina täynnä) ja bussi tärisee ja ajaa kuopppiin. 6 tuntia tuota. Laeikkaushaavat on vaarassa aueta ja tulehtua. Oon ajanu useita kertoa melkein saman bussimatkan ja hämmentää, istuimetki on aika kapeat jalkatilasta. Onko oikein?
Ei mullakaan olisi ketää auttamassa jos noin kävisi ,ei ole autoakaan koska Kela ei salli minun hankkia edes ilmaiseksi sitä, pakottaisi heti myymään sen pois. Ainoalla vanhemmala oma sairaus, ei yhtäkän oiekaa ystävä, yksi "kiireinen" eli välinpitämätön ei-ystävä.
kas kun ei pantu lumihankeen ryömimään kotimatkaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sairaala soittaa Kela taksin viemään kotia. Eivät edes päästä yksin pois sairaalasta jos ei ole hakijaa tai taksikyytiä,missä tapahtui?

Vierailija
2/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halua itse hankkia hoitonsa muusta sairaanhoitopiiristä kuin omastaan, niin maksaa itse kulkuneuvokulut. Muussa tapauksessahan koko Suomi ajelisi taksilla HUS:iin. 😄 Miehellä oli varmasti jo ennen leikkausta tiedossa, että itse joutuu kuljetuksen kustantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän helvetin kuusessa asutte, kun bussimatka kestää 6h?

Vierailija
4/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan joutuu vielä tappeluun , asemilla kaikki hörhöt pörrää. Päätyy uudestaan tikattavaksi ennen kuin on leikkaushuurut entisestäkään haihtunut.

Vierailija
5/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanha sukulainen joutui tulehtuneen suolitukkeuman takia akuuttileikkaukseen. Lähetettiin hyvin pian yksin omakotitaloonsa, vaikka me vastustettiin. Siellä hän oli aivan sekaisin. Ihmettelimme. Asumme kaukana. Menimme paikalle. Leikkauspäivän iltana iltana onneksi saimme hänet ensiapuun. Tulehdus oli uusinut. Oli kotiutettu muutama tunti aiemmin leikkausosastolta. Törkeää.

6/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän helvetin kuusessa asutte, kun bussimatka kestää 6h?

Ei tarvitse asua kuin pk-seudulla, voi bussimatka sairaalasta kotiin kestää muutaman tunnin, mutta ei nyt kuutta tuntia kuitenkaan. Kiitos Hus:n keskittämispolitiikan, jonka ansiosta esim. espoolainen lähtee lonkkaleikkaukseen Lohjalle ja muiden vaivojen takia vaikkapa Porvooseen, Vantaalle tai Helsinkiin.

Vierailija
7/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halua itse hankkia hoitonsa muusta sairaanhoitopiiristä kuin omastaan, niin maksaa itse kulkuneuvokulut. Muussa tapauksessahan koko Suomi ajelisi taksilla HUS:iin. 😄 Miehellä oli varmasti jo ennen leikkausta tiedossa, että itse joutuu kuljetuksen kustantamaan.

jo sinä pieni tyttö et tienny niin HYKS palvelee kOKO SUOMEA monissakin erikoisosaamista vaativissa sairauksissa, kuten tämän mihen tapauksesssa. Samoin Meilahti palvele KOKO SUOMEA, eli kuka tahansa mistä tahansa voi hakeutua sinne rytmihäiriöklinikalle jossa on ainoat ekspertit tiettyjen sydänsairauksien osaamisessa KOKO suomessa. Joten...kato satun tietämäään.

Keski-suomeen joku vakiovuoro stdista joka pyähtyy joka ikiselle Teboilille ottamaan ja laskemaan kyytiin tulevia, myös koululaisia, jotka menee 10 km johonkin suuntaan, on aika puuduttavaa. Ei ne ole kaikki pikalinjavuoroja. Oikein kun osuu aurausrailoihin ja kuoppiin bussinrenkaat niin saa tilatakin sitten ajan uuteen selkäleikkaukseen saman tien, ja kierre jatku.

Vierailija
8/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran ette usko:

Meilahden tornisairaala on osa Hyksiä, Helsingin yliopistollista keskussairaalaa. Sairaalassa hoidetaan sydän- ja thoraxkirurgian, verisuonikirurgian, vatsaelinkirurgian ja neurologian erikoisalojen potilaita ja sinne on valtakunnallisesti keskitetty kaikki aikuispotilaiden elinsiirrot. Tornisairaalassa neurologia vastaa aivohalvauksen liuotushoidon telelääketieteestä maanlaajuisesti.http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/meilahden-tornisairaala/sivut/…

MAANLAAJUISESTI ja VALTAKUNNALLISESTI KESKITETTY;

Mut kato sehän pitää olla valtakunnan reunalla, että muualta tulleille olisi mahdollisimman vaikeeta kotoutua.

Vierailija
9/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HYKS Vatsakeskus vastaa valtakunnallisesti aikuispotilaiden munuaisten-, maksan-, haiman- ja ohutsuolen siirroista. Keskuksen yksiköihin lähetetään myös muita vaativan erityistason potilaita koko Suomen alueelta. Tervetuloa hyvään hoitoon Vatsakeskukseen."

Kiitos, aion tulla jos tarvitsen.

luuliks joku teistä että omistatte muka HYKSIN? ahhahhahah! Se on kaikille avoin jos tarve tulee...

Vierailija
10/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse hoitopaikaksi HUS

Vuoden 2014 alusta on jokainen suomalainen voinut valita vapaasti oman hoitopaikkansa. Erikoissairaanhoidossa valinta tapahtuu keskustelemalla hoitoon lähettävän lääkärin kanssa. Suomen suurin sairaanhoitopiiri HUS tarjoaa hoitoa kaikilla lääketieteen erikoisaloilla. Hoitotuloksiltaan HUS ja erityisesti siihen kuuluva yliopistollinen sairaala Hyks ovat monilla aloilla huippuluokkaa jopa koko maailman tasolla. Voit siis tulla hoitoon HUS:iin asuitpa missä päin Suomea hyvänsä. Tutustu valinnanvapauteen www.valitsehus.fi -sivuilla.http://www.hus.fi/sairaanhoito/valitse-hoitopaikaksi-hus/Sivut/default…

Vierailija
11/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tädille tehtiin elinsiirto Hyksissä. Ja kulki sinne 300km:n matkan taksilla. Edestakaisin. Monta kertaa, kun ne vielä siirron jälkeen teki vuosittain kontrollit. Maksoi jonkun pikkusumman kyydistä.

Tais tää kertomuksen mies nyt ihan itse painua sinne linjuriasemalle ja linjuriin.Kelataksi varmaan odotteli sairaalan pihassa turhaan.

Vierailija
12/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava. Tädillä 65v, syöpä. Lähetettiin isoon leikkaukseen Helsinkiin. Junalla lähetettiin kotiin Pohjanmaalle. Olimme pöyristyneitä. Tämä on tätä nykypäivää. Onneksi kohta tulee sote... jolloin asiat muuttuvat entisestään😔

Vierailija
13/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tädille tehtiin elinsiirto Hyksissä. Ja kulki sinne 300km:n matkan taksilla. Edestakaisin. Monta kertaa, kun ne vielä siirron jälkeen teki vuosittain kontrollit. Maksoi jonkun pikkusumman kyydistä.

Tais tää kertomuksen mies nyt ihan itse painua sinne linjuriasemalle ja linjuriin.Kelataksi varmaan odotteli

sairaalan pihassa turhaan.

Kirjoitat vanhasta ajasta, nyt on nyt. Säästöt purevat kaikkialla.

Vierailija
14/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sairaala soittaa Kela taksin viemään kotia. Eivät edes päästä yksin pois sairaalasta jos ei ole hakijaa tai taksikyytiä,missä tapahtui?

Teoriassa ehkä, aina kotiuttavia hoitajia ei kiinnosta pätkääkään millä potilas on menossa kunhan on riittävän terveen näköinen ainakin lähtiessään. Saattaa myös olla että potilaalla olisi oikeus esim. taksiin mutta hoitsut ei tule "muistaneeksi" mainita asiasta. 

Vierailija
15/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos tampio, siellä miehen omassa sairaanhoitopiirissä EI OLLUT OSAAMISTA eikä resursseja leikata. Idiootti.

Vierailija
16/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun polvi leikattiin viime kesänä Töölön sairaalassa, sain elämäni huonointa hoitoa. Leikkauskipua lääkittiin pelkällä panadolilla sen viikon mitä siellä olin. Itse olen myös hoitoalalla ja kohtelen asiakkaita/potilaita inhimillesti, joten tuntu kurjalta olla vain joku mitätön kipeä potilas joka ei saanut edes kunnollista kivunhoitoa.

Vierailija
17/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa palautetta HUS:n pomoille, törkeää. 

Vierailija
18/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tosiaan tietää, missä ajaa se bussi, joka on niin täynnä, että tuskin istumapaikkaa saa!

Olen matkustanut busseilla melko paljon, ja äärimmäisen harvoin on niin täynnä, että joku joutuu istumaan toisen matkustajan vieressä. Ne vuorot kulkevat yleensä sunnuntai-iltaisin maakunnasta opiskelupaikkakunnille, ja perjantai-iltaisin maaseudulle. 

Vieläkö muuten Tampereelta Lahteen ajaa perjantaisin kolmekin bussia samalla vuorolla?

Vierailija
19/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä

20/31 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun polvi leikattiin viime kesänä Töölön sairaalassa, sain elämäni huonointa hoitoa. Leikkauskipua lääkittiin pelkällä panadolilla sen viikon mitä siellä olin. Itse olen myös hoitoalalla ja kohtelen asiakkaita/potilaita inhimillesti, joten tuntu kurjalta olla vain joku mitätön kipeä potilas joka ei saanut edes kunnollista kivunhoitoa.

Tää on kyllä sieltä, minne aurinko ei paista. Mulla samanlaisia kokemuksia eri leikkauksien jälkeisistä kivunhoidoista. Parasetamolia vahvempaa ei anneta, vaikka kipu olisi järjettömän kovaa. Eivät edes osaa tai halua sairaalassa perustella, miksi kipua ei hoideta kunnolla.

Tasan kerran sain kipupumpun vaativan ja ison leikkauksen jälkeen mutta mm. umpparileikkaus laparotomialla, kohdunpoisto, lukuisat tähystysleikkaukset... kaikkiin kipulääkkeeksi vain parasetamolia.

Suomessa kivunhoito on kivikautisella tasolla. En kaipaa mitään über-vahvaa kipulääkettä mutta ehkä jotain parasetamolia toimivampaa kuitenkin. Kivuliaisuus hidastaa toipumistakin, joten en ymmärrä miksi noiden lääkkeiden kanssa pihtaillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi