Miksi hetero ei saa olla hetero?
Miksi homon homoutta ei saa epäillä, mutta heteron heteroutta saa?
Tunnen olevani täysin hetero, koska minun on mahdotonta kokea romanttisia tunteita samaa sukupuolta kohtaan. Jos kerron tämän yliopistolla ääneen, jostain pompahtaa joku valistunut, joka julistaa, että seksuaalisuus on jatkumo. On tai en, mutta silti en pysty romanttisesti ihastumaan samaan sukupuoleen.
Homon ei kuitenkaan tarvitse kohdata samaa epäilystä, päinvastoin. Jos uskaltaa epäillä homon homoutta, niin taas yliopistolla rynnii esiin valistaja, joka loukkaantuneena haukkuu homofobiseksi.
Kommentit (20)
annan sulle nyt ihan erityisluvan:
Täten julistan, että sinä, OP saat luvan olla hetero
nyt kitisemään jostain muusta
Olem joitain kertoja kuullut omissa piireissäni ongelman toisinpäin, eli jossa ajatellaan, että homous ja vallan erityisesti bi-seksuaalisuus ovat osalle vain kokeiluja, joista aikaa myöten palataan ruotuun ja järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olem joitain kertoja kuullut omissa piireissäni ongelman toisinpäin, eli jossa ajatellaan, että homous ja vallan erityisesti bi-seksuaalisuus ovat osalle vain kokeiluja, joista aikaa myöten palataan ruotuun ja järjestykseen.
Tämähän on meidän bi-naisten ongelma, koska monet lesbot syrjivät meitä. He eivät usko, että voin ihastua kumpaankin sukupuoleen, vaan he pitävät minua heterona, joka tahtoo vain leikkiä lesbojen kanssa.
Miksi sun ap tarvii sitten tuollain korostaa omaa heteroutta? Itse oon huomannut että yleensä ne jotka korostaa sitä onkin oikeasti kaapissa, haluavat vain vakuutella muille kivenkovaa olevansa heteroita.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani täysin hetero, koska minun on mahdotonta kokea romanttisia tunteita samaa sukupuolta kohtaan. Jos kerron tämän yliopistolla ääneen, jostain pompahtaa joku valistunut, joka julistaa, että seksuaalisuus on jatkumo. On tai en, mutta silti en pysty romanttisesti ihastumaan samaan sukupuoleen.
Homon ei kuitenkaan tarvitse kohdata samaa epäilystä, päinvastoin. Jos uskaltaa epäillä homon homoutta, niin taas yliopistolla rynnii esiin valistaja, joka loukkaantuneena haukkuu homofobiseksi.
Miksi heteroa solvataan homoksi,mikä tarve tällaiseen? Kateus hyvästä ulkonäöstä ja naisten suosiosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on meidän bi-naisten ongelma, koska monet lesbot syrjivät meitä. He eivät usko, että voin ihastua kumpaankin sukupuoleen, vaan he pitävät minua heterona, joka tahtoo vain leikkiä lesbojen kanssa.
Oon myös kuullut että lesbot on aika kärttyisiä bi-naisille eivätkä halua olla tekemisissä. Minä en myöskään ymmärrä sitä sitä miten jollekin voi olla vaikea uskoa että joku voi ihastua molempiin sukupuoliin. Sehän on just kaikista luonnollisinta, ihastua ihmiseen sukupuolesta huolimatta, ei ihminen ole vain sukupuolielimet.
Vierailija kirjoitti:
Homon ei kuitenkaan tarvitse kohdata samaa epäilystä, päinvastoin. Jos uskaltaa epäillä homon homoutta, niin taas yliopistolla rynnii esiin valistaja, joka loukkaantuneena haukkuu homofobiseksi.[/quote
Perversio ei ole sukupuoli. Onko siulla viikset,tuuhea mustatukka,törkeän iso aataminomena ja kimakka ääni?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun ap tarvii sitten tuollain korostaa omaa heteroutta?
Ei sitä tarvitse mitenkään korostaa. En vain ymmärrä puhetta siitä, että heteroita ei ole, vaan on ainoastaan jatkumoita.
Kuinka moni ihmisistä oikeasti kokee polttavia ihastuksia kumpaankin sukupuoleen elämänsä aikana? Sellaisia kuin vaikka teini-iän ensimmäiset elämää suuremmat ihastukset ovat?
Sen uskon, että seksuaalinen uteliaisuus voi houkuttaa ajattelemaan tai kokeilemaan kaikenlaista, mutta seksuaalisen nautinnon etsiminen on ihan eri asia kuin seksuaalinen identiteetti. Siihen tarvitaan nimenomaan ne romanttiset tunteet eikä vain pelkkää panemisen halua.
Kuinka moni teistä on ihastunut yhtä kovasti kumpaankin sukupuoleen?
Minä voin ainakin myöntää ihastuneeni yhtä kovasti kumpaankin sukupuoleen, mutta silti julkisesti sanon olevani hetero.
Miksi tunnet tarvetta yliopistolla ääneen mainostaa olevasi hetero? Entä miksi tunnet tarvetta ääneen kyseenalaistaa jonkun toisen seksuaalinen suuntautuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan yhtälailla bi-miesten ongelma, homomiehet eivät myöskään usko että bi-mies voisi rakastua mieheen ja syrjivät meitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunnet tarvetta yliopistolla ääneen mainostaa olevasi hetero?
En minä mainosta. Kunhan kerron keskustelussa näkemykseni siitä, että en ole koskaan tuntenut minkäänlaisia ihastuksen tunteita omaan sukupuoleeni. Se herättää välittömästi vastareaktion, kun joku väittää, ettei kukaan ole hetero vaan jatkumo.
Entä miksi tunnet tarvetta ääneen kyseenalaistaa jonkun toisen seksuaalinen suuntautuminen?
Jos kerran kukaan ei voi olla puhdas hetero, niin miksi kukaan sitten voisi olla puhdas homo? Ehkä homot vain leikkivät leikkejään vaikka oikeasti ovat heteroita?
Mielestäni aloituksessa on pointti. Mulla on Facebookissa useita itseäni nuorempia (olen kolmekymppinen) ihmisiä kaverilistalla, joiden päivitykset ovat välillä luokkaa "jokainen on pikkuisen homo". Löytyy bi-seksuaalia, pan-seksuaalia, you name it. Koen heterona ja perheenäitinä usein olevani ns. paskakastia tämän porukan silmissä, ja voin vaan kuvitella sen metelin, minkä nostattaisin sanomalla "on vain kaksi sukupuolta" tai "jokainen on oikeasti hetero".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunnet tarvetta yliopistolla ääneen mainostaa olevasi hetero?
En minä mainosta. Kunhan kerron keskustelussa näkemykseni siitä, että en ole koskaan tuntenut minkäänlaisia ihastuksen tunteita omaan sukupuoleeni. Se herättää välittömästi vastareaktion, kun joku väittää, ettei kukaan ole hetero vaan jatkumo.
Entä miksi tunnet tarvetta ääneen kyseenalaistaa jonkun toisen seksuaalinen suuntautuminen?
Jos kerran kukaan ei voi olla puhdas hetero, niin miksi kukaan sitten voisi olla puhdas homo? Ehkä homot vain leikkivät leikkejään vaikka oikeasti ovat heteroita?
Tarkennatko nyt, että millaisessa asiayhteydessä tämä tulee esiin? Onko joku sinulle sanonut oikeasti, että kukaan hetero ei oikeasti ole hetero? Vai onko siis sanottu, että seksuaalisuus on jatkumo? Nämähän ovat siis kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko nyt, että millaisessa asiayhteydessä tämä tulee esiin?
Kun olen sanonut seksuaalisia identiteettejä koskevassa kahvipöytäkeskustelussa, että minä olen kyllä puhdas hetero, koska en pysty tuntemaan minkäänlaisia romanttisia tunteita omaan sukupuoleeni, on minut tallottu suohon, koska kukaan ei kuulemma ole puhdas hetero.
Nämä samat ihmiset kuitenkin puolustavat voimakkaasti homojen oikeutta olla homoja. Jos he vaikka kuulevat tapauksesta, jossa joku mies on epäillyt baarissa, ettei itseään lesboksi nimittävä nainen ole oikeasti lesbo, niin miehestä käytetään rumia nimityksiä.
Miksi muuten usein sanotaan, että joku "tunnusti" tai "myönsi" olevansa homo? Ja tosiaan, miksi aina löytyy joku joka sanoo että homous tai biseksuaalisuus on vain ohimenevä vaihe, josta kasvetaan pois.
Eikö samalla kaavalla heterouskin pitäisi "tunnustaa" tai "myöntää". Jos homoseksuaalisuudella on muka jokin stigma, eikö se silloin ole kaikella seksuaalisuudella? Samaa syntiä kaikki tyynni, jos nyt synnistä paasataan.
Tai toinen vaihtoehto: jospa vain ajateltaisiin ja hyväksyttäisiin, että elämää tämä kaikki vain on. Ei mitään enempää tai suurempaa. Kestää jokaisella ihmisellä aikansa ja sitten päättyy. Myös seksuaalisuus, kaikissa muodoissaan.
Usein ne, jotka puolustavat oikeuttaan olla homo, hetero tai bi niin voimakkaasti, että se muuttuu jo toisten ihmisten identiteettien kyseenalaistamiseksi, käyttävät eniten ääntä ja tilaa mielipiteidensä esiintuomisessa.
Ne homot, heterot ja bit, joiden mielestä kaikilla on oikeus oman identiteettinsä muodostamiseen aivan itse, ovat sitten vähän hiljaisempia. Luulisin, että he ovat kuitenkin enemmistö.
Ihan normaalia toimintaa Porvoon yliopistossa.